جگوار

زیر کاپوت نسل آیندهٔ جگوار XJ همچنان پیشرانۀ بنزینی قرار می‌گیرد

نسل فعلی جگوار XJ به آخر خط رسیده و تولید آن همین ماه پس از پنج دهه خاتمه یافته است. بااین‌حال و حتی با وجود فروش پایین، جگوار هنوز قصد ندارد سدان پرچم‌دار خود را کنار بگذارد و سال آینده نسل جدید آن‌را با پلت‌فرم جدیدی معرفی خواهد کرد اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این سدان فول سایز لوکس به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

مدیر طراحی جگوار آقای «یان کالوم» تأیید کرده است که نسل بعدی XJ به معنای واقعی کلمه از هر لحاظ یک گام بزرگ به سمت جلو خواهد بود. دلیل اصلی این ادعا استفاده از پلت‌فرم ماژولار جدیدی بنام MLA در این خودرو است. طبق گفتهٔ مدیر بخش مهندسی محصولات جگوار-لندروور آقای «نیک راجر»، این پلت‌فرم با محصولات جدید به بهبود هزینه‌ها کمک خواهد کرد. گزارش شده نسل آیندهٔ XJ برای رقابت با تسلا مدل S، آئودی E-Tron GT و پورشه تایکان در نظر گرفته شده و بُردی تا ۴۷۰ کیلومتر خواهد داشت.

با این حساب به نظر می‌رسید در نسل آیندهٔ XJ خبری از موتورهای درون‌سوز نخواهد بود اما خوشبختانه اتوموتیو نیوز اروپا تأیید کرده است یک نسخهٔ شش سیلندر بنزینی هم برای این خودرو ارائه خواهد شد. برای کسانی که اعتقاد ندارد الکتریسیته آیندهٔ صنعت خودروسازی است این خبر خوبی محسوب می‌شود. در همین حال، یان کالوم نیز گفته است که طراحی XJ باید پیام یک خودروی اسپرت را نشان دهد و به همین دلیل این خودرو در نسل آینده یک سدان سنتی سه‌جعبه‌ای نخواهد بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    من که بدجوری هواخواه XJ ام و امیدوارم نسل جدیدش بتونه انحصار آلمانی ها رو کمرنگ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرد

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا شاهکار هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرد

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سنگ تمام گذاشته جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا