جگوار

برخوردی نزدیک با جگوار اف تایپ SVR

کوپه‌ی SVR جگوار سبک‌تر، محکم‌تر، سریع‌تر، پر صداتر و گران‌تر از هر اف تایپ دیگری است. این خودرو ۱۱۰ هزار پوند قیمت داشته و جگوار ادعا می‌کند که “سوپرکاری برای تمام فصول با حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت” ساخته است.

Jaguar F-Type SVR 2016
Jaguar F-Type SVR 2016
این خودرو از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری و سوپرشارژدار جگوار با ۵۶۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور سود می‌برد. تنها ۳.۵ ثانیه طول می‌کشد تا اف تایپ SVR از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بنابراین حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها یک کار منحصر به افزودن رکاب و اسپویلر نبوده است.

Jaguar F-Type SVR 2016
Jaguar F-Type SVR 2016
بجای این مورد، مهندسان جگوار در بحث مهندسی کار را از ابتدا شروع کرده و سپس در اکثر نقاط همین کار را از نو انجام داده‌اند. شاسی تمام چرخ محرک SVR دوباره تنظیم شده و فنرها و دامپرهای نرم‌تر در جلو (به منظور بهبود پاسخ‌ها در سر پیچ‌ها) و فنرهای کمی سفت‌تر در بخش عقب بکار رفته‌اند. میله‌های ضد لغزش بزرگ‌تر در جلو و عقب کار گذاشته شده و رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر و ۲۰ اینچی را لاستیک‌های پیرلی پی زیرو در برگرفته‌اند. تمامی این بهینه‌سازی‌ها به خاطر افزایش چابکی و اعتمادبه‌نفس در سرعت‌های بالا و پایین صورت گرفته‌اند.

Jaguar F-Type SVR 2016
Jaguar F-Type SVR 2016
ترمزهای استاندارد از جنس فولاد هستند اما برای نسخه‌ی SVR، به علت‌های خصایص مربوط به پیست این خودرو، جگوار ترمزهای کربن سرامیک سفارشی را توسعه داده است. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با تعویض‌های سریع نیز دوباره تنظیم شده و تعویض‌های نرم‌تری را به نمایش می‌گذارد.

Jaguar F-Type SVR 2016
از نظر بصری، اف تایپ SVR به سادگی از مدل‌های پایین‌تر تشخیص داده می‌شود. جزئیات کربنی متنوعی در بیرون خودرو به منظور افزایش نیروی رو به پایین بکار رفته که از آن‌ها می‌توان به بال عقبی “زنده” اشاره کرد. داخل کابین نیز ترکیب دل‌چسبی از صندلی‌های جلویی چرمی وجود دارد که در هر سرعتی بدن را دربرمی گیرند.

Jaguar F-Type SVR 2016
همچنین سیستم اگزوز تیتانیومی جدیدی وجود دارد که صدای خشن‌تری را نسبت به هر جگوار دیگری تولید می‌کند. این سیستم به تنهایی ۱۶ کیلوگرم از ۵۰ کیلوگرم صرفه‌جویی وزنی خودرو را به خود اختصاص داده و ترمزهای سرامیک کربنی نیز ۲۱ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های فولادی هستند.

Jaguar F-Type SVR 2016
خب سواری و رانندگی خودرو شبیه چیست؟ برای اکثر بخش‌ها اشتباهی وجود ندارد و عاشق این خودرو شدن بسیار آسان است. جگوار ادعا می‌کند که SVR به‌صورت اعتیادآوری دینامیک است. این خودرو بسیار سریع بوده و صدای آن قطعاً دلپذیر است. کابین بازبینی شده‌ی آن نشان‌دهنده‌ی یک کوپه‌ی لوکس واقعی بوده و سواری، هندلینگ و سیستم فرمان نیز همگی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به اف تایپ R های معمولی بهبود یافته‌اند.

Jaguar F-Type SVR 2016
کیفیت دینامیکی برجسته‌ی این خودرو به سواری آن مربوط می‌شود. شما هنوز می‌توانید لطافت بیشتری را در پاسخ‌های سیستم تعلیق آن بیابید و هر چه بیشتر با خودرو رانندگی کنید، بیشتر تحت تأثیر جذابیت‌های سواری‌اش قرار می‌گیرید.

Jaguar F-Type SVR 2016
این مورد تا زمانی است که شما در یک نقطه‌ی واضح و مشخص‌شده‌ای رانندگی می‌کنید که معمولاً دربردارنده‌ی جاده‌های موج‌دار سریع است، جایی که محدودیت بخش عقبی سفت شده‌ی سیستم تعلیق، خود را به شکل فقدان کنترل عمودی و اندکی پیچ‌وتاب خوردن در سرعت‌های بسیار بالا نشان می‌دهد.SVR یک پورشه ۹۱۱ توربو نیست، مخصوصاً در خط مستقیم و قطعاً زمان عبور از پیچ‌ها نیز همین مورد برقرار است.

Jaguar F-Type SVR 2016
اما از طرف دیگر، جگوار بی‌شک مخصوصاً داخل کابین جادوی بیشتری نسبت به ۹۱۱ توربو نشان می‌دهد. شاید به جز گیربکس که کمی شبیه نسخه‌های رنجروور نشان می‌دهد و برای یک خودروی اسپورت نیست؛ و دوباره،SVR از عالی نبودن گیربکس در مقایسه با رقبا رنج می‌برد. گیربکس دوباره‌ تنظیم‌شده‌ی این خودرو برای استفاده مشکلی ندارد اما چیزی بیش از این هم ارائه نمی‌دهد.

Jaguar F-Type SVR 2016
هرچند، به عنوان یک پرچم‌دار برای دسته‌ی وسیعی از خودروها، اف تایپ SVR کار خود را به خوبی انجام داده است. قیمت ۱۱۰ هزار پوندی (۱۱۵ هزار پوند برای نسخه‌ی کانورتیبل) این خودرو ارزش قابل‌توجهی را در برابر کارایی بالای خود نشان می‌دهد.

Jaguar F-Type SVR 2016
اما ما این خودرو را تنها به خاطر قیمت نمی‌خواهیم بلکه صدا، ظاهر و جذابیت‌هایش را دوست داریم.

Jaguar F-Type SVR 2016
این کوپه‌ی گران‌قیمت اولین خودروی جگوار است که نشان SVR را حمل می‌کند و این کار را با افتخار زیادی انجام می‌دهد. اف تایپ SVR به‌طور وحشتناکی سریع بوده و شنیدن صدای آن شگفت‌انگیز است و سواری آن به اندازه‌ی امیدهایمان خوب است. شاید این خودرو به دندان‌های نیش بزرگ‌تری برای مقابله با خودروهایی چون ۹۱۱ GT3 و نیسان GT-R نیاز داشته باشد اما به عنوان یک جی تی لوکس بسیار سریع برخی‌ها را شکست می‌دهد.

مشخصات جگوار اف تایپ SVR کوپه

قیمت: ۱۱۰ هزار پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژر
قدرت/گشتاور: ۵۶۸ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۲۲ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (309 ديدگاه)

    کوروت z06با پکیج c7r که کرون ترین پکیجشه از این ارزون تره..amg gt هم همینطور..جگوار صدای جالبی نداره..انکار اگزوزو پاره کرده..ولی بزرگ ترین مشکلش به نظرم اینه که معلوم نیس چه شخصیتی داره..مثلا کوروت یه بعد شخصیتی نشون می ده بنز یه بعد رولزرویس و…ولی نمیشه فهمید جگوار چجوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      شخصیت جلوش با عقبش متفاوته. خخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. moein

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      شما چه شخصیتی داری
      طراحیش اعم از داخلی و بیرون فوق العاده زیباس و مصرف سوخت 9 واقعا عالیه برای این ماشین شما بگو کوروت صدی چند می سوزونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        کوروت 13.7 مصرف ترکیبیش هست، این 9.4 اماااا این کجاى کوروت رو میتونه بگیره؟ قیمت؟ شتاب؟ تاپ اسپید؟ هندلینگ؟ رکورد هاى پیست مثل نور برگ رینگ؟ توان؟ گشتاور؟ کدومشو داره؟ اگر میگید جگوار لوکستره قبول. کادیلاک CTS-V کوپه در خدمت شما بازم با قیمت کمتر. فکر نمیکنم از نظر اصالت و ظاهر هم کوروت چیزى از جگوار کم داشته باشه. تازه خیلى ها بهتر هم میدوننش و میدونید که کوروت قدیمیتر هم هست. تازه این نسخه Z06 هست. ZR1 که بیاد با قیمت ١٠٠ هزار اون موقع رقباش بالاى 250.000 قیمت دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. REZA

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (225 ديدگاه)

        داداش در مقایسه ی خودروهایی مثل اف تایپ و کوروت مقایسه ی مصرف سوخت واقعا خنده داره و سطح فکر طرف رو میرسونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          کوروت رو کاغذ ممکنه کم بسوزونه ولی در عمل خیلی بیشتر میسوزونه. یادمه تو یه بررسی اتواکسپرس طرف گفت شورلت ادعا کرده که کامارو صدی 11 میسوزونه ولی ما تو تست (شهر و جاده) کمتر از این عدد نرسیدیم و عددی که کامپیوتر ماشین نشون میداد این بود: ۲۱

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nima

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          جناب فرامرز آخرین تست توى سایت پدال گذاشته شد و مقایسه کوروت و پورشه و وایپر بود و مصرف اینارو تست کرده بودن(نه اعلامى کارخونه) و اون عدد 13.7 بود. براى مصرف کامارو هم موتور ترند مقایسه کامارو ss و M4 رو گذاشته بود که اونجا هم 13.2 کامارو مصرفش بود توى تست(و باز هم نه اعلامى کارخونه) بعد الان شما کم مصرف ترین ماشینم تخته کنى(البته اینى که دارم میگم مربوط به اطلاعات پایین و عامیانه هست) همچین برات میسوزونه که کیف کنى اعلامى کارخونش ٧ هست ولى توى اون شرایط ١۴ هم ممکنه بسوزونه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. moein

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (856 ديدگاه)

          دوستان عزیز ما داریم در مورد این ماشین نظر شخصی خودموننو می دیم
          درضمن لطفا یاد بگیریم که همیشه لازم نیست با مقایسه کردن برتری وسیله ایی رو ثابت کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Elemento

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      911 توربو اس با شتاب 2.7 و عملکرد دیوانه کننده و هندلینگ خیلی بهتر فقط ده هزار دلار ازین گرون تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        کوروت ممکنه چند دهم ثانیه سریعتر باشه ولی ایا کیفیت اینو داره ادم وقتی کابین کروت رو می بینه زشتیش که هیچی کیفیت بدش اعصبو ادمو خراب می کنه ایا کوروت امکانات مصرف سوخت هندلینگ سیستم تعلیق چسبندگی و همه ویژگی هاش به گرد پای این می رسه تازه فرمان پذیری هم هیچی که تمام ماشین های امریکایی فرمان پذیریشون صفره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهراب

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ظاهرش واقعا قشنگه
    فنی هم چیزی کم نذاشته
    مصرفشم کمه اگه درست گفته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. king 918

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    وای خدایا اف تایپ بیشتر از هر ماشین انگلیسی دوست داشتنیه
    فکر نمیکردم روزی یه ماشینو به اندازه 911 دوست داشته باشم اما این اف تایپ بد جوری دلبری میکنه بدکردار خییییییییییییلی میخوامش ……
    8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژ 700 نیوتن متر گشتاور ظاهر فوق العاده زیبا کابین کم نظیر و عریض فرمان با پایه وسط کوتاه و خمیده شده رو به راننده کیلومتر شمار برجسته اسپرت طرح قوس دار داشبرد که واقعا دل فریبه دیگه یه ادم از ماشین چی میخواد فقط بزن d گاز بده ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      دمت گرم king 918 جان
      منم مثل تو عشق 911 هستم ، ولی تا حالا نتونستم از اف تایپ دل بکنم
      البته در صدر همشون آقای کالیفرنیا تی را آرزوش را دارم …

      فِراری کالیفرنیا تی + جگوار اِف تایپ + پورشه 911 = MY Love

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        دقیق زدی وسط خال ازش هم رد شدی …..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 110000 پوند میشه 539000000 تومن
    مشخصات فنی خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ferrari

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    درود
    خیلی خوب و زییا شده از هر نظر.پرقدرت زیبا کم مصرف. در کل عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    با درود و تشکر از کشور هندوستان بابت تولید جگوار و نجات این کارخانه از ورشکستگی کامل و مدیریت خوبشون . ولی پورشه ٩١١ ی چیز دیگست و ذاتا اینکارست و ساخته شده برای رانندگی با انعطاف بالا چه در سر پیچها چه دریفت و ی جورایی مثل ی کشتی گیر میمونه و خودشو با تمام شرایط اسپورت وفق میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بنتلی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    زیبا مثه همیشه! ای کاش جگوار ب فکر ی کوپه ارزون تر هم باشه!یا حداقل کوپه مدلای سدانشو تولید کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نت

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    طراحی داخلش.فرمان . رینگ .داشبورد و جایی که ال سی دی قرار داره زیبا نیست کلا جگوار تو طراحی داخلی ماشیناش مثل برندهای دیگر انگلیسی از تکنولوژی روز استفاده نمیکنه و سنتی عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نت

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    بال پشتش زشته جگوار.دوره این بالها دیگه گذشته.رو ی هر ماشینی هم که میزارن قیافه اون ماشین زشت میشه تو تمام برندها منظورمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی تو نمیخوای دس برداری ؟!جم کن این مسخره بازیارو! ، نمیفهمی با این کارات داری اعصابمو بهم میریزی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ماشین باحالی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. خسته شده

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    انگلیسی جماعت چون دروغگوئه و متقلب خیلی راحت مصرف سوخت و غیره و دروغ میگه 911 و amg رسما از این بهترن و حتی کوروت اینا میخوان این لگناشونو و جا بندازن ولی همیشه آلمانی ها به وقت میزنن دمارشونو و درمیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. fara2001

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    برخی از ماها وقتی از یه چیزی خوشمون نمیاد دنبال هر بهونه ای میگردیم که ازش یه ایرادی بگیریم حتی اگر یه ایرادبچه گونه باشه.
    به نظرم جگوار اف تایپ svr همه چی داره .زیبایی قدرت ،کیفیت، صدای محشر اکزوز (که بد جوری آدمو تحریک میکنه داد بزنه لعنتی لعنتی لعنتی)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا