جگوار

احتمال تولید جگوار جِی پیس جدید در آینده‌ای نزدیک

شایعات مربوط به تولید شاسی‌بلند پرچم‌دار جگوار اولین بار در چند سال اخیر منتشر شده بود و اگر جدیدترین خبر منتشر شده درست باشد انتظار می‌رود این خودرو در سال ۲۰۲۱ و به عنوان رقیب خودروهایی همچون ب ام و X6، مرسدس بنز GLE کوپه، آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه وارد صحنه شود.

j-PACE
نام این خودرو که به‌صورت غیررسمی جی پیس است طبق گفته‌ها از پلتفرم MLA جگوار استفاده خواهد کرد و احتمال تولید نسخه‌ی پلاگین هیبریدی آن نیز وجود دارد. بنا به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، نسخه‌ی پلاگین هیبریدی جی پیس از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد. این خودرو در حالت الکتریکی محدوده حرکتی حدود ۸۰ کیلومتری خواهد داشت.


شاید جگوار نسخه‌ی ارزان‌تری از این شاسی‌بلند پرچم‌دار را نیز با استفاده از پیشرانه‌ی چهار سیلندر عرضه کند و اگر تقاضای کافی وجود داشته باشد احتمال تولید نسخه‌ی تمام الکتریکی هم وجود خواهد داشت.

حذف ارتباط مکانیکی سنتی با چرخ‌های عقب به این خودروساز اجازه خواهد داد قوای محرکه‌ی الکتریکی و مجموعه باتری در محفظه‌ی کوچک‌تری جای بگیرد. این امر روی افزایش فضای کابین تأثیر مثبتی داشته چراکه خودرو فاقد تونل گیربکس خواهد بود. البته فضای سر عقب می‌تواند تحت تأثیر خط سقف خمیده قرار گیرد.


از نظر ابعاد باید گفت جی پیس اشاره شده در جایگاهی بالاتر از مدل‌های ای پیس و اف پیس قرار خواهد گرفت و طول حدود ۴.۹ متری و فضای بار ۶۵۰ لیتری خواهد داشت که تقریباً مشابه مرسدس بنز GLE کوپه است. در داخل کابین نیز همانند XE فیس لیفت از صفحات نمایش OLED استفاده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا