جگوار

نسل بعدی جگوار اف تایپ الکتریکی خواهد بود

قول تولید محصولات پاک‌تر جگوار به سرعت تبدیل به عمل می‌شود. این خودروساز بریتانیایی قبلاً نسخه نزدیک به تولید از شاسی‌بلند I-Pace را معرفی کرده و گفته که در سال ۲۰۱۸ آن را به فروش خواهد رساند. همچنین کانسپت E-Type با قوای محرکه الکتریکی پدیدار شده است. هم‌اکنون نشانه‌هایی از نسل بعدی مدل اسپورت و موفق اف تایپ به چشم می‌خورد.


بنا به گفته اتوموتیونیوز، نسل جدید اف تایپ با قوای محرکه الکتریکی شده عرضه خواهد شد. رئیس طراحی شرکت آقای یان کالوم گفته که این کمپانی تولید اف تایپ را قطع نخواهد کرد بلکه از قوای محرکه پیشرفته‌تری سود خواهد برد.
او گفت:

تعدادی از افراد در دنیا هستند که فکر می‌کنند دوران خودروهای اسپورت به سر آمده زیرا شاسی بلندها نیز می‌تواند به سرعت یک خودروی سدان از پیچ‌ها عبور کنند؛ اما یک موضوع بسیار عاطفی درباره خودروی سدان وجود دارد که جوهره خود را در احساس پرفورمنس و طراحی نشان می‌دهد.


کالوم قول داده که جگوار به ساخت خودروهای اسپورت چون اف تایپ در آینده ادامه خواهد داد. او گفت:

ما در نهایت طیف دیگری از خودروهای اسپورت را خواهیم ساخت. خودروهای اسپورت جایی نمی‌روند.

Jaguar F-Type 2016
اف تایپ که از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بازار حضور دارد از زمان عرضه تاکنون فروش بیش از ۴۵ هزار دستگاهی داشته است. امسال بیش از ۲۷۰۰ دستگاه از این خودرو در آمریکا فروخته شده‌اند. به منظور حفظ رقابت‌پذیری این خودرو جگوار گزینه پیشرانه ۴ سیلندر جدید با قدرت ۲۹۶ اسبی را تدارک دیده است.

Jaguar F-Type Coupe
انتظار نداریم نسل جدید اف تایپ را حداقل تا سال ۲۰۲۰ ببینیم. جگوار گفته که هر خودروی عرضه شده پس از سال ۲۰۲۰ دارای گزینه پیشرانه الکتریکی شده خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ترکیب موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی با موتور گشتاور بالای برقی، می‌تونه یه غول از این خودرو بسازه، اما حیف که در صورت برقی شدن، خبری از موتور قدرتمند هشت سیلندر نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا