جگوار

نمایش کانسپت I-Pace جگوار با لباسی قرمزرنگ در ژنو

جگوار برای اولین بار از کانسپت جدید I-Pace خود در نمایشگاه لس‌آنجلس سال گذشته رونمایی کرد. حالا این شرکت بریتانیایی قصد دارد I-Pace را به اروپا هم بیاورد و به همین منظور نسخهٔ دیگری از آن‌را با رنگ قرمز در نمایشگاه ژنو به نمایش درخواهد آورد. I-Pace یک خودروی مطالعاتی بوده و پیش‌نمایشی است از اولین خودروی تمام الکتریکی تاریخ جگوار. سازندهٔ بریتانیایی قصد به تولید رساندن این خودرو را دارد که گفته شده در اوایل سال آینده آماده خواهد شد. I-Pace ترکیبی از یک خودروی هوشمند، یک SUV عملکردی و یک خودروی اسپرت پنج‌نفره را در یک ماشین ارائه خواهد کرد.

jaguar_i-pace_concept_32

این یک پروژهٔ بسیار مهمی برای جگوار است تا جایی که طراح ارشد این شرکت، «یان کالوم» آن‌را به‌عنوان مهم‌ترین خودرو جگوار از E تایپ به بعد توصیف کرده است. I-Pace در نسخهٔ تولیدی مجهز به یک پکیج باطری ۹۰ کیلووات ساعتی خواهد بود که شبیه باطری‌های بکار رفته در تسلا مدل X P90D هستند. این باطری‌های آب‌خنک، در کف خودرو نصب شده‌اند که موجب پایین آمدن مرکز ثقل آن می‌شوند. همچنین I-Pace می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل این باطری‌ها تا بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.

jaguar_i-pace_concept_5

کانسپت I-Pace به دو موتور الکتریکی مجهز است که هریک در یک محور نصب شده‌اند و ترکیب چهارچرخ محرک را برای ماشین ارائه می‌کنند. خروجی کلی این موتورها ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. اعدادی که برای یک SUV خانوادگی قابل‌توجه بوده و آن‌را در چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسانند. یان کالوم دربارهٔ این SUV الکتریکی می‌گوید:

«من در کانسپت I-Pace یک حرکت رادیکالی را برای وسایل نقلیهٔ الکتریکی ارائه کردم. این نشان‌دهندهٔ نسل جدید طراحی وسایل نقلیهٔ الکتریکی است. I-Pace نمایشی از آیندهٔ طراحی است که ساخت شرکت معتبر جگوار بوده و با DNA آن همسان است. این خودرویی زیبا، با جزئیات پریمیوم و نمادی از صنعت بریتانیا است».

jaguar_i-pace_concept_23

همان‌طور که گفته شد، جگوار به‌طورجدی قصد تولید انبوه این SUV الکتریکی را دارد؛ اما I-Pace حداقل در ابتدا در انگلستان تولید نخواهد شد چراکه در آغاز این خودرو در اتریش توسط Magna Steyr به تولید خواهد رسید. البته ممکن است بعداً بخشی از تولید I-Pace در انگلستان صورت گیرد اما مدیر اجرایی جگوار-لندروور، «Ralf Speth» گفته است که چنین اقدامی در صورتی عملی خواهد شد که دولت محلی برای حمایت از سازندگان خودروهای الکتریکی در انگلستان، سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون پوندی انجام دهد.

jaguar_i-pace_concept_14

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017-2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    داخلش که خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      داداش ولا طوفانه??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Efk

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    از نظر طراحی، سطح ماشین های تولید انبوه لکسوس ازین پیچیده تره حالا چرا لکسوس میتونه این کارو بکنه و جگوار اینو به عنوان کانسپت معرفی کنه واقعا نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      بحث تونستن یا نتونستن نیست، هر شرکتی خط مشی خودشو دنبال میکنه وگرنه ساخت محصولات با طراحی پیچیده، از عهده هر شرکت معتبری بر میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ELEMENTO

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    جگوار هم داره برقی میشه.
    ظاهرش که بی نظیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا