جگوارطراحی

اسپیس تایپ کانسپت، تحفه‌ای برای جگوار از آینده!

اگرچه کانسپتی که در این نوشتار معرفی می‌کنیم حاصل کار جگوار نیست اما قطعاً دوست داریم تکنولوژی‌های معرفی شده در آن را در اکثر خودروهای آینده ببینیم.


طراح این خودروی مفهومی آقای اسپنسر کیم ظاهر بسیار آینده‌نگرانه‌ای در نظر گرفته که قطعاً زیباست اما به احتمال بسیار زیاد آن را در خودرویی تولیدی نخواهیم دید! اما این را در نظر بگیرید خودروی مورد بحث تنها یک کانسپت بوده بنابراین تخیل طراح حد و مرزی ندارد.


کانسپت اسپیس تایپ یک خودروی الکتریکی و خودران است که از علم نجوم الهام گرفته است. به همین خاطر رنگ بنفش و پیچ و خم‌های زیبا باعث برجسته‌تر شدن طراحی آن شده‌اند.


احتمالاً نشستن در کابین کانسپت اسپیس تایپ حسی شبیه نشستن در سفینه فضایی را ایجاد خواهد کرد. از آنجایی که شیشه هوشمند خودرو از جلو تا عقب کشیده شده بنابراین سرنشینان می‌تواند به خوبی آسمان را مشاهده کنند.


یکی از ویژگی‌های بسیار دوست‌داشتنی این خودروی مفهومی مکانیسم ورود آسان به کابین است که در آن صندلی‌ها بالا آمده تا سرنشینان بتوانند به وارد خودرو شده یا از آن خارج شوند.


بنا به گفته طراح، اسپیس تایپ همچنین با سیستمی کنترل می‌شود که بر مبنای هوش مصنوعی کنترل شده و با ویژگی‌های اشتراک سواری تصور شده است. همه خودروسازان درباره این ویژگی‌ها صحبت می‌کنند اما خب برای دیدن آن‌ها در خودروهای آینده باید کمی صبر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا