جگوار

جگوار کار روی محصول پروجکت 9 خود را تأیید کرد

جدیدترین محصول پرفورمنس جگوار بریتانیا یعنی XE SV پروجکت ۸ هنوز هم پیش از شروع تولید در ماه ژوئن توجهات را به خود جلب کرده است. این خودروساز با سابقه شاید در حال کار روی خودروی پروجکت ۸ خود باشد اما قبلاً برنامه‌هایی نیز برای محصول جدید پروجکت ۹ داشته است.


جان ادواردز، رئیس بخش خودروهای سفارشی جگوار این خبر را در مصاحبه با تاپ گیر تأیید کرد. او گفته است:

ما محصول جدید پروجکت ۹ را توسعه خواهیم داد اما هنوز تصمیمی درباره زمان معرفی آن گرفته نشده است. این خودرو ضرورتاً پرفورمنس بسیار بالایی نخواهد داشت.


این خودرو فلسفه متفاوتی نسبت به محصولاتی را که پیش از این تولید شده‌اند خواهد داشت. خودروی وحشی اف تایپ پروجکت ۷ در تابستان سال ۲۰۱۴ معرفی شد و عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی تاریخ شرکت را به خود اختصاص داد. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۶۷ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. به لطف بازنگری‌های آئرودینامیکی و کاستن از وزن این خودرو، پروجکت ۷ جگوار یک شورشی تمام‌عیار بود.


خودروی XE SV پروجکت ۸ نیز راه پروجکت ۷ را ادامه داده است. این بازهم قلب آهنین ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار در دل خود جای داده و قدرت ۵۹۱ اسب بخاری دارد. پروجکت ۸ در پیست مسابقه نیز عملکرد درخوری را نشان داده است.


هر دو خودروی پروجکت ۷ و ۸ پرفورمنس بالایی دارند اما نسبت به یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. یکی از این دو خودرو کوپه‌ای است که از محصولات برنده جگوار در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز الهام گرفته اما پروجکت ۸ یک نسخه وحشیانه از سدانی شهری محسوب می‌شود؛ بنابراین تصمیم جگوار درباره پروجکت ۹ قطعاً جالب‌توجه خواهد بود.


حتی اگر پروجکت ۹ خودرویی پرفورمنس نباشد هم قطعاً سقف تولید محدودی خواهد داشت. پروجکت ۷ سقف تولید ۲۵۰ دستگاهی داشت درحالی‌که از پروجکت ۸ تعداد ۳۰۰ دستگاه ساخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (95 ديدگاه)

    دیدگاهی ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا