جگوار

تردید جگوار برای تولید آی پیس SVR با شتاب 1.8 ثانیه‌ای!

از زمان معرفی شاسی‌بلند الکتریکی جگوار آی پیس تاکنون شایعاتی درباره تولید نسخه پرفورمنس این خودرو وجود داشته است. دپارتمان خودروهای خاص جگوار قبلاً علاقه خود به ساخت آی پیس SVR را ابراز کرده اما هم‌اکنون با اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد احتمال تولید چنین خودرویی در حال آینده نزدیک وجود دارد.


مدیر برنامه‌ریزی تولید این شرکت هانو کینر در مصاحبه با اتوکار گفته که تولید آی پیس SVR از نظر تئوری توجیه‌پذیر است؛ اما یک مشکل وجود دارد و آن اینکه جگوار نگران است قدرت این خودرو در صورت تولید بیش از حد باشد. کینر اضافه می‌کند این خودرو در صورت تولید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کمتر از ۲ ثانیه خواهد داشت.

او گفته است:

بله ما می‌توانیم به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۸ ثانیه‌ای دست پیدا کنیم. این خبر خوبی است اما زمانی که آن را یک یا دو بار امتحان کردید شاید به خاطر قدرت زیاد دیگر نخواهید چنین کاری را انجام دهید.

مدیر جگوار اضافه می‌کند:

من نگرانم که گشتاور و پرفورمنس آنی این خودرو برای رانندگان غیرحرفه‌ای بیش از حد باشد. شاید جگوار برخی محدودیت‌ها را روی این خودرو اعمال کند بنابراین پرفورمنس آن می‌تواند تعدیل شده باشد.


آی پیس کنونی که سریع‌تر از تسلا مدل X 75D می‌باشد از باتری لیتیوم-یونی ۹۰ کیلووات ساعتی که قدرت ۳۹۴ اسبی و گشتاور ۶۹۴ نیوتون متری تولید می‌کند سود می‌برد. این قوای محرکه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای شده و به همین خاطر آی پیس معمولی تقریباً با اف پیس SVR برابری می‌کند.


اگرچه جگوار درباره خروجی پیشرانه آی پیس SVR نگران است اما این به معنی کنار گذاشتن کل برنامه‌های شرکت نیست. کینر گفته است که احتمالاً بیش از یک روش را می‌توان به کار گرفت اما قطعاً فضای کافی برای تولید خودروهای الکتریکی پرفورمنس وجود دارد. امیدواریم جگوار آی پیس SVR را در آینده‌ای نزدیک ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    فک نکنم چگوار از پس شتاب زیر دوثانیه بر بیاد
    توی اف تایپ که نشون داد خیلی نمیشه رو شتاب ماشیناش حساب کرد
    بعد شتاب زیر دوثانیه کار هرکسی نیست گاو نر میخواهد و مرد کهن
    هنسی به زور دیمن رو به 1.93 رسوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Rrrr

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یه سوال داشتم چند وقته چرا واسه من دیگه لایک و دیس کامنتا نمیاد کلا از سایت برداشته شده یا گوشی من مشکل داره این جوری شده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      منم این مشکل رو دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. متاسفانه مرجع نظرسنجی و لایک ما توسط برخی اپراتورها فیلتر شده دوست عزیز ولی با سایر سرویس دهنده ها و یا آی پی غیر ایرانی مشکلی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (477 ديدگاه)

        اگه براتون مقدور باشه و سیستم فراگیری مثل DISQUS رو برای بخش کامنت جایگزین کنید عالی میشه، یه سری موارد مثل دیسلایک دادن و انتظار برای تایید استاندارد نیستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      منم با کروم میرفتم قبلا یه مدت همینایی که میگی رو نمی اورد الان با اکسپلورر میرم خیلی روون بالا میاره
      شاید از مرورگرته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. SAEED

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چند سال قبل هم پژو و ردبول یه 208 رو گسترش دادن که اطلاعات فنیشو براتون میگم:
    peugeot 208 T16 Pikes Peak
    موتور 3.2 لیتر وی 6 تویین توربو
    قدرت 875 اسب بخاری
    وزن 875 کیلو گرمی
    0 تا 100 :1.8 ثانیه
    منم وقتی اون موقع برای اولین بار این اطلاعاتو دیدم متعجب شدم
    اینم عکسش: https://goo.gl/Yx7n6o
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      آره داش سعید یادمه
      اون موقع چه حالی میکردیم با عکساشو لینک خودرو تو پدال هم میزارم اگه کسی خواست ببینهhttps://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%DB%8C/

      لینک دوم https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/208-t16/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      آره داش سعید یادمه
      چه حالی میکردیم اون موقع
      پدال هم مطالبشو گذاشته بود لینکشو واسه علاقه مندا میزارم
      https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/208-t16/

      لینک ۲https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%DB%8C/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. s.h

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    دور از همه چیز اگر همه ماشینای الکتریکی همون ظاهر قدیم رو داشته باشن بهتره دیگه حداقل افراد مجبور نیستن جز صدا به ظاهر جدید هم عادت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Bilbo

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    واقعا هم خطرناکه، فرض کن بگی ۱۰۰۱، ۱۰۰۲ بعد ۱۰۰ تا سرعت داری. یا خدا، باورشم سخته، اون کلیپه که کانسپت تسلا رو طرف امتحان می‌کرد دقیقا همین بود، یارو کف کرده بود از شتاب.
    بعد حالا بیاید مقایسه کنید این زمان رو با گذر عمر تو ماشینهای خودمون برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر. یه روزی دنیا بالاخره به سمت تکنولوژی ما برمی‌گرده و سر تعظیم فرود میاره….بعد من میخوام ببینم اون روز تو BrandZ کدوم کمپانی یارای مقابله با این دو جواهر خودروسازی جهان رو خواهد داشت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shirko

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    شتاب ۱.۸ چشما رو از حدقه میاره بیرون !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا