جگوار

تصور نسل جدید جگوار XJ در دنیای مجازی

نسل فعلی جگوار XJ حدود یک دهه است که در بازار حضور دارد و به همین خاطر به قدیمی‌ترین سدان لوکس فول سایز در بازار بدل شده و بدیهی است که جگوار به شدت نیازمند تولید نسل جدید این خودروست تا بتواند با ژرمن‌ها و همچنین لکسس LS رقابت جانانه‌ای داشته باشد. این برند تحت تملک تاتاموتورز هند سال پیش پنجاهمین سالگرد تولید این خودرو را جشن گرفت و البته در چندین رویداد اعلام کرد به دنبال تولید نسل جدید آن است.


یکی از طراحان دنیای خودرو تصمیم گرفته تصویری مجازی از نسل جدید این خودرو را بر پایه‌ی جدیدترین زبان طراحی جگوار منتشر کند. همان‌گونه که مشاهده می‌شود این خودروی مجازی شباهت‌هایی به آی پیس و XE فیس لیفت پیدا کرده است. به لطف فرم متفاوتی که در این رندر وجود دارد، XJ همان شکل سه جعبه‌ای سنتی را نداشته و البته خود جگوار هم قول داده XJ جدید را خاص‌تر از هر زمان دیگری بکند.


آیا XJ جدید شبیه این رندر خواهد بود؟ هنوز برای نتیجه‌گیری زود است اما قطعاً دهمین نسل این خودرو از ظاهر مشابه سایر برادران خود و همچنین کابین پیشرفته‌ی محصولات اخیر جگوار لندروور سود خواهد برد.


جگوار XJ در ماه‌های اخیر چندان جلب‌توجه نکرده اما دوست داریم توجه شما را به سخنان مدیر طراحی شرکت یعنی یان کالوم جلب کنیم. او در نمایشگاه ژنو سال جاری گفته بود که نسل بعدی این سدان پرچم‌دار بزرگ‌تر خواهد شد تا کابینی جادارتر داشته باشد.


او XJ جدید را خودروی راننده نامیده و گفته تمرکز بیشتری روی اسپورت بودن صورت خواهد گرفت. به همین خاطر کالوم گفته نسل بعدی XJ ضرورتاً رقیب مستقیم مرسدس S کلاس نخواهد بود هرچند که دو در یک کلاس حضور دارند. کالوم گفته این خودرو از نظر طراحی تغییرات عمده‌ای خواهد داشت تا پیام یک خودروی اسپورت را به بیننده منتقل کند.


شایعه‌ای هم درباره تولید نسخه‌ی الکتریکی XJ منتشر شده است. این خودرو از پلتفرم جدید MLA استفاده خواهد کرد که می‌تواند چهار پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری و سیستم چهار چرخ محرک را در خود جای دهد. ظاهراً هر پیشرانه الکتریکی حداکثر قدرت ۲۰۰ اسبی خواهد داشت و باتری نیز ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعتی را نشان خواهد داد. تمامی این خبرها توسط مجله‌ی خودرو منتشر شده‌اند.


اگرچه زمان معرفی XJ مشخص نیست اما جگوار گفته رونمایی بعدی این شرکت به یک سدان بزرگ جدید اختصاص خواهد داشت. بهترین حدس ما برای پدیدار شدن این خودرو پیش از پایان سال جاری میلادی است و فروش آن نیز احتمالاً از سال آینده کلید خواهد خورد. البته ما هیچ تصویر جاسوسی یا نسخه‌ی پیش‌تولیدی استتار شده از نسل جدید XJ را ندیده‌ایم و شاید به همین خاطر باید کمی بیشتر صبر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali_hz

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جگوار عشقمه♥️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    جگوار xj رو بیشتر از بقیه رقباش مثل s کلاس و سری ۷ دوست دارم انصافا خیلی جذاب و با ابهته.امیدوارم نسل جدیدش به زودی معرفی بشه.ای کاش مدیریت جگ رو شرکتی بهتر از تاتا موتورز در اختیار داشت.مقایسه آمار فروش جگوار با رقبای آلمانی واقعا غم انگیزه و شایسته این برند اصیل نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    امیدوارم از این رندر پیچیده تر و جذاب تر باشه چون تو این تصاویر زیاد با نسل فعلی تفاوت چندانی نداره و بیشتر یه فیس لیفت ب حساب میاد تا نسل جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ایکاش یک روزی جاگوارهم دوباره به ایران بازگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (875 ديدگاه)

      زهی خیال باطل?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا