جگوار

جدیدترین جزئیات از نسل آتی جگوار XJ

همه می‌دانیم که جگوار در حال توسعه نسل جدید XJ می‌باشد. تاکنون چندین نمونه پیش‌تولیدی از این خودرو در معابر عمومی دیده شده اما همه‌ی آن‌ها دارای پوشش‌های استتاری زیادی بوده و بنابراین طراحی آن‌ها غیرقابل تشخیص بوده‌اند.

موتور ترند در مصاحبه‌ای مفصل با جولیان تامسون مدیر طراحی جگوار سؤالاتی درباره این خودرو پرسیده است. تامسون سال پیش جایگزین یان کالوم مشهور شده و البته گفته که نسل جدید XJ خودرویی خاص و ویژه خواهد بود. موضوع جالب اینکه طراحان اسبق و فعلی جگوار اهل کاونتری هستند.

تامسون می‌گوید:

XJ واقعاً خودروی برجسته‌ای بوده و ما از تولید آن بسیار مفتخریم. این سدان یک محصول بسیار قابل‌توجه است. XJ از زمان عرضه در دهه ۷۰ میلادی تاکنون خودرویی قابل‌توجه بوده و آن خودرو قوانین خودروهای اجرایی لوکس را از نو نوشت و من فکر می‌کنم این نسل جدید هم ارزش‌های سدان های لوکس کلاس F را دوباره نشان خواهد داد. این یک محصول بسیار متفاوت اما تازه‌نفس است. XJ جدید یک سدان اجرایی سنتی نخواهد بود.

با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده می‌توان گفت XJ جدید بجای شکل سنتی سدان از فرم لیفت بک استفاده کرده است. این موضوع به همراه عناصر طراحی جدید می‌تواند یک سدان مدرن و نرم را تشکیل دهد.

بریتانیایی‌ها در ابتدا نسخه تمام الکتریکی XJ جدید را معرفی خواهند کرد و باور بر این است گربه بزرگ جگوار از چهار پیشرانه الکتریکی و برد ۴۷۰ کیلومتری برخوردار خواهد بود. XJ از پلتفرم ماژولار طولی استفاده می‌کند و در بطن خود پیشرانه‌های ۳ لیتری الکتریکی شده را نیز قرار خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. car lover

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    این وضعیت امروز جگوار برام اصلا خوشایند نیست
    جگوار فعلی مث یوزپلنگی شده که ی عرب جاهل تو قفس نگرش میداره برا لاکچری بازی درحالی که رفیق المانیش(بنز نه هیچ برند دیگه ای:|)داره در مراتع میدوه امیدوارم جگ به روزای خوبش برگرده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا