جگوار

معرفی سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا

این شاسی‌بلند را می‌بینید؟ شبیه جگوار اف پیس است نه؟ خب نه دقیقاً!


خودرویی که مشاهده می‌کنید اولین تصویر کلی از لیستر LFP می‌باشد. این خودرو بر پایه جگوار ساخته شده اما قول داده پرفورمنسی داشته باشد که اف پیس SVR را هم شرمنده کند!

این تیونر کار درست هنوز تمامی مشخصات شاسی‌بلند خود را منتشر نکرده اما اطلاعات اولیه‌ی آن کاملاً برجسته می‌باشند. LFP قدرت ۶۷۰ اسب بخاری داشته و می‌تواند به سقف سرعت بالاتر از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت برسد. حدس می‌زنیم حروف LFP مخفف لیستر اف پیس یا اف پیس سبک شده باشند.


به‌هرحال اف پیس SVR ساخته شده توسط بخش خودروهای ویژه‌ی جگوار لندروور از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متر استفاده کرده و می‌تواند در ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۲۸۳ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. اضافه کردن ۱۲۰ اسب بخار دیگر به این مجموعه باعث می‌شود شاسی‌بلند سریع‌تری متولد شود و از این نظر فراتر از لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا ظاهر شود.

خوشبختانه لیستر تنها به فکر افزایش سرعت این شاسی‌بلند نبوده و همان‌گونه که قبلاً نیز دیده شده بود از ترمزهای کربن سرامیک غول‌پیکری استفاده کرده است.


با توجه به تصاویر ابتدایی این خودرو می‌تواند گفت لیستر از رینگ‌های بزرگ به منظور هماهنگی با ترمزهای یاد شده استفاده کرده و البته از نصب یک کیت آئرودینامیک و بصری برای تکمیل پروژه‌ی خود غافل نبوده است. این تیونر افسانه‌ای می‌گوید هم‌اکنون پیش‌فروش محصول خود را شروع کرده و شما می‌توانید انتظار قیمت قابل‌توجهی را داشته باشد. مدل تاندر که نسخه‌ی تیون شده‌ی اف تایپ کوپه بود قیمت پایه‌ی ۱۳۹۹۵۰ پوندی داشت که ۲۷ هزار پوند بیشتر از قیمت نسخه پرچم‌دار اف تایپ SVR بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    این که تمام مشخصاتش از چیپ چروکی ترک هاوک
    پاین تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مطمئن باش وزنش خیلی‌ کمتره که جبران همه چیز رو میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    تیتر اشتباهی زدین چون سریع ترین شاسی بلند دنیا نیست اینو همه میدونن ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    تاپ اسپیدش از M5 بیشتره ؟؟؟
    واووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد مهدی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به نظر من منظور اقای ایمان تسلا مدل ایکس بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا