جگوار

پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019

جگوار XE هرگز کار آسانی پیش رو نداشته است؛ اما حقیقت این است که شما باید با رقبای کلاس جهانی روبرو شوید و در صورتی که به حد کافی خوب عمل کرده باشید آن‌ها را پشت سر خواهید گذاشت. مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4 و ب ام و سری ۳ جزو سرسخت‌ترین رقبای XE هستند.


خب حالا ما با جگوار XE فیس لیفت روبرو هستیم که علاوه بر تغییرات بصری و زیبایی‌شناسی از پیشرانه‌ها و تریم های ساده‌تری سود برده است.


در نمای ظاهری شاهد نمایی پهن‌تر، کم ارتفاع‌تر و باابهت تر هستیم. چراغ‌های جلو و عقب LED جدید و سپرهای اسپورت تر از جمله شاخصه‌های XE 2019 به حساب می‌آیند. اگرچه ابعاد خودرو اساساً تغییری نداشته اما در نگاه اول می‌توانید محصول به‌روزتر جگوار را خودرویی بزرگ‌تر و گران‌تر بدانید.


اما در داخل کابین به‌روزرسانی‌های چشمگیری رخ داده است. البته فضای زیادی برای ارائه وجود نداشته و صندلی‌های عقب همچنان در مقایسه با رقبای آلمانی تنگ هستند؛ اما در دیگر جنبه‌ها، کابین یک قدم بزرگ رو به جلو برداشته است و برخی ویژگی‌های موفقیت‌آمیز شاسی‌بلند آی پیس در آن دیده می‌شوند.


تمرکز اصلی جگوار روی سیستم اطلاعات سرگرمی تاپ پرو Dou بوده که از آی پیس گرفته شده است. این سیستم از صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی برای ناوبری و سیستم‌های ارتباطی برخوردار بوده و یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر نیز زیر آن وجود دارد که عملکردهایی همچون سیستم تهویه مطبوع را کنترل می‌کند.


پد شارژ بی‌سیم نیز برای گوشی هوشمند وجود داشته و این غربیلک فرمان نیز برای اولین بار در XE بکار رفته است.


کابین XE فیس لیفت باکیفیت‌تر از قبل به نظر می‌رسد و صندلی‌ها نیز از چرم لوکس‌تری برخوردار است. در کنسول مرکزی نیز عناصر چوبی و پلاستیکی باکیفیت بکار رفته‌اند. در کل باید گفت آن روح اسپورت و لوکسی که قبلاً وجود نداشت هم‌اکنون قابل احساس است.


سه پیشرانه برای XE فیس لیفت وجود دارد که یکی دیزلی و دوتای دیگری هم بنزینی است. سه تریم S، SE و HSE نیز قابل انتخاب است. البته مشخصات مدل R-Dynamic بالاتر از همه‌ی این‌ها قرار می‌گیرد و شامل برخی ریزه‌کاری‌های روی بدنه و کابین بوده اما خب از نظر فنی تغییری وجود ندارد. قیمت این مدل‌ها نیز در مقایسه با نسخه ی پیش از فیس لیفت ۱۷۰۰ پوند کاهش یافته است.


خودرو در جاده اکثراً همانند مدل قبلی احساس می‌شود اما کمی بهتر است. این خودرو شما را ناامید نخواهد کرد. ما نسخه ی P300 R-Dynamic S AWD را تست کردیم که قیمت ۴۱۰۰۵ پوند داشته و پیشرانه‌ی آن خروجی ۲۹۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. این خودرو در عرض ۵.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعتش نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.


از نظر فنی چیز زیادی قابل ذکر نیست اما خب نیازی هم به تغییرات وسیع نبوده است. پرفورمنس پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی XE قدرتمند بوده و تقریباً تأخیری در توربو وجود ندارد. بله صدای پیشرانه چندان گیرا نیست اما خب نمی‌توان شکایتی هم از آن داشت.


گله‌ای هم از قدرت ترمزها، فرمان پذیری، سواری و هندلینگ و تغییر دنده‌ها نخواهید داشت. فرمان خودرو همچنان نقطه قوت واقعی XE بوده و البته سواری و کنترل بدنه نیز جزو ویژگی‌های خوب این خودرو است.


دیگر ویژگی جدید XE دید دوربین قابل سوئیچ کردن برای آینه دید عقب است که اگرچه به‌صورت سفارشی در دسترس بوده اما دید عقب را بهبود می‌بخشد. این تکنولوژی مستقیماً از رنجروور اووک گرفته شده و خوب کار می‌کند.


شاید بگویید جگوار XE فیس لیفت شده خودرویی است که باید می‌بود. به هر حال این خودرو از کابین جدید عالی و ظاهری با ابهت برخوردار شده و برای رقابت با بهترین‌های آلمانی کاملاً با دست پر وارد میدان شده است. موضوع مهم اینکه XE مجهزتر از قبل بوده و در عین حال قیمتش نیز کاهش یافته است.

مشخصات جگوار XE P300 R-Dynamic S AWD

  • قیمت: ۴۱۰۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه ماشین جذاب هستش.کابینش واقعا قابل قیاس با قبل نیست.قبلا خیلی کم کیفیت وساده وبی روح بود اما الان مدرن وباکیفیت شده. آفرین به جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      جگوارپروجکت 8 در پیست برنامه گرند تور سریع ترین سدان هستش.حتی سریع تر از چندین سوپر اسپرت.زمان چندتاشون رو میذارم واسه مقایسه.

      جگوار پروجکت8 زمانش شده 1:19.3
      ب ام وM5 زمانش شده 1:20.04
      پورشه911gt3rs زمانش شده 1:20.04
      نیسانgtr زمانش شده 1:21.02
      ب ام و آلپیناb5 زمانش شده 1:21.06
      هونداNSX زمانش شده 1:26.0

      اما جگوار پروجکت 8 در پیست زاکسنرینگ مجله auto bild از پس M5کامپتیشن ومرسدس AMG GT4 63 برنیومده واین زمان هارو ثبت کردن

      پورشه911gt3rsجدید زمان 1:31.05
      مرسدسAMG GTR زمانش شده 1:31.09
      ب ام و M5 زمان بدست آمده 1:31.71
      مرسدسAMG GT4 زمان بدست آمده 1:32.59
      جگوار پروجکت 8 زمان بدست آمده 1:33.16
      مرسدسE63S زمان بدست آمده 1:35.90
      پورشه پانامرا توربوs هایبرید زمان 1:36.12

      دوستان پورشه 911GT3 RS که در پیست گرندتور زمانش نوشته شده نسل قبل بود وپورشه 911GT3 RS که در پیست زاکسنرینگ زمان گیری کرده نسل جدیده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایلیا

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (731 ديدگاه)

        ممنون از اطلاعاتت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          خواهش میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ۲ لیتری توربو = ۳۰۰ hp .
    اگر اشتباه نکنم این قدرت از ۲ لیتریهای توربودار شرکتهای نامدار بیشتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    واقعا خوشحالم که فیس لیفت XE اینقدر خوبه،من جگوار رو از تمام رقبای آلمانیش بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Saeed(peugeot

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جگوار یه برنده خاص و تکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    وقت جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا