جگوار

سوپرکار جدید جگوار در راه است؟!

جگوار C-X75 قول داده بود یک جایگزین مدرن برای XJ220 نمادین باشد اما متأسفانه قربانی رکورد اقتصادی چند سال پیش شد و هرگز وارد خط تولید نشد.


ظاهراً جگوار ایده‌ی تولید خودرویی پرفورمنس و اسپورت را از یاد نبرده زیرا اتو اکسپرس می‌گوید این خودروساز در حال کار روی جایگزینی رادیکال برای اف تایپ است. همه‌ی مشخصات منتشر شده کمی اغراق شده به نظر می‌رسند اما اتو اکسپرس ادعا می‌کند این خودروی پیشرانه وسط حوالی سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و شاید نام J تایپ را به خود بگیرد.


در نگاه اول به نظر می‌رسد جگوار در حال کار روی رقیبی نزدیک برای پورشه ۷۱۸ است. البته اتو اکسپرس می‌گوید این خودرو اهداف بلندتری همچون مک لارن را در نظر خواهد داشت. این رسانه حتی می‌گوید تکنسین‌های رده‌بالا در حال کار روی این پروژه می‌باشند. محصول جدید جگوار سنگ محکی در برابر آکورا NSX خواهد بود.

به نظر می‌رسد جگوار انتخاب عجیبی برای سنگ محک خود دارد اما خب انتخابی طبیعی است زیرا J تایپ ظاهراً از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد. مشخصات این خودرو نهایی نشده‌اند اما اتو اکسپرس می‌گوید خودروی مورد بحث احتمالاً از پیشرانه ۶ سیلندر و حداقل ۲ پیشرانه الکتریکی استفاده خواهد کرد. این مجموعه حداقل قدرت ۵۵۰ اسب بخاری را به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد کرد.


خب این خروجی در زمانه‌ای که شاهد تولید محصولاتی با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار هستیم زیاد به نظر نمی‌رسد اما با این وجود هم قوی‌تر از نسخه پایه آئودی R8 خواهد بود. محصول جگوار با این خروجی در مرتبه‌ای برابر با مک لارن ۵۷۰S قرار خواهد گرفت.

Jaguar_C-X75
همچنین شایعاتی درباره تولید نسخه‌ای الکتریکی وجود داشته و ظاهراً جگوار نظاره‌گر بازخوردهای به دست آمده از پورشه تایکان خواهد بود. البته این خودروی ویژه هنوز چند ماهی از ورود به خط تولید فاصله خواهد داشت.


توضیح: تصاویر ابتدایی، رندر بوده و تصاویر آخر به جگوار C-X75 تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    جذابه و متفاوت
    در دنیای سوپراسپرتهایی که اکثرا دارن شبیه هم میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    بعضی از رندرها حتی ازپروداکت نهایی خودرو تولیدی شرکت هم جذابتر میشن.این رندر هم زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    جذابه اما خشونت نمای جلو کافی نیست به خصوص وقتی نسبت به نمای پشتی در نظر میگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    افرین جگ / کلاس خاصی داره جگوار ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا