جگوار

فراخوان جگوار آی پیس به خاطر مشکل ترمز

جگوار در حال فراخوان برخی از شاسی بلندهای آی پیس مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ است. در کل تعداد ۳۰۸۳ دستگاه از این خودرو که بین اکتبر ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۱۹ ساخته شده‌اند باید مورد بازبینی قرار گیرند. البته گفته شده تعداد ۱۱۸۱ دستگاه از این خودرو در آمریکا فروخته شده است.


همه‌ی این خودروها دارای مشکلی در ترمز احیا شونده‌ی الکتریکی هستند که احتمال از کار افتادن آن و در نتیجه تأخیر یا طولانی شدن فاصله‌ی توقف وجود دارد. همین امر باعث می‌شود شاسی‌بلند جگوار از همخوانی با استانداردهای ایمنی خودروها باز بماند.


NHTSA درباره‌ی این مشکل گفته است:

راننده کاهش آنی سرعت را در زمان از دست رفتن سیستم ترمز احیا شونده‌ی الکتریکی تجربه خواهد کرد و بعد از آن عملکرد ترمزها دوباره به حالت عادی بازخواهد گشت. این نگرانی عملکرد ترمز را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. به این ترتیب شاید فاصله توقف و ریسک تصادف افزایش یابد.

فعلاً هیچ گزارشی درباره‌ی تصادف یا جراحت مرتبط با این مشکل به دست جگوار نرسیده است.

جگوار آی پیس
تکنسین‌های این خودروساز به منظور حل مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزاری را در دستور کار قرار خواهند داد. کار آگاه‌سازی مالکان خودروهای تحت تأثیر این مشکل از اول جولای و تعمیرات خودروها نیز پس از آن شروع خواهد شد.

جگوار آی پیس
شایان ذکر است جگوار آی پیس خودروی سال ۲۰۱۹ قاره اروپا و جهان شده و در بخش‌های طراحی و خودروی سبز نیز جوایزی را به خود اختصاص داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. امیر

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دمشون گرم(همه خودروسازان مطرح جهان) ک قبل اینکه مشکلی رخ بده تعهدشونو انجام میدن بدون هزینه اضافی برای مالک!!
    نمیخوام اه و ناله کنم ک اینجا ….. اما داداشم چند وقت پیش تیبا صفرشو تحویل گرفت ،بعد یکی دوروز متوجه شد ک بست گردگیر پولس خرابه و دیگر داستان های بعدش ک میدونید چی میشه دیگه..بردش نمایندگی ک با گرفتن هزینه گزاف براش تعمیر کردن
    تفاوت اینجاس!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا