جنرال موتورز

کاهش مشوق‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

مشوق مالیاتی فدرال برای خودروهای تسلا از اول ژانویه‌ی سال جدید به نصف کاهش یافته و جنرال موتورز نیز به زودی همین شرایط را تجربه خواهد کرد زیرا این خودروساز آمریکایی دویست هزارمین دستگاه از خودروهای الکتریکی در آمریکا را فروخته است.


رویترز به نقل از منابع مطلع خبر داده که دویست هزارمین خودروی الکتریکی این خودروساز ماه پیش فروخته شده و بنابراین مشوق مالیاتی این شرکت در ماه آوریل به ۳۷۵۰ دلار کاهش خواهد یافت. در ماه اکتبر هم شاهد کاهش مشوق مالیاتی خودروهای الکتریکی به ۱۸۷۵ دلار خواهیم بود و پس از آن نیز در آوریل ۲۰۲۰ شاهد حذف کامل آن خواهیم بود.


اگرچه این خبرها توسط جنرال موتورز منتشر نشده‌اند اما احتمالاً تا چند ساعت دیگر بیانیه‌ی رسمی این شرکت روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار خواهد گرفت. صرف‌نظر از این موضوع، کاهش مشوق‌های مالیاتی می‌تواند روی فروش شورولت بولت تأثیر بگذارد زیرا این مشوق‌ها باعث می‌شوند قیمت پایه‌ی خودرو به ۲۹۹۹۵ دلار برسد.


بهای شورولت بولت ۲۰۱۹ پیش از اعمال مشوق‌ها از ۳۷۴۹۵ دلار آغاز می‌شود و با کاهش مشوق‌ها اوضاع برای این خودرو سخت‌تر خواهد شد زیرا تعدادی از خودروهای الکتریکی رقیب با مشوق مالیاتی کامل عرضه خواهند شد. به همین خاطر امکان دارد جنرال موتورز خود را در موقعیتی ببیند که بولت را ۷۵۰۰ دلار گران‌تر از رقبا می‌فروشد.


این خودروساز آمریکایی دولت را تحت‌فشار گذاشته تا مشوق مالیاتی را بیشتر کند اما به نظر نمی‌رسد که ترامپ یارانه‌ای در نظر بگیرد. این امر پاسخی به تصمیم جنرال موتورز برای تعطیلی ۵ کارخانه در آمریکای شمالی می‌باشد.


چند روز قبل مشاور اقتصادی ارشد ترامپ به خبرنگاران گفته بود مشوق مالیاتی خودروهای الکتریکی در آینده‌ای نزدیک خاتمه خواهد یافت زیرا ترامپ می‌خواهد این یارانه‌ها و دیگر یارانه‌های دولت اوباما را به پایان برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    جنرال موتورز برای کاهش هزینه باید الکتریکی های بیشتر با برندهای بیشتر تولید کنه اینطوری نیازی به مشوق دولتی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      به این میگن کشور و قانون و رئیس جمهور.ترامپ دوست دارم با تمام بی ریختیهات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (chevy nova

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    مقدار فروش خوبی بوده 200/000 دستگاه ولی خیلی بیشتر از اینها باید باشه
    هر چقدر محصولات برقی تعدادش بیشتر بشه هزینه تولیدش پایین تر میاد و قیمت کلیش کم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا