جگوار

معرفی رسمی فیس‌لیفت جگوار F تایپ، چهرهٔ جدید، قدرت بیشتر

پس افشای چند تصویر حالا جگوار رسماً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کوپهٔ اسپرت F تایپ را معرفی کرده است. عمدهٔ تغییرات ظاهری این خودرو در قسمت جلویی آن انجام شده و حالا دماغهٔ آن نمای تهاجمی‌تری به خود گرفته است. در اینجا جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری بزرگ‌تری دیده می‌شود که با چراغ‌های باریک‌تر و ورودی‌های هوای اسپرت‌تر احاطه شده است.

در این نما دیگر قسمت‌ها تا حدودی نسبت به قبل بدون تغییر باقیمانده‌اند اما بااین‌حال کاپوت جدید، رینگ‌های بازطراحی شده و خروجی‌های هوای بروز شدهٔ روی گلگیرهای جلو به چشم می‌خورند. تغییرات ظاهری F تایپ مدل ۲۰۲۱ با غلظتی کمتر به بخش عقبی هم کشیده شده‌اند و در اینجا شاهد اصلاحاتی در قسمت جا پلاک و همین‌طور چراغ‌های جدید هستیم که بخش نیم‌دایره‌ای آن با خطوط زاویه‌دار جایگزین شده است.

در داخل خودرو اما با فضایی آشنا مواجه هستیم زیرا بیشتر قطعات متعلق به نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت هستند اما بااین‌حال یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Touch Pro با اندروید اتو و اپل کارپلی از ویژگی‌های جدید کابین F تایپ مدل ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید این خودرو از قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی هم برخوردار است که این یعنی برای به‌روزرسانی‌های آینده نیازی به مراجعه به نمایندگی نیست.

برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ F تایپ همچنان همان پیشرانه‌های قبلی ارائه شده است که نمونه‌های چهار و شش سیلندر هیچ تغییری نسبت به قبل نداشته‌اند اما نمونه‌های V8 ارتقاء یافته‌اند؛ بنابراین موتور پایهٔ F تایپ جدید همچنان همان نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. کوپهٔ اسپرت جگوار با این موتور ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

 

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ جدید را انتخاب کنند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. این موتور V8 خودرو را ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسانده و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

این پیشرانهٔ V8 اما در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود و بجای آن یک موتور ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد شد. هرچند این موتور به‌اندازهٔ موتور V8 قدرت ندارد اما به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم کنترل بُرداری گشتاور مجهز خواهد بود؛ اما برای کسانی که پرفورمنس بالایی می‌خواهند، مدل F تایپ R هم ارتقاء پیدا کرده است. این نسخه حالا به همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژی مجهز شده که قبلاً با ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور، در F تایپ SVR ارائه می‌شد.

به لطف این نیروی بیشتر، F تایپ R جدید ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده اما حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم تعلیق F تایپ R نیز با کمک‌فنرهای تطبیقی بروز شده آنتی‌رول بار اصلاح‌شده و قطعات مستحکم‌تر برای اتصالات عقب، مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است.

هردو نسخهٔ هشت سیلندر F تایپ جدید به سیستم جدید استارت ساکت هم مجهز شده‌اند که موجب می‌شود خودرو بدون بیدار کردن همسایه‌ها روشن شود. بدین منظور، نسخه‌های V8 به سیستم اگزوزی مجهز شده‌اند که از سوپاپ‌های بای‌پس برخوردار است و در هنگام شروع حرکت بسته می‌شوند. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ جگوار F تایپ هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۵۴,۰۶۰ پوند در انگلستان قابل سفارش است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اگر عقبش کشیده تر بود و اطراف شیشه دربها خط سفید داشت و زیر چراغ جلو سپر بسته بود زیباتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      با اینکه ماشین ارزشمندیه نسبت به قیمتش ولی من به شخصه همه جوره فراری roma رو به این ترجیح میدم حتی اگر گرونتر باشه . طراحی های ایتالیایی روح داره و قلبهارو تسخیر میکنه.و با گذشت زمان بیشتر به جادوی طراحیشون پی میبری . فقط باید عاشق باشین تا بفهمین من چی میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایلیا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نمای جلو خیلی ساده و بی هیجانه، چیزی شبیه به ونتیج.
    قبل فیس لیفت یکی از زیبانرین طراحی ها رو داشت، الان به دل من که نمیشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    دیوار زشت کنار دنده اولین بار کورت c7 انجام داد و حالا همه خودروسازها دارند استفاده میکنند مثل همین ماشین جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر علی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    خیلیم عالی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    این گربه وحشی با رنگ آبی خیلی زیبا شده
    پرفورمنس قابل قبولی هم داره ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Abbas.Lambo

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ببین چه صدایی داره که براش صدا خفه کن گذاشتن،از نظر من یکی از خفن ترین صداهارو داره،اما در مورد فیس جدیدش،شاید الان مدرن تر شده باشه جلوش ولی قبلیه جذاب تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا