جگوار

خداحافظی با جگوارهای استیشن و دستی در آمریکا

پس از ضرر سنگین ۴.۴ میلیارد دلاری در سه ماه گذشته، شرکت خودروسازی جگوار لندروور کمی به دردسر افتاده و بنابراین به دنبال صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌های خود است.


ما قبلاً شواهد این کار را در عدم تولید لندروور دیسکاوری SVX و رنجروور SV کوپه دیده بودیم و متأسفانه به نظر می‌رسد این تازه آغاز راه است.

جگوار XF S اسپرت‌بریک
گفته می‌شود برنامه‌ی کوتاه‌مدت این شرکت شامل حذف خودروهایی است که از نظر اقتصادی دیگر به‌صرفه نمی‌باشند. به عنوان بخشی از این برنامه، ظاهراً جگوار خودروهای استیشن و گیربکس‌های دستی خود در آمریکا را عرضه نخواهد کرد. رسانه‌ها گفته‌اند در مدل سال ۲۰۲۰ محصولات جگوار خبری از گیربکس دستی نخواهد بود.


معرفی جگوار XE 2020 نیز خبر از برخی تغییرات داده است. اگرچه مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو با همه‌ی پیشرانه‌ها، از ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل گرفته تا ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار در دسترس بوده اما XE 2020 تنها با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو که قدرت ۲۴۷ و ۲۹۶ اسب بخاری دارد عرضه می‌شود.

جگوار XF S اسپرت‌بریک
پیشرانه‌ی دیزلی هنوز هم در برخی بازارها عرضه می‌شود اما خبرها نشان می‌دهد شاید نفس‌های این پیشرانه نیز به شماره افتاده باشد زیرا فروش خودروهای دیزلی در سراسر جهان کاهش می‌یابد. البته جگوار گفته این مسئله درست نیست زیرا قبلاً اعلام شده بود بریتانیایی‌ها همچنان به عرضه‌ی جدیدترین پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی ادامه خواهند داد و خودروهای هیبریدی و الکتریکی جدیدی نیز تولید خواهند نمود.


مدیرعامل جگوار لندروور آمریکای شمالی گفته است: “ما باید از خودمان بپرسیم که تولید کدام خودروها توجیه‌پذیر است.” همان‌گونه که این مدیر ارشد می‌گوید، کراس اوورهای ای و اف پیس ۷۰ درصد فروش این خودروساز را تشکیل می‌دهند و باعث ایجاد سؤالات زیادی درباره‌ی سبد محصولات جگوار می‌شوند.


احتمال حذف برخی خودروهای کم‌فروش این خودروساز نیز وجود دارد. گفته شده خودروهایی همچون XJ و اف تایپ شاید با خط تولید خداحافظی کنند اما یان کالوم مدیر طراحی این شرکت خبرهای منتشر شده را رد کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا