جگوارلندروور-رنجروور

معرفی مدیرعامل جدید جگوار لندروور

تا همین ماه پیش جگوار لندروور با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو بوده است. خبر خوب اینکه جگوار توانسته وامی ۷۰۵ میلیون دلاری از منابع چینی دریافت کند؛ اما یک سوال باقی مانده است: چه کسی ناخدای این کشتی در دریایی پرتلاطم خواهد بود؟ امروز پاسخ این سوال را یافته‌ایم.

تاتاموتورز به عنوان کمپانی مادر جگوار لندروور اعلام کرد تیری بلور مدیرعامل جدید این برند لوکس بریتانیایی خواهد بود. بلور از دهم سپتامبر جای آقای اسپت را خواهد گرفت. بلور سابقه زیادی در صنعت خودرو داشته و اخیراً نیز به عنوان مدیرعامل رنو ایفای نقش داشته است. البته او به عنوان بخشی از جابجایی مدیران پس از قضیه گوسن از سمت خود برکنار شد.

بزرگ‌ترین چالش او به عنوان مدیرعامل جگوار لندروور ادامه‌ی برنامه‌های کاهش هزینه و درعین‌حال توسعه بی‌وقفه خودروهای الکتریکی خواهد بود. نسل بعدی سدان پرچم‌دار و تمام الکتریکی جگوار XJ تنها آغاز این برنامه‌هاست.

بلور گفته است:

جگوار لندروور در دنیا به خاطر میراث بی‌نظیر خود، طراحی جذاب و مهندسی عمیق شناخته شده است. هدایت این کمپانی خیال‌انگیز افتخاری بس بزرگ برای من است.

بلور همچنین باید برنامه‌ای برای احیای برند جگوار داشته باشد برندی که هم‌اکنون سه سدان کم‌فروش را در سبد محصولات خود نگه داشته است. در برخی خبرهای پیشین آمده بود احتمال ادغام XE و XF در آینده و تولید یک مدل تنها وجود دارد. خبر خوب برای بلور اینکه لندروور همچنان قوی باقی مانده است. برای مثال استقبال خوبی از نسل جدید لندروور دیفندر به عمل آمده است.

این مدیر ارشد باید مطمئن شود کارخانه شرکت در اسلواکی علیرغم شیوع کرونا به ظرفیت تولید عادی خود بازمی‌گردد. عدم تولید دیفندر کافی برای تأمین بازار مشکل بزرگی خواهد بود.

دیگر موضوعی که بلور باید به آن توجه کند همکاری با ب‌ام‌و است. اگر به یاد داشته باشید جگوار لندروور و ب‌ام‌و برای کاهش هزینه‌ها همکاری مشترکی در زمینه تکنولوژی قوای محرکه داشته‌اند. آیا بلور همین همکاری را حفظ کرده و حتی آن را گسترش خواهد داد؟ ب‌ام‌و نیز اخیراً مدیرعامل جدید خود را انتخاب کرده و بنابراین زمان این موضوع را نشان خواهد داد.

جگوار لندروور همچنان چالش‌های زیادی پیش رو داشته اما استفاده از یک مدیر باتجربه در صنعت خودرو می‌تواند حیاتی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Zonda R

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    چالش مدیرعامل ایران خودرو و سایپا یعنی چی میتونه باشه؟؟!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. AMIR-REZA

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    حیف یه زمانی این آقا با آقای گوسن و همچنین آقای کارگر (که الان مدیر عامل اینفینیتیه و اون زمان مدیر رنو خاور میانه بود ) اومده بودن ایران و با وزیر صنعت و مسعولان وقت جلسه های زیادی داشتن (عکس هاش تو اینترنت هست) که رنو بیاد و به طور مستقیم در ایران خودرو های بروزش رو تولید کنه……

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا