جگوار

5 نکته مهم درباره جگوار i-Pace جدید

در زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو این شانس را یافتیم تا با نسخه پیش‌تولیدی جگوار i-Pace جدید رانندگی کنیم. این خودرو اولین محصول الکتریکی جگوار محسوب می‌شود.


خودروی i-Pace نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و مجموعه باتری ۹۰ کیلووات ساعتی آن محدوده حرکتی ۳۸۶ کیلومتری را فراهم خواهد کرد.


ما تنها در مسافتی کوتاه با محصول جدید جگوار همراه بودیم اما خب همین زمان کوتاه نیز باعث شد برخی موارد مهم را درباره شاسی‌بلند الکتریکی بریتانیایی بفهمیم و آن‌ها را هم‌اکنون با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

  1. طراحی فوق‌العاده


جگوار i-Pace یک کراس اوور جذاب بوده و به عنوان یک خودروی کوپه مانند کاملاً خوب عمل کرده است. یان کالوم مدیر طراحی جگوار اساساً یک نابغه بوده و ما حاصل کار او را دوست داریم زیرا همانند خودروهای مفهومی می‌باشد. همچنین الکتریکی بودن i-Pace روی طراحی آن تاثیر منفی نداشته است.

  1. گشتاور آنی


همان‌گونه که گفتیم i-Pace دارای مجموعه باتری ۹۰ کیلووات ساعتی بوده و قدرت ۳۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۴ نیوتون متری آن به تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود. این میزان گشتاور برای یک کراس اوور الکتریکی کاملاً زیاد بوده و البته با کوچک‌ترین اشاره‌ای تمامی این گشتاور در اختیار بوده و به همین دلیل شاهد شتاب گیری بسیار سریعی خواهید بود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت رسمی i-Pace برابر با ۴.۵ ثانیه بوده و همین گشتاور آنی هیجان زیادی را ایجاد می‌کند.

  1. فرمان سنگین


اولین نکته‌ای که با راندن این خودرو در پارکینگ‌های کوچک جلب‌توجه خواهد کرد احساس سنگین بودن فرمان است. بسیاری از خودروهای الکتریکی دارای فرمان‌های بسیار سبکی هستند اما این یکی کاملاً در جهت مخالف حرکت کرده است. اگرچه ما معمولاً فرمان‌های سنگین را دوست داریم اما فرمان i-Pace احساس سنگینی مصنوعی داشته و برای چرخاندن آن باید نیروی زیادی صرف کرد. معمولاً خودروها در سرعت‌های پایین‌تر فرمان سبک‌تری دارند بنابراین چرخاندن آن‌ها در پارکینگ‌ها به آسانی صورت می‌گیرد. در سرعت‌های بالا نیز فرمان سفت‌تر می‌شود تا از حرکات ناگهانی خودرو ممانعت به عمل آید.

اما سنگینی فرمان i-Pace باعث ایجاد ارتباط با چرخ‌های جلو نمی‌شود. فرمان به‌صورت فیزیکی سنگین است اما هنوز هم سست احساس می‌شود؛ اما به یاد داشته باشید که نسخه تست شده از نوع پیش‌تولیدی بوده و شاید جگوار آن را در آینده تنظیم کند.

  1. آرام است


در زمان راندن i-Pace تقریباً صدایی وجود ندارد. این خودرویی الکتریکی بوده و اگرچه طراحی متمایزی دارد اما شبیه خودروهای عادی رفتار کرده و حتی برای افرادی که پیش از این هرگز خودروی الکتریکی نرانده‌اند نیز آشنا به نظر رسیده و اصطلاحاً کاربرپسند است.

  1. تسلا بهتر است مراقب باشد


یکی از کارشناسان جگوار که همراه ما بود گفت دموهای رانندگی زیادی برای مشتریان بالقوه در ژنو تدارک دیده شده و البته به این نکته هم اشاره کرده که بسیاری از مالکان تسلا یا افرادی که می‌خواهند محصولی از تسلا را بخرند به راندن i-Pace تمایل نشان داده‌اند. مدل X هم‌اکنون رقیب واقعی ندارد اما محصول جگوار می‌تواند این بازی را تغییر دهد. مزیتی که جگوار دارد این است که ارزان‌تر از تسلا بوده و احتمالاً فاقد برخی مشکلات مدل X خواهد بود. i-Pace همچنین زیباتر از مدل X می‌باشد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ⓗⓐⓓⓘ

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    با اینکه خودم طرفدار خودروهای المانی هستم ولی انصافا تو طراحی بیرونی انگلیسی ها دست برتر رو دارن ب نظر من ، جگوار ، رنجروور، استون مارتین ، رولزرویس، بنتلی، مینی ، مکلارن! واقعا همشون خاص و دوسداشتنی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. KING 918

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    وا ویلا ……….
    خیلی زیباس …….
    استایل خیلی قشنگی داره ……………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    جگوار i_Pace : لایک ????
    تسلا مدل X : دیسلایک ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    با اینکه خیلی کاربردیه و کاپوت خیلی کوتاهی داره ولی طراحیش بی نقصه. از یه طرف خیلی شبیه هیچ خودروی دیگه ای نیست و از طرف دیگه مثل اکثر خودروهای برقی عجیب و بی ریخت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Kamran

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    تو رو خدا نگاه به کابین اش
    بندازیـد حـرف میزنه با ادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. الف.ی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    اون مورد طراحی فوق العاده برای همه محصولات جگوار صادقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا