جگوار

اولین رانندگی با جگوار ایکس اف

پس از ورود مدل جدید جگوار به بازار آمریکا در سال آینده تشخیص جدید بودن این مدل برای بسیاری از افراد سخت خواهد بود. ولی XF 2016 یک مدل کاملاً جدید می‌باشد، هرچند ازنظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی خود نداشته است.

2016 Jaguar XF S
۲۰۱۶ Jaguar XF S
زمانی که در سال ۲۰۰۷ مدل XF جگوار برای نخستین بار وارد بازار شد، تغییرات بزرگی را در سدان های جگوار که از دههٔ ۶۰ میلادی ظاهری یکنواخت داشتند به وجود آورد. بارزترین تغییرات حذف چراغ‌های گرد جلو، تزئینات کروم، و طراحی‌های تکراری دوران اوج این کمپانی انگلیسی بودند. این مدل جدید جگوار بود. ما به‌قدری شیفتهٔ طراحی و پویایی XF شده بودیم که آن را در لیست ۱۰ خودرو برتر ۲۰۰۹ قرار دادیم. به‌عنوان اولین جگوار مدرن، هنگام رانندگی با این خودرو، دیگر به نظر نمی‌آمد که ماشین پدربزرگتان را قرض گرفته‌اید. عدم استفاده از طراحی‌های قدیمی در این خودرو باعث شد تا سایر خودروهای مجموعهٔ جگوار نیز برخی از طراحی‌های باقیمانده از دههٔ ۵۰ و ۶۰ میلادی خود را به‌دست فراموشی بسپارند. با این حال درحالی‌که XF وارد نسل دوم خود می‌شود، تغییرات ظاهری زیادی نداشته و بسیار شبیه نسل قبلی خود است، که اکنون دیگر یک جگوار قدیمی محسوب می‌گردد.

2016 Jaguar XF S AWD
۲۰۱۶ Jaguar XF S AWD
هرچند مانند مدل قبلی خود تغییرات زیادی در طراحی جگوار به وجود نیامده است، باز هم XF 2016 یک خودروی فوق‌العاده است. شکل بدنهٔ خودرو حالت خشن و پرخاشگرانهٔ خود را به‌خوبی حفظ کرده است، همان‌گونه که همواره از جگوار انتظار می‌رود، برندی که نام خود را از حیوانی درنده به ارث برده است. علیرغم شباهت زیاد با مدل قدیمی XF، جنس بدنهٔ آن‌ها کاملاً متفاوت است. مایک بردلی، یکی از مسئولان خط تولید این خودرو دراین‌باره می‌گوید: “تنها چند پیچ از XF قبلی در این مدل نگاه داشته‌ایم”. اگر مدل قدیمی و جدید را کنار هم قرار دهید، دماغهٔ XF 2016 پهن‌تر است، شیشه‌های بغل خودرو ارتفاع بیشتری دارند و قسمت عقب خودرو درازتر می‌باشد. طول بیشتر درواقع یک حقهٔ بصری است، زیرا اندازهٔ XF جدید نسبت به مدل قبلی خود تغییری نکرده است. فاصلهٔ بین دو محور در پلتفرم جدید حدوداً ۸ سانتی‌متر بیشتر شده است، ولی ارتفاع و طول خودرو به میزان تقریبی ۴ سانتی‌متر کاهش پیدا کرده است. در تونل باد، بدنهٔ مدل جدید لغزندگی بیشتری دارد، به‌طوری‌که ثابت درگ (ضریب آئرودینامیکی) آن از ۰.۲۹ در مدل قبلی به ۰.۲۶ رسیده است.

2016 Jaguar XF S AWD
۲۰۱۶ Jaguar XF S AWD
آلومینیوم در همه‌جا استفاده شده است
اگر به‌دقت بدنهٔ خودرو را مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شده که آلومینیوم در بسیاری از قسمت‌ها به‌کاررفته است. معماری قدیمی فورد XF که به زمان لینکلنLS و جگوار S تایپ باز می‌گردد کاملاً به دست فراموشی سپرده شده است. به غیر از درب‌ها، درب صندوق عقب و صفحهٔ فلزی کف اتاق، معماری XF از صفحات و قالب‌های پرچ شدهٔ آلومینیومی تشکیل شده است. پلتفرم جدید در مدل کوچک‌تر XE نیز استفاده شده، ولی طبق گفتهٔ مسئولان جگوار، تنها ۲۰ درصد پلتفرم آن با مدل XE به اشتراک گذاشته شده است. استفاده از فولاد در درب‌ها و درب صندوق عقب از نظر ما کمی عجیب به نظر می‌رسد. به‌کارگیری صفحات آلومینیومی در درب‌ها و صندوق‌عقب به منظور کاهش وزن خودرو روشی آسان و راحت بین خودروسازها به شمار می‌رود. بنابراین سؤال این است که چرا جگوار از فولاد برای درب‌ها و صندوق عقب XF استفاده کرده است؟ بردلی دراین‌باره می‌گوید: “این کار به‌منظور توزیع وزن بهتر در خودرو انجام شده است”.

2016 Jaguar XF S AWD
۲۰۱۶ Jaguar XF S AWD
به‌جز موارد ذکر شده، فولاد بیشتری نیز در بدنهٔ XF مخفی شده است. به‌عنوان مثال، در ستون وسط خودرو میله‌ای از جنس فولاد قوی به‌کار رفته است که وظیفهٔ بهبود استحکام بدنه و کاهش تأثیرات تصادف از قسمت‌های کناری خودرو را بر عهده دارد. یک میلهٔ منیزیمی در پشت داشبورد خودرو مخفی شده است و میلهٔ افقی منیزیمی دیگری نیز کل ساختار جلویی خودرو را به هم متصل می‌کند. در کل، طبق اعلام جگوار، بدنهٔ جگوار از ۷۵ درصد آلومینیوم تشکیل شده ولی در مقایسه با مدل قبلی ۲۸ درصد استحکام بیشتری دارد. در مدل شش سیلندر چهار چرخ متحرک، وزن خودرو ۱۲۰ کیلوگرم کمتر از مدل قدیمی بوده و معادل ۱۸۸۲ کیلوگرم می‌باشد. (مدل ۲۰۱۵ تمام چرخ متحرک XF وزنی معادل ۱۹۹۰ کیلوگرم داشت).

2016 Jaguar XF S
۲۰۱۶ Jaguar XF S
نیروی محرکه
سال آیندهٔ زمانی که XF وارد بازار شود، موتور آن همان موتور شش سیلندر ۳ لیتری توربوشارژر دار XF فعلی خواهد بود. در مدل‌های پایه، موتور شش سیلندر وی شکل از یک سوپر شارژر دوقلوی ورتکس بهره می‌برد، دارای سیستم تزریق سوخت مستقیم می‌باشد و نیرویی معادل ۳۴۰ اسب بخار داشته و گشتاور آن ۴۵۰ نیوتن بر متر است. قیمت مدل ۲۰۱۶، که با نام XF 35t شناخته می‌شود، از ۵۳ هزار دلار شروع می‌شود، که در مقایسه با مدل XF شش سیلندر سال قبل با کاهشی ۵ هزار دلاری روبرو شده است.

2016 Jaguar XF S
۲۰۱۶ Jaguar XF S
نسخهٔ ۳۸۰ اسب بخاری همان مدل شش سیلندر نیز برای خریداران موجود خواهد بود. این نسخه از نظر مکانیکی همانند مدل ۳۴۰ اسب بخاری بوده و هیچ تفاوت فیزیکی با آن نخواهد داشت. جگوار قیمت نسخهٔ ۳۸۰ اسب بخاری ۳۵t را اعلام نکرده، ولی مدل اسپرت تر XF S با خروجی نیرو و گشتاور قوی‌تر قیمت پایهٔ ۶۴ هزار دلاری دارد. سیستم تمام چرخ متحرک برای این مدل یک آپشن خواهد بود. این سیستم که نیروی بیشتری را در چرخ‌های عقب تولید می‌کند مشابه مدل قبلی آن بوده و می‌تواند در صورت نیاز نیروی مورد نیاز را به چرخ‌های جلو نیز منتقل کند، با این تفاوت که انتقال نیرو به‌جای دنده‌ها توسط مجموعه‌ای از زنجیرها انجام می‌شود. گفته می‌شود عملکرد بی سر و صداتر بزرگ‌ترین مزیت استفاده از زنجیر می‌باشد، همچنین به‌کار بردن این سیستم موجب کاهش ۱۶ درصدی وزن و افزایش ۱۰ درصدی بازدهی سیستم نیز می‌شود.

2016 Jaguar XF S
۲۰۱۶ Jaguar XF S
در حال حرکت
در جاده، XF حتی با وجود موتور توربو دیزل دو لیتری که برای تست در اختیار ما قرار گرفته بود کاملاً بی سر و صداست. هنگام سرد بودن موتور، صدا و لرزش آن کمی زیاد به نظر می‌رسد، ولی با گرم شدن آن و شروع رانندگی به‌طور قابل‌توجهی صدا و لرزش کاهش می‌یابد. این موتور دیزل در واقع عضوی از خانوادهٔ موتورهای Ingenium جگوار می‌باشد. مدل دیزل که در میانه‌های سال ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده وارد بازار می‌شود، نیروی معادل ۱۸۰ اسب بخار داشته و گشتاور آن ۴۲۹ نیوتن بر متر می‌باشد. مصرف سوخت آن نیز در بزرگراه معادل ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. جگوار هنوز قیمت مدل دیزل را اعلام نکرده است، ولی این قول را داده‌اند که قیمت پایهٔ آن کمتر از ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

2016 Jaguar XF S AWD
۲۰۱۶ Jaguar XF S AWD
ما همچنین مدل توربو شارژر دار شش سیلندر که به‌عنوان اولین مدل‌های XF وارد بازار می‌شوند را نیز تست کردیم. هر دو XF تمام چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب ۳۸۰ اسب بخاری را نیز مورد بررسی قرار گرفتند. با داشتن میل تعادل، موتور شش سیلندر XF، حتی در دور موتور بسیار بالای ۶ هزار و ۷ هزار دور در دقیقه هم سر و صدای زیادی تولید نمی‌کند. سوپر شارژر نیز کاملاً بی سر و صداست، صدای کمی ممکن است در دور موتورهای بالا از موتور شنیده شود که کاملاً می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عملکرد بسیار روان داشته و دنده‌ها را خیلی نرم عوض می‌کند. طبق اعلام جگوار، مدل شش سیلندر ۳۸۰ اسب بخاری با سیستم تمام چرخ متحرک سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۵ ثانیه پر می‌کند، هر چند از نظر ما این زمان می‌تواند مقداری کم‌تر از ۵ ثانیه نیز باشد. در آخرین تست ما با یک XF 340 اسب بخاری ۲۰۱۵ با سیستم تمام چرخ متحرک، شتاب صفر تا صد آن معادل ۵.۳ ثانیه بود. هنگامی‌که از مسئولان جگوار در مورد احتمال عرضهٔ مدل ۸ سیلندر این خودرو سؤال کردیم، پاسخی در این مورد نداده و چنین موضوعی را تأیید نکردند.

2016 Jaguar XF S
۲۰۱۶ Jaguar XF S
2016 Jaguar XF S
۲۰۱۶ Jaguar XF S
بخشی از آن چه که بین XF و XE مشابه است شاسی آن‌ها می‌باشد. سیستم تعلیق مستقل محور عقب، از مدل XE وارد این خودرو شده است. در قسمت جلوی خودرو، سیستم تعلیق دو جناقی، نسخه‌ای الهام گرفته شده از مدل اف تایپ می‌باشد. دو نوع سیستم تعلیق را خریداران می‌توانند انتخاب کنند، یک نسخهٔ استاندارد با کمک فنرهای معمولی و یک سیستم تعلیق اختیاری با کمک فنرهای برقی که می‌توانند نیروهای وارده به سیستم تعلیق را بهتر خنثی کنند.

2016 Jaguar XF S AWD
۲۰۱۶ Jaguar XF S AWD
جاده‌هایی که در اسپانیا خودروها را تست کردیم بسیار صاف و بدون دست‌انداز بودند، بنابراین قضاوت کیفیت سواری در این جاده‌ها بسیار سخت می‌باشد. در این نوع جاده‌ها XF عملکردی بسیار قوی داشت، و اصلاً سفت و خشک نبود. کیفیت سواری فوق‌العاده است و رانندگی راحت‌تر و سبک‌تری در مقایسه با خودروهای آلمانی هم‌رده با آن خواهید داشت.

2016 Jaguar XF S
۲۰۱۶ Jaguar XF S
سیستم فرمان الکتریکی بسیار روان و نرم می‌باشد، و حس سرزندگی را به راننده انتقال می‌دهد. درحالی‌که خودروهای سفارش اروپا مجهز به تایرهای تابستانی بودند، نسخه‌های آمریکایی تایرهای تمام فصل خواهند داشت که احتمالاً باعث کاهش چسبندگی و قدرت فرمان پذیری خواهد شد، هرچند باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد آن‌ها چگونه خواهند بود. قطعاً امکان سفارش تایرهای تابستانی برای XF وجود خواهد داشت، ولی مسئولان جگوار اعلام کرده‌اند که امکان آن فقط به‌عنوان یک آپشن وجود خواهد داشت.

2016 Jaguar XF S
۲۰۱۶ Jaguar XF S
امکانات داخلی
همانند ظاهر خارجی، طراحی داخلی ایکس نیز درواقع مدرن کردن امکانات و موضوعاتی است که در مدل قبلی آن وجود داشته‌اند. دریچه‌های ورودی هوا هنوز هم مانند درب‌های یک گاراژ مینیاتوری باز و بسته می‌شوند؛ دسته‌دنده نیز مانند مدل قبلی یک دکمهٔ کوچک است که با فشردن دکمهٔ استارت بیرون می‌آید. در مرکز داشبورد یک صفحهٔ لمسی بزرگ وجود دارد که به آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی جگوار به نام InControl مجهز می‌باشد. در نسخهٔ استاندارد، سیستم تلفن، صوتی و ناوبری وجود داشته و در صفحهٔ اصلی آن دکمه‌های متعددی برای دسترسی سریع به سیستم‌ها قرار گرفته است. هر چند در داخل سیستم، دکمه‌های کنترل اضافه‌ای وجود ندارد، بنابراین برای استفاده از سیستم ناوبری یا تنظیمات مربوط به رادیو باید روی صفحه کلیک کنید. زمان پاسخ‌گویی خوب است، ولی آشنا شدن با سیستم و کار کردن راحت‌تر با آن مخصوصاً هنگام ترافیک کمی زمان بر خواهد بود. در پایین صفحهٔ بزرگ لمسی دکمه‌های مربوط به کنترل سیستم تهویهٔ خودرو قرار دارند. ما ترجیح می‌دادیم به‌جای وجود دکمه‌های سیستم تهویه در این قسمت دکمه‌های مربوط به ولوم و تنظیم رادیو قرار می‌گرفتند. بعضی از عملکردهای سیستم صوتی خودرو را می‌توان با دکمه‌هایی که روی فرمان قرار گرفته‌اند کنترل کرد، ولی معمولاً با سیستم صوتی بسیار بیشتر از سیستم تهویه کار می‌کنیم.

خریداران می‌توانند سیستم اطلاعات و سرگرمی حرفه‌ای تر با نام InTouch Pro را نیز سفارش دهند که قابلیت‌های بیشتری دارد. نسخهٔ حرفه‌ای مجهز به صفحهٔ نمایش بزرگ‌تری می‌باشد و هیچ دکمه‌ای ندارد، ولی صفحهٔ اصلی را می‌توان بر اساس قابلیت‌هایی که بیشتر استفاده می‌شود و به‌منظور دسترسی سریع‌تر به آن‌ها شخصی‌سازی کرد. سیستم حرفه‌ای همچنین دکمه‌های مکانیکی موجود در داشبورد را با یک صفحهٔ نمایش بزرگ TFT جایگزین می‌کند که می‌تواند یک نقشهٔ بزرگ از سیستم ناوبری خودرو را نمایش دهد و همچنین قابلیت نمایش دکمه‌های متعدد و مختلفی که به‌جای دکمه‌های مکانیکی استفاده می‌شود را نیز دارد.

اینترنت وای فای در داخل خودرو موجود خواهد بود و XF مجهز به یک نرم‌افزار می‌باشد که راننده می‌تواند بر اطلاعات متعدد مربوط به خودرو مانند میزان کارکرد، اطلاعات مصرف سوخت و مکان خودرو نظارت کند. نرم‌افزار ذکر شده همچنین شما را قادر می‌سازد خودرو را روشن کنید، تنظیمات مربوط به دمای داخل خودرو را انجام دهید، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها را خاموش یا روشن کنید و درب‌های خودرو را باز یا قفل نمایید. کمپانی تسلا و چند خودروساز دیگر چنین امکاناتی را چند سال است که در خودروهای خود عرضه کرده‌اند، ولی این امکانات برای جگوار جدید محسوب می‌شود.

بدون وجود تست مقایسهٔ رسمی، و همچنین عدم رانندگی با نسخهٔ آمریکایی نهایی، هنوز کاملاً نمی‌توان در مورد موقعیت XF در بخش خودروهای سدان لوکس سایز متوسط اظهارنظر کرد. ولی می‌توان گفت که XF احساسی سبک‌تر، فعال‌تر و سر زنده‌تر در مقایسه با رقبای احتمالی آلمانی خود (آئودی A6، سری ۵ بی ام و، و مرسدس بنز کلاس E) دارد. اگرچه XF به اندازهٔ رقیب اسپرت خود کادیلاک CTS Vsport پرخاشگر و پرتکاپو نیست، و امکانات کنترلی کمتری در مقایسه با آن دارد، تفاوت قابل‌توجهی با هم ندارند. XF طراحی داخلی زیباتری در مقایسه با CTS دارد و موتور شش سیلندر سوپر شارژر دار آن اگرچه مانند موتور آمریکایی جفت توربو CTS قدرتمند نیست، ولی بسیار نرم و روان‌تر می‌باشد. اما این فقط اولین مدل از XF جدید می‌باشد. مدل‌های اسپرت تر و قدرتمندتر آن بدون شک توسط مهندسان جگوار در دست طراحی می‌باشند.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. امين

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    من که میدونم الان اگه از جگوار تعریف کنم یه مشت آلمانی (!!) سرم خراب می شن میگن تو هیچی از ماشین سرت نمیشه … پس منم میگم : جگوار اصن و مطلقا حریف و رقیبی واسه آلمانی ها محسوب نمیشه و حتی شوخیش هم زشته که بگیم این خودرو رقیب E class و 5 series هست ! انتخاب من بی ام و یا مرسدس و یا کادیلاک خواهد بود … لعنت بر اشراف گرایان انگلیسی :) !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      بنده چیزی به جز خود درگیری چیزی به ذهنم نرسید :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mclaren

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      امین جان شما توجهی به نظرات بچگانه و پوچ بقیه نداشته باش نه به دیسلایک نظرو بگو…من منکر قدرت المان نیستم اتفاقا عاشق آئودی و بنز و بی ام دابلیو هستم ولی منطق چرتی که یکسری ها دارن در حد بچه دبستانی هست که ته ته اطلاعاتش از ماشین اینه که چون یکی از ماشین ها 5 کیلومتر در ساعت سرعتش بیشتره پس اون بهتره و ابر خودرو هست و هنوز در دوران بچگی و خواب و خیالشون سیر میکنن… من که همیشه نظر رو میگم و دیگه هیچ بحثی با کسی نمیکنم. توصیه منم به شما اینه نظرتو بگو و به بقیه توجهی نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        نمی خوام دخالت کنم ولی گفتی نظر بچه گانه خواستم نظرتو در مورد کاربری به اسمه graet britain بدونم چیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mclaren

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          شایان جان
          وقتی شما دقیقا مثل ایشون 100% از روی تعصب نظر میدی مطمئن باش عکس العمل کسی که به چیزی علاقه داره و شما اونجوری زیر سوال میبریش به همون صورت هست…پس هر عملی یه عکس العملی داره
          موفق باشی…من نمیگم تمام خودروهای انگلیس شاخ غول میشکنن اما در کنار خودروهای المان خودروهای خاص انگلیس مثل آستون مارتین و بخصوص مکلارن رو خیلی خیلی میپسندم چون حساب اینا از همه موضوعات جداست هیچکس هم نمیتونه منکرش بشه حتی کسی که از انگلستان بدش میاد یا مکلارن و استون مارتین اگر این دو تا رو رد کنه یعنی تعطیله یعنی هیچی نمیدونه و ادعای ماشین بازی نمیتونه بکنه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          مک لارن معنی عکس العمل رو هم فهمیدیم والا من که به شخصی اصلا کاری باهاش ندارم کاری هم به ماشین های انگلیسی ندارم تا وقتی که توهنی نشه گرچه خیلی دوست دارم باشه تا یکم بخندم به افاضلاش که خدا وکیلی سریالهای مهران مدیری اینجوری عمقی منو نمیخندونه ضمنا من به هیچ ماشینی بی احترامی نمیکنم ولی این آقا یا خانم کلا منکر صنعت اتومبیل سازی آلمانی هاست اینه که منو ریشه ای میخندونه والا از صبح تا شب بخواد از ماشینهای انگلیسی بگه و ستایش کنه کسی کاری نداره باهاش

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. مهدی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      سلام.دوستان منطقه آزادی لطفا راهنمایی کن.خرید خودرو هایی که پلاک ملی نمیشن مثل مزدا شش با توجه به نبود نمایندگی و نبود قطعات ریسکه یا نه؟این موضوع باعث میشه من برم سراغ سوناتا ۲۰۱۵

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. شایان

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      نظر شما محترمه هرچی دلت خواست بگو اصلا بگو رقیب آلمانی ها یا شکستشون میدن دیگه به طرفدارای ماشین آلمانی توهین نکن ببین خودت داری شروع میکنی شما اگه حرفی از طرفدارا نزنی کسی بهت کاری نداره هرچی دلت میخواد بگو مطمئن باش کسی چیزی نمیگه من بهت قول میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. HELL CAT

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (196 ديدگاه)

      آهای اونایی که میگید جگوار انگلیسیه و به پای آلمان نمیرسه
      هیچ خبر از سیستم تعلیق این ماشین دارین ؟؟؟
      هیچ خبر از فروش مدلf type r تو آمریکا دارین؟؟؟
      هیچ خبر از تست موتور ها و گشتاور های حاصل از اون دارین؟؟؟
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      اگه دارین آفرین به کسی هم نگید سری هست به منم نگید برید با دانسته هاتون حال کنید!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی جوکار

        ۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من جزیره قشم زندگی میکنم هر چند که اینجا وجادههای اینجا نمیتونه حس ماشین روبهمبرسونه زیاد ولی از داشتن جگوار xf که ۷سال هست دارم راضی ام .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. AHMADREZA

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      به نظر من لوکس اسپرت کردن ماشین ها فکر عالیی هست چیزی که در bmw و lexus ها و audi و jaguar دیده میشه واقعا عالی میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. shahab

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      این چه حرفیه؟ هرکسی حق داره نظرشو بگه حالا اگه اون نظر درست بود هرکسی ک منطقی باشه باید قبول کنه
      من خودم عاشق بی ام و ام اما مثلا باید قبول کرد ک C63AMG سواری بهتری نسبت به M3 داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    واقعا زیبا و خشن هستش…داخلش هم عالی طراحی شده…
    انگلیسی ها در طراحی کابین خیلی خوب عمل می کنن …در حالی که بعضی از آلمانی ها مثل بی ام و، آئودی، فولکس واگن جای کار دارن (البته بنز جور همشونو داره میکشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. samurai

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (535 ديدگاه)

    JAPAN & BRITAIN

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امين

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    همانقدر که طراحی خارجی زیبا خشن و گیرایی داره به همون قدر هم طراحی داخلی ضعف داره
    این حرف هم که از کادیلاک cts v طراحی داخلی بهتری داره بنظرم کم لطفی نویسندس.شاید به طراحی داخلی E نرسه ولی همچین خیلی ضعیفم نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      اتفاقا بنز e کلاس زشت ترین کابینه این کلاس رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سارا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    من از این پستایی که میگن این شکل اونه و اون شکل اینه خیلی بدم میاد ولی نمای پشت ای ماشین خیلی شبیه سوناتا هست… نگم میترکم :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mclaren

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      اصالت جگوار کجا هیوندای کجا زمانی که جگوار خودرهای اصیل تولید میکرد هیوندای هنوز به دنیا نیومده بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shahab

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      اولا شبیه نیست
      دوما چراغ روی درصندوق سوناتا از پایین بریده شده
      سوما اگه قرار باشه چیزی ب چیی شبیه باشه شباهت زیاد بین عقب سوناتا واپتیما هست این هم لینکاش:
      http://www.netcarshow.com/hyundai/2015-sonata/1024×768/wallpaper_06.htm
      http://www.netcarshow.com/kia/2011-optima/1024×768/wallpaper_08.htm

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین جالبیه. طراحیش هم به نظر من نیاز به تغییر نداشت و همچنان طراحی خاص و منحصر به فرد خودش رو داره. دیگه همیشه نباید انتظارش رو داشته باشیم که تغییر کنه. مثلا بنتلی رو در نظر بگیرید سالها طول کشید تا یک تغییری به خودش بده، همه هم می گفتند که این نشانه اصالته، به هرحال طراحی خاص خودش رو داشت. در مورد جگوار هم همینطوره، آنقدر خوب هست که بتونه یکی دو سال دیگه رو راحت با این طراحی سر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    طراحی جلو جگوار خوشم میاد اصالت برندشو داره طراحی عقبش یه مقدار تکراریه ولی خرده ای نمیشه گرفت طراحی کابین کلاسیکه به مدرنیه آئودی و بنز نیست در کل ماشین خوبیه ولی چیز جدیدی برا ارائه نداره بنده پورشه رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. bab

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    عقبش رو از سلطان اپتیما کپی کرده بدبختای اینگلیسی:))))))))
    یه سوال که خیلی رواج پیدا کرده در بین ایرانی ها( چون من خارج کشورم بودم و ندیدم در بین خارجی های کافر) اینه ..یعنی سوال اینه این بحث اصالت که افتاده تو جون این جوانان ما چیه میگن این ماشین اصالت نداره اون گوشی اصالت نداره ..این اصالت دقیقا فاکتورش چیه حالا چون مثلا بنز خیلی قدیمی هستش ما باید فقط بگیم یا بنز یا هیچی دلیل پیشرفت ژاپن وکره تو صنعت خودروو موبایل به نظر من اینه که مثل ایرانی جماعت دنبال خاله زنک بازی و اصالتو این جهان سومی بازیا نیستن سرشونو انداختن پایین کار تلاش کردن شدن یکاره ای تو صنعت با فروش بالا حالا ما ایرانی ها هم همچنان دنبال اصالتیم و پیشرفت چین ژاپن کره رو نمیخواییم ببینیم پشت دیوار جهالت اصالت قایم میشیم مردم امریکا به قول مردم ماخیلی بی اصالتن چون سوار ماشین های ژاپنی میشن !!! اما نمیدونن که اصالت یه کلمه ی پوچه اصالت یعنی کیفیت در زمان حال و حفظ کیفیت در اینده حالا یه برندی نوپا هستش دیگه

    نمونه ی ساده حرفم کیا اپتیما اینجا میخریش 140 تومان اما قیمت واقعیش 60 تومانه حالا دولت ما گمرکی مبگیره به کیا ربطی نداره ایا ایران خودرو میتونه با 60 تومان ماشینی در حد و اندازه های اپتیما بده جواب هرگززز پس ماشین کیا 60 تومانی ماشین خوبه اما با 60 تومان نه 150 تومان پس نشینید بگید اشغاله هم بنزه خوبه هم بی ام هم کیا و میتسوبیشی هر کدوم جای خودش و قیمت خودش اینقدرم دنبال اصالت نباشین اینگلیسا خیلی وقته فهمیدن اصالت مصالت کشکه واسه همین همه صنعتشونو با حفظ نام فروختن به چینی و هندی و عرب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دوست عزیز حرف های شما تا حدودی درسته ولی اصالت برای خیلی ها از جمله بنده فاکتور مهمیه.اصالت این قدر ها هم که بعضی دوستان در بین یه سری تعصبات بیجا و بی معنی مفهومش رو از بین بردن کلمه ی پیچیده ای نیست.خیلی ساده میشه گفت در خودروسازی یعنی یه کمپانی بتونه زبان طراحی خاص خودش رو داشته باشه چه در کابین و چه در طراحی خارجی.خواه برند 100 ساله باشه خواه لکسس جوان باشه واقعاً لکسس گواه مدعای بنده است با این عمر کمش همیشه طراحی اصیل خودشو داره.
      حالا بستگی داره تعریف شما بزرگوار از اصالت چی باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    واقعاً خودروی زیبایی است.جگوار محصولاتی ارزنده به معنای واقعی کلمه تولید میکنه اما نتونسته به موفقیت رقبای هم کلاسش برسه هرچند مدل F Type به واقع یه استثناءمحسوب میشه.
    ولی در خصوص طراحی داخلی قبول ندارم بهتر از کادیلاک عمل کرده باشه.البته این موضوع بلا استثناء یه مسئله ی سلیقه ای است.به شخصه معتقدم کادیلاک و مرسدس در زمینه ی کابین موفق ترن تو کلاس خودشون.حتی لندروور رنجروور که به نوعی جدا از جگوار نیست در رقابت با اسکالید و GL در بخش کابین به نظرم شکست خورده.
    در کل خودرویی دوست داشتنی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عزیزان مدیران این سایت زحمت میکشن و از همه ی کمپانی های دنیا خبر میذارن تا ماها اطلاعات خودرویی مان بالا بره چرا همش با هم دعدا میکنید که این بهتره یا اون بهتره ممکنه یه نفر از قیافه یه ماشین خوشش بیاد یکی از قدرت و یکی از شتاب هر کسی یه سلیقه داره و باید سعی کنیم به نظرات دیگران احترام بذاریم نه اینکه بکوبونمشون به دیوار. مهم اینه که اکثر خودروساران دنیا دارن تلاش میکنن و در جهت رضایت مشتریان و مصرف کنندگان خودشون به پیش میرن و این قابل تحسین هست حالا یه خودروساز امکانات بهتری داره سابقه بیشتری داره و ممکنه موفقتر باشه و این طبیعی هست. مهم رعایت حقوق مصرف کننده هست که (اونا) خوب دارن درک میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohsen

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    چی بگم والا! همه رو گفتن دوستان
    دوستان بنتلی bentayga اومده قضیش چیه شتاب 4 ثانیه شبیه خودرو حمل متوفی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا