جگوارلندروور-رنجروور

اعلام رسمی برنامه‌های آیندهٔ جگوار-لندروور

کاملاً مشخص است که گروه خودروسازی جگوار-لندروور هم‌اکنون در حال کار بر روی توسعهٔ مجموعه‌ای از محصولات جدید است. حال اما اسلایدهایی از طرح‌های آیندهٔ این شرکت منتشر شده که به‌طور کامل برنامه‌های آیندهٔ این گروه خودروسازی بریتانیایی را نشان می‌دهد. طبق این اسلایدها، نسل جدید لندروور دیفندر بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد؛ اما غیر از این خودرو، جگوار-لندروور در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۴ دو محصول کاملاً جدید دیگر را هم معرفی کند. یکی از این خودروهای جدید می‌تواند جگوار J-Pace باشد که همانند دیفندر بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. J-Pace کراس‌اوور پرچم‌دار جگوار خواهد بود که بر اساس رنجروور ساخته شده و بالاتر از F-Pace قرار خواهد گرفت.

سومین محصول جدید جگوار-لندروور نیز بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. فعلاً هیچ اطلاعات رسمی در مورد این خودرو وجود ندارد اما شایعاتی ادعا کرده‌اند که این محصول جدید ممکن است رنجروور آلرود باشد. با توجه به این شایعات، رنجروور آلرود ممکن است یک کراس استیشن و یا حتی یک سدان باشد اما بااین‌حال فعلاً همهٔ این‌ها در حد حدس و گمان است. علاوه بر این، احتمالات دیگری مبنی بر اینکه ممکن است سومین محصول جدید جگوار-لندروور عضو جدیدی از خانوادهٔ دیفندر باشد نیز مطرح شده است.

اما علاوه بر تأیید وجود طرح‌هایی برای تولید سه محصول کاملاً جدید، در برنامه‌های آیندهٔ جگوار-لندروور اطلاعاتی در مورد پلت‌فرم‌های جدید این گروه هم دیده می‌شود. با توجه به این اطلاعات، جگوار-لندروور قصد دارد دو پلت‌فرم جدید بنام‌های معماری ماجولار طولی یا MLA و معماری عرضی پریمیوم یا PTA را توسعه دهد. پلت‌فرم PTA برای اولین بار در نسل جدید رنجروور اووک معرفی شده و سپس در سایر کراس‌اوورهای کوچک این گروه نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت. این پلت‌فرم به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی و همین‌طور نصب باطری‌ها در زیر کف خودرو را فراهم می‌کند. علاوه بر این، وعده داده شده که این پلت‌فرم سواری راحت‌تر و آئرودینامیک بهتری را ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر، پلت‌فرم MLA نیز در حدود سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود این پلت‌فرم برای اولین بار در نسل جدید دیفندر معرفی گردد. این پلت‌فرم هم به‌گونه‌ای طراحی شده که بتوان در آن طیف مختلفی از قوای محرکه شامل پیشرانه‌های درون‌سوز، سیستم‌های هیبریدی خفیف، سیستم‌های پلاگین‌هیبریدی و قوای محرکهٔ تمام الکتریکی را مورداستفاده قرار داد؛ بنابراین، تمرکز روی قوای محرکهٔ سازگاربامحیط‌زیست نقش مهمی در آیندهٔ جگوار-لندروور ایفا خواهد کرد. به همین دلیل، این گروه در نظر دارد به جایگاهی دست پیدا کند که ۲۰ درصد از فروش جهانی آن‌را خودروهای هیبریدی و الکتریکی تشکیل دهند. برای رسیدن به این هدف تا سال ۲۰۲۰ تمامی محصولات جگوار-لندروور نسخهٔ هیبریدی یا الکتریکی خواهند داشت.

اما علاوه بر این، حتی پیشرانه‌های متعارف درون‌سوز این گروه نیز به لطف افزایش استفاده از آلومینیوم به‌منظور کاهش وزن، سازگاری بیشتری با محیط‌زیست پیدا خواهند کرد. همچنین محصولات آیندهٔ این گروه خودروسازی بریتانیایی آئرودینامیک بهتری داشته و به پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تری مجهز خواهند بود؛ اما در اسلایدهایی که از برنامه‌های آیندهٔ جگوار-لندروور منتشر شده غیر از محصولات و پلت‌فرم‌های جدید و همین‌طور قوای محرکهٔ سازگاربامحیط‌زیست، به نسل آیندهٔ سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی این گروه نیز اشاره شده است؛ با توجه به این اسلایدها، سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی آیندهٔ جگوار لندروور همیشه متصل و همیشه بروز خواهند بود. این سیستم‌ها به اینترنت ۴G و ۵G متصل بوده به همچنین به لطف مشارکت با آمازون و مایکروسافت، تعامل صوتی کاملی خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    لندروور که عالی داره جلو میره مدل های جدیدش فوق العاده شدن مخصوصا رنجروور اسپرت جدید.جگوار ولی باید یه دست حسابی روی سدان هاش بکشه که بتونن با رقبای آلمانی به خوبی رقابت کنن.من خودم عاشق XJ ام به نظرم اصالت و احساسی داره که از آلمانی ها هم جذابترش می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اگه امکانش هست یک مطلب به عنوان تفاوت های :
    رنج روور اسپرت ، اووک ، دیسکاوری و ولار بزارید
    با تشکر از آقای دهقان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا