جنرال موتورز

معرفی کانسپت خلاقانه ترمز تریلر eBoost جنرال موتورز

شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا محبوبیت زیادی بین خریدارانی که معمولاً اشیای زیادی را حمل کرده و با خود می‌کشند دارند به همین خاطر جنرال موتورز کانسپت تریلر پیشرفته‌ای را معرفی کرده می‌تواند فاصله توقف خودرو و یدک آن را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

درحالی‌که برای کاهش مسافت ترمز از کنترلرهای ترمز تریلر استفاده می‌شود اما جنرال موتورز به دنبال فهمیدن این بوده که آیا ممکن است پیکاپ و تریلر توسط خودشان در همان فاصله متوقف شوند یا خیر.

این کار آسانی نبوده اما مهندسان شرکت روی مشکل کار کرده و راه‌حلی پیدا کرده‌اند که از قطعات کنونی استفاده می‌کند. نتیجه کار نیز تولید تریلری با روتورها، کالیپرها و لاستیک‌های بهتر بوده است. جنرال موتورز این ویژگی جدید را سیستم ترمز eBoost انحصاری خود می‌نامد.

سیستم‌های eBoost روی پیکاپ و تریلر می‌تواند باهم ارتباط برقرار کرده و برای این کار از کانکتور سنتی استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود پیکاپ و تریلر باهم کار کنند تا فاصله توقف به حداقل ممکن برسد. جنرال موتورز در خلال تست‌ها توانسته فاصله توقف پیکاپ و تریلر در سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. این به معنی بهبود ۱۲.۱ متری در فاصله توقف است که مرز بین مرگ و زندگی را بسیار افزایش می‌دهد.

مشتریان فعلاً نمی‌توانند این سیستم خلاقانه را سفارش دهند اما این موضوع در آینده تغییر خواهد کرد زیرا جنرال موتورز گفته که این ایده باعث تحرک شرکت‌ها برای ارائه چنین سیستم‌هایی در محصولات خود خواهد شد.

تیم هریک، مدیر برنامه تولید جنرال موتورز می‌گوید:

صنعت خودرو به دنبال تمرکز روی رکوردهای یدک کشی بزرگ است اما تجربه یدک کشی هم به همان اندازه مهم است. جنرال موتورز با تکنولوژی جدید خود باعث ایجاد انقلابی در یدک کشی با پیکاپ های فول سایز شده است. این تکنولوژی ترمز تریلر پیشرفته نمونه‌ای دیگر از پیشرو بودن جنرال موتورز است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آن ها در حال فتح قله های متعدد هستند و ما در فکر فتح اولین قله هستیم و آخر هم منصرف میشویم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    عکس اول?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    عکس تیترو ببین حال کن.
    ترمزشو خودم با پا میگیرم…
    پام از پتو زد بیرون یخ کردم :/

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا