جگوار

هم‌قدم شدن با پروتوتایپ جگوار E-Type Zero

به تازگی این فرصت برای دست‌اندرکاران مجله اتواکسپرس فراهم شده که در صندلی سرنشین محصول جدید جگوار یعنی E-Type Zero قرار بگیرند. این تنها بررسی کوتاهی بوده زیرا جگوار لندروور هنوز هم مشتاق است تأکید نماید این پروژه در حال تکامل بوده و در آینده جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.


یک موضوع کاملاً سورئال در این باره وجود دارد زیرا فرمی نمادین به‌صورت کاملاً ساکت به حرکت درآمده ولی ورود به داخل کابین اوضاع را به کلی دگرگون می‌کند. نشان‌دهنده‌های دیجیتال خودرو که از نسخه اصیل E-Type الهام گرفته‌اند کاملاً بازی را تغییر یافته نشان می‌دهد.


باید منتظر بمانیم و ببینیم که مصرف‌کنندگان تا چه اندازه از این سطح مدرن سازی در E-Type اصلی استقبال خواهند کرد؛ اما برای الآن باید بگوییم فضای بسیار زیادی در داخل کابین نسخه پیش‌تولیدی وجود داشته و مشتریان مجبور نیستند که نشان‌دهنده‌های دیجیتال نشان داده شده در این مقاله را انتخاب کنند.


در زمان حرکت فشار سریع پای مدیر فنی بخش کلاسیک جگوار لندروور روی پدال گاز شمه‌ای از ظرفیت قوای محرکه خودرو را نشان می‌دهد هرچند بخش اعظم پرفورمنس این نسخه پیش‌تولیدی هم‌اکنون قفل شده است. ما باید برای بررسی کامل E-Type Zero مدت نسبتاً زیادی را منتظر بمانیم اما در سرعت‌های پایین خواهید فهمید که سواری آن قطعاً مشابه خودرویی مدرن نیست. خودرو دایو و به عقب پرتاب شدن‌های زیادی داشته و سیستم تعلیق نیز سفت است.


مدیر شرکت می‌گوید علیرغم سخت بودن ساخت قوای محرکه الکتریکی برای قرار دادن در شاسی دست‌نخورده، بزرگ‌ترین چالش برای بخش کلاسیک شرکت در زمان طراحی و مهندسی بحث‌های قانونی بوده است. ازآنجایی‌که بخش کلاسیک جگوار لندروور شاخه‌ای از یک کارخانه انبوه‌ساز است بنابراین این خودرو باید از عهده پاس کردن قوانین سخت‌تری نسبت به دیگر شرکت‌ها برآید.


بخش کلاسیک جگوار لندروور فکر می‌کند E-Type Zero با استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان علاقه‌مند به خرید یک جگوار کلاسیک روبرو خواهد شد؛ اما شاید این خودرو یک پروژه کاملاً عجیب برای بخشی باشد که قبلاً با محصولات کاملاً متفاوتی شناخته شده است ولی بخش کلاسیک جگوار لندروور این را می‌داند که کانسپتی جدید همانند این خودرو طیف مشتریان کاملاً جدیدی را به سوی خود خواهد کشاند.


شکی وجود ندارد که جگوار E-Type Zero یک پروژه چشمگیر بوده و تکنولوژی بکار رفته در آن باعث جلب توجه مشتریان جدیدی خواهد شد. البته مشتریان باید یاد بگیرند همراه این خودرو زندگی کنند. اعداد پرفورمنس گفته شده درباره E-Type Zero احساس‌برانگیز هستند اما باید زمان زیادی را پشت فرمان خودرو بگذرانیم تا قضاوت کامل و صحیحی درباره اینکه آیا ساخت یک خودروی کلاسیک با قوای محرکه کاملاً الکتریکی ایده خوبی است یا خیر داشته باشیم.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. (ali(chevy nova

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    یه مطلب مىخوندم که شخص انزو فرارى گفته بود جگوار e type جزو زیبا ترىن ماشىنهاست
    از این مدل چندتا تهران هست که تو همایش ها مىومدن کم و بىش
    اما از نظر من جگوار ىعنى xj مدل 1968 تا 1973
    چند شب پىش تو اتوبان بابایى ىدونه سفىد رنگش رو دیدم معرکه بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Mercede kaviani

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمدزاده،
    وتشکر از مطلب فوق العاده خوب و عالی شما
    ایده بسیار بی نظیری است قوای محرکه الکتریکی با بدنه کلاسیک
    ایا گروه جاگوار لندرور چنین برنامه تولیدی برای سایر مدل های کلاسیک مثلxj مدل 1974 و مدل پرچم دار کلاسیک و تشریفاتی دیملر دی اس 420دارند
    باتشکر از جواب وراهنمای شما دوست عزیز دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا