جگوار

جگوار I-Pace رقیب تاکسی‌های آلمانی می‌شود

خودروی الکتریکی I-Pace می‌خواهد تاکسی‌های مشهور مرسدس بنز در آلمان را کنار بزند.


این خودروساز بریتانیایی برای اولین بار ۱۰ دستگاه از کراس اوور الکتریکی خود را به بزرگ‌ترین اپراتور تاکسی مونیخ آلمان تحویل داده است. مرسدس بنز بیشتر تاکسی‌های بازار این کشور را تأمین می‌کند و حدود ۶۰ درصد تاکسی‌های آلمان از ساخته‌های مرسدس بوده و بسیاری از آن‌ها را نیز مدل‌های E کلاس با حدود نصف قیمت جگوار I-Pace تشکیل می‌دهند. مدل قابل‌مقایسه مرسدس با جگوار یعنی کراس اوور EQ C تا سال آینده معرفی نخواهد شد.


مدیرعامل جگوار لندروور آقای رالف اسپت دراین‌باره می‌گوید:

ما می‌خواهیم مردم مونیخ را به راندن خودرویی الکتریکی و البته یک جگوار دعوت کنیم. یکی از دلایلی که خواستیم اینجا باشیم ترافیک زیاد است. شما در زمان حضور در شهرهای بزرگی همچون مونیخ با این پدیده روبرو خواهید شد.


تاکسی‌های جدید جگوار بخشی از برنامه شهر مونیخ (زادگاه ب ام و) به منظور کاهش آلایندگی است. مشتری‌ها به ازای هر کیلومتر حضور در این تاکسی‌ها از ۲۰ درصد تخفیف و یارانه شهرداری مونیخ برخوردار خواهند شد. این شهر یکی از بالاترین میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در میان شهرهای آلمان را داشته و احتمال ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی قدیمی در این شهر وجود دارد.


جگوار I-Pace با قوای محرکه الکتریکی ۳۹۵ اسب بخاری عرضه شده و می‌تواند در ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. نیروی این مجموعه توسط باتری لیتیوم-یونی ۹۰ کیلووات ساعتی تأمین شده و محدوده حرکتی کراس اوور الکتریکی جگوار هم به حدود ۴۸۰ کیلومتر می‌رسد. با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد باتری را تنها در ۴۰ دقیقه شارژ کرد.


این خودرو پر از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون خنک یا گرم کردن خودکار باتری‌ها در زمان شارژ است. این کار به منظور اطمینان از شرایط مناسب خودرو صورت می‌گیرد. سیستم اطلاعات سرگرمی جدید جگوار نیز دارای ناوبری هوشمندی است که مسیر پیش رو را دقیقاً آنالیز می‌کند تا کاربر از میزان برد باقی مانده خودرو مطلع شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ماشین برقی ۰-۱۰۰ اصلا معنی نداره مهم بردشه که اگر بیش از ۲۰۰ کیلومتر باشه کاملا نیازهای روزمره رو پاسخ میده ولی تو تاکسی واقعا نمیدونم
    عمرا المانا ماشیناشونو به این سادگی با خارجی عوض کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    فکر نکنم آلمانها جگوارو به مرسدس ترجیح بدن حتی اگه مقداری هم برتر باشه(که نیست)
    چون آلمانها هم واقعا وطن پرستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا