جگوار

جزئیاتی از نسل بعدی جگوار XE

جگوار به دنبال ایجاد طوفانی بزرگ با محصولاتی کوچک نظیر XE و E-Pace است اما این کمپانی بریتانیایی در نهایت می‌تواند حتی خودرویی جمع و جورتر نیز ارائه کند.


مدیر طراحی جگوار آقای یان کالوم در مصاحبه با اتوکار گفته که این برند در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه‌ای برای عرضه‌ی رقیب محصولاتی چون آئودی A3 و مرسدس CLA ندارد اما خود او دوست دارد درباره احتمال تولید چنین خودرویی فکر کند.


جدای از صحبت درباره مدل‌های کوچک‌تر، کالوم تأیید کرده که نسل بعدی XE همچنان به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد. این امر خیلی تعجب‌برانگیز نیست زیرا اکثر رقبای کلیدی طراحی دیفرانسیل عقب داشته اما کالوم به این نکته نیز اشاره کرده که جگوار روی تفاوت بیشتر مدل‌های XE و XF کار خواهد کرد.


این مدل‌ها از فاصله کمی دور شباهت‌های فراوانی دارند اما کالوم گفته نسل بعدی XE و XF علیرغم داشتن جلوپنجره مشابه، نمای جلوی انعطاف‌پذیرتری خواهند داشت. این امر احتمالاً به معنی وجود چراغ‌های جلوی متفاوت و ورودی‌های هوای منحصربه‌فرد در مدل‌های یاد شده خواهد بود.


کالوم همچنین راه را بر ایده‌ی ساخت خودروهای الکتریکی اضافی بر پایه معماری مدل آینده I-Pace باز گذاشته است. این کراس اوور در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد و محدوده حرکتی احتمالی آن در حدود ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود.

2018 Jaguar I-PACE Rendering
۲۰۱۸ Jaguar I-PACE Rendering

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir Schumacher

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این جان چقدر این جگوار خوبه .
    طراحی برتر همینه دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      خاصه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MehdiTurbo

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1925 ديدگاه)

    یکم داره قدیمی میشه به نظرم باید ی طراحی به روز تر ارائه بده هر چند همین الانشم دوست داشتنیو خاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. cfz

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (102 ديدگاه)

    یه ماشین فوق العاده زیبا. بدجوری رخش کشندست لامصب.امیدوارم یه روزی بتونم بخرمش چون چابهار منطقه ازاده قیمتش تقریبا واقعی درمیاد نه میلیاردی!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا