جگوارلندروور-رنجروور

تأثیر شدید ویروس کرونا روی فروش جگوار لندروور!

شاید میزان فروش قبلی جگوار لندروور در چین که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافته بود هرگز به روال سابق بازنگردد. این ویروس نه تنها باعث توقف تولید این خودروساز شده بلکه مشتریان را از نمایندگی‌های فروش جگوار لندروور در بزرگ‌ترین بازارش نیز دور کرده است.

حدود ۲۰ درصد از کل فروش جگوار لندروور به بازار چین مربوط است. این برند بریتانیایی حتی با رشد فروش خود در این کشور پهناور و حرکت به سمت سوددهی روبرو شده بود که ویروس کرونا همه‌چیز را خراب کرد.

رالف اسپت مدیرعامل این شرکت گفته است:

فعلاً ما هیچ موضوع مثبتی از نظر تقاضای خرید در چین را نمی‌بینیم. حالا سؤال این است: آیا این افت تقاضا جبران خواهد شد یا اینکه همین روال ادامه خواهد داشت؟ هیچ‌کسی جواب این سؤال را نمی‌داند و البته مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

کارخانه‌های اصلی جگوار لندروور در چین تنها برای حدود ۲ هفته قطعه دارند و مدیرعامل این برند نیز نسبتاً خوش‌بین است که بریتانیا و اتحادیه اروپا به توافقی برای صدور مجوز تجارت آزاد پس از برگزیت دست یابند. اگرچه کارخانه‌ی جگوار لندروور در نزدیکی شانگهای از هفته آینده دوباره آغاز بکار خواهد کرد اما تولید آن در بریتانیا هنوز هم تحت تأثیر کمبود قطعات است.

قطعات ساخت کشور چین در میلیون‌ها خودروی سراسر دنیا بکار می‌روند و استان هوبی که مرکز گسترش این ویروس است منطقه‌ای مهم برای تولید و صادرات قطعات می‌باشد.

تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و فعالیت‌های اقتصادی نیز در این بخش به حال تعلیق درآمده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    لعنتی فکر می کنم منم گرفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    ویروس متولد شد / 2 روزه هفتاد میلیون نفر تو شهرها قرنطینه شدن / تا حالا کجا بودی؟ / وقتی زورت نرسه شروع میکنی به جنایت – ویروس سیاسی / دنیا به جنگ اتمی نزدیکتر شده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا