جگوارطراحی

دستورالعمل جگوار برای خودروهای الکتریکی آینده!

بنا به گفته‌ی یان کالوم مدیر طراحی جگوار، ورود این برند به کلاس خودروهای الکتریکی که با خودروی آی پیس صورت گرفته یک فرصت عالی برای او بوده تا طراحی خاصی را به ثمر برساند. این خودرو درست پیش از زمانی طراحی شده که خودروهای الکتریکی شبیه یکدیگر می‌شوند.


کالوم گفته است:

قطعاً در آینده‌ی نزدیک و میان‌مدت فرصت‌های زیادی وجود خواهد داشت زیرا خودروهای الکتریکی در نهایت بسیار شبیه هم خواهند شد زیرا زیرساخت‌های آن‌ها بسیار شبیه هم است.

البته این خودروساز بریتانیایی اجازه نخواهد داد این مزیت از دست برود و روی تمایز بصری محصولات آتی خود تأکید خواهد داشت.

جگوار آی پیس
کالوم خاطرنشان ساخته است:

خودروهای الکتریکی دارای پیشرانه‌ی الکتریکی، اینورتر و باتری هستند که توسط سیم با هم متصل می‌شوند نه قطعات فلزی. که این یک فرصت است. این یعنی شما می‌توانید خودرویی خلق کنید که پیش پا افتاده و سنتی نباشد.

یکی از مزیت‌هایی که نبود پیشرانه‌ی درون‌سوز ایجاد می‌کند حرکت بیش از پیش سرنشینان به طرف جلوی خودرو است که این امر باعث می‌شود ظاهر خودروی شما شبیه برخی سوپرکارهای پیشرانه وسط باشد. البته کالوم اذعان داشته مزیت طراحی آی پیس احتمالاً دوام زیادی نخواهد داشت زیرا طراحی باتری‌ها به‌صورت اجتناب‌ناپذیری دست‌وبال طراحان را خواهند بست.

جگوار آی پیس
خودروهای آینده به منظور استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر دارای فاصله‌ی بین محوری بیشتری خواهند بود. کالوم بدون ورود به جزئیات گفته است:

ما این موضوع را می‌دانیم زیرا ما در حال ساخت خودروهای الکتریکی بیشتری هستیم.

ضخامت مجموعه باتری‌ها نیز روی طراحی کراس اوور الکتریکی جگوار تأثیر داشته است:

ما یک شاسی‌بلند را انتخاب کردیم زیرا ما یک باتری با ابعاد و ضخامت ۱۲۵ و ۱۳۰ میلی‌متری داشتیم.

کالوم در ادامه اظهار می‌دارد محصولات آینده باید از نظر طراحی به ویژگی‌های جگوار وفادار باشند. او می‌گوید:

اولین ویژگی یک جگوار در زمان طراحی باید پرفورمنس و پس از آن زیبایی باشد. من زیبایی را به عنوان یک عملکرد می‌بینم. من این ایده را که خودروهای الکتریکی باید ظاهر عجیبی داشته باشند را قبول ندارم. آی پیس بنا به دلایلی که درست هستند ظاهر متفاوتی دارد.

کالوم در نهایت با تحسین تسلا به خاطر تشخیص این مشکل و طراحی مدل S می‌گوید:

خلاقیت و نوآوری همیشه ۱۰ درصد موضوع است که مردم هنوز آن را تشخیص می‌دهند و ما این کار را با نمای جلوی آی پیس انجام دادیم. اگر به ۱۰۰ درصد برسید مردم به سرعت آن را پس خواهند زد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    “”خلاقیت و نوآوری همیشه 10 درصد موضوع است که مردم هنوز آن را تشخیص می‌دهند و ما این کار را با نمای جلوی آی پیس انجام دادیم. اگر به 100 درصد برسید مردم به سرعت آن را پس خواهند زد.””
    من معنای این جمله رو نفهمیدم. دوستان میشه یه توضیحی بدن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      منظور اینه که همه چی تو طراحی یه خودرو خلاقیت و نوآوری نیست و اگه فقط یه خودرو خاص باشه مورد قبول عموم نخواهد بود. مردم علاوه بر نوآوری و خلاقیت به دنبال طراحی زیبا هم هستن.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. me84

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        ممنونم

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا