جگوار

معرفی فیس‌لیفت جگوار XE، ظاهر اسپرت‌تر، ارتقاء تکنولوژی‌ها

جگوار نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان کامپکت XE را برای مدل ۲۰۲۰ معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید با سپر جلوی اسپرت‌تر که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری را درون خود جای داده است، تهاجمی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. علاوه بر این، در بخش جلویی خودرو چراغ‌های جدیدی هم به چشم می‌خورد که عنصر J شکلی درون آن‌ها کار شده است. تغییرات ظاهری XE مدل ۲۰۲۰ به بخش عقبی هم کشیده شده و طراحان جگوار در اینجا نیز چراغ‌های جدید باریک‌تری را ارائه کرده‌اند که از نوع LED هستند. علاوه بر این، سپر عقب هم تغییر کرده و کمی اسپرت‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

کابین XE همواره کمی بی‌روح بوده است اما جگوار اعلام کرده که در نسخهٔ جدید همهٔ قسمت‌های کابین به‌منظور افزایش راحتی، بهبود چیدمان و راحتی بهتر سرنشینان، ارتقاء پیدا کرده است. بخشی از این ارتقاءها شامل ارائهٔ یک غربیلک فرمان جدید و همین‌طور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید Touch Pro Duo به همراه یک نمایشگر ۵.۵ اینچی پایینی برای کنترل قسمت‌هایی مثل سیستم تهویه می‌شود. برای این سدان لوکس بریتانیایی همچنین امکان سفارش یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و آینهٔ دوربینی جدید بنام ClearSight هم وجود دارد که وعدهٔ ارائهٔ نمایی بدون مانع از مسیر پشت سر را داده است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی جدید XE می‌توان به شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و انتخاب‌گر دندهٔ SportShift اشاره کرد که از مدل F تایپ گرفته شده است. در اینجا همچنین تکنولوژی تنظیمات هوشمند هم ارائه شده که از هوش مصنوعی برای دریافتن تنظیمات موردنظر راننده استفاده کرده و تنظیمات صندلی، آینه‌ها، سیستم صوتی و سیستم تهویه را به‌طور خودکار ارائه می‌کند. کسانی که خواهان استایل تهاجمی‌تری هستند اما می‌توانند نسخهٔ R-Dynamic را سفارش دهند که در بیرون از تریم مشکی تاریک و رینگ‌های خاص برخوردار است. در داخل این نسخه نیز صندلی‌های اسپرت، دوخت متضاد و رو رکابی‌های R-Dynamic ارائه می‌شود.

XE مدل ۲۰۲۰ در سه مدل مختلف بنزینی و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد. مدل بنزینی اول XE S نام داشته و از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این مدل به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و قیمت پایهٔ ۳۹,۹۰۰ دلار ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت ۲۰۰۰ دلار برای آن قابل سفارش است. مدل بنزینی بعدی XE R-Dynamic S نام دارد که با قیمت پایهٔ ۴۶,۲۹۲ دلار عرضه می‌شود. این مدل از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر ارتقاءیافته با ۳۰۰ اسب بخار برخوردار بوده و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

تنها مدل دیزلی این ماشین نیز با نام XE D180 به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. فعلاً فقط نمونه‌های بنزینی در ایالات‌متحده عرضه می‌شود و مدل دیزلی صرفاً مخصوص بازار اروپا است. جگوار نگفته است که آیا XE دیزلی در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد یا نه اما این شرکت اظهار داشته که ما از نیروی الکتریسیته در تمام محصولات خود بهره خواهیم برد که شامل مدل‌های تمام الکتریکی، هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی می‌شود درحالی‌که همچنان به ارائهٔ جدیدترین نسخه از موتورهای بنزینی و دیزلی هم ادامه خواهیم داد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آلفا و جگواربه نظر من خاص ترین و جذاب ترین برندای لوکس هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عجب کابینی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    کاشکی مدل پروجکت هشت رو هم تولید میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    جگوار بلد نیست ماشین زشت تولید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    لعنتی از هر نظر خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا