جگوار

رونمایی از کراس اوور جگوار C-X17 [ویدئو]

سرانجام زمان موعود برای طرفداران جگوار فرا رسید تا آن‌ها یک شاسی بلند خوش قواره را با نشان محبوب خود ببینند. پلنگ دورگه انگلیسی-هندی حالا قامت بلندی را تجربه می‌کند تا به سرزمین‌های خارج از جاده نیز پای گذارد!

Jaguar C-X17 concept
Jaguar C-X17 concept
جگوار C-X17 با پلتفرم جدید مدولار آلومینیومی که با کد IQ شناخته می‌شود ۴.۷ متر طول و ۱.۹۶ متر عرض و ۱.۶۵ متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور نیز ۲.۹ متر است که نشان از یک خودروی بزرگ و جادار در این کلاس دارد. مدولار بودن پلتفرم می‌تواند باعث ساخت مدلهای بزرگ‌تر یا کوچک‌تری از این خودرو در آینده نیز باشد.

چهره کشیده و پویای خودرو بیشتر ما را به یاد SUV های آلمانی می‌اندازد. رینگهای آلیاژی غول پیکر ۲۳ اینچی و فاصله کف خودرو تا زمین ۲۱ سانتی متری، می‌تواند بیانگر حرکت سهل‌تر این خودرو روی ناهمواری‌ها بدون گیر افتادن کف آن باشد. با این وجود خود جگوار این خودرو را یک متعصب جاده ای به شمار می‌آورد که قابلیتهای دینامیک آفرود در آن قرار داده شده است.

فضای داخلی برای چهار سرنشین و با چهار صندلی انفرادی سطلی شکل تدارک دیده شده که با وجود کم بودن ظرفیت آن نسبت به رقبای ۵ تا ۷ نفره، انتظار دیگری از یک شاسی بلند اسپرت و لوکس نیز نمی‌رفت. صندلی‌ها کاملاً سرنشین‌ها را در بر می‌گیرند و سقف پانوراما نیز برای لذت بردن بیشتر از طبیعت و آسمان لازم به نظر می‌رسد.

مواد مورد استفاده در کابین از بهترین جنس چرم، آلومینیوم پرداخت شده و فلز سیاه براق یا مات و شیشه می‌باشند. کنسول تونلی وسط با ویژگی کنترلهای لمسی از زیر یک شیشه اکریلیک، اجازه دسترسی به اینترنت و سیستم سرگرمی را نیز می‌دهد. سیستم صوتی دارای ۲۸ بلندگو می‌باشد و یک سیستم نمایش سربالا نیز همراه با پروژکتور برای آن تدارک دیده شده است.

[jwplayer mediaid=”46421″] سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ و امکان انتخاب از طیف وسیعی از موتورهای جگوار از جمله V6 سه لیتری مورد استفاده در F-Type نیز از ویژگیهای این خودرو در زمان تولید خواهد بود. اولین خودروی جگوار روی پلتفرم IQ احتمالاً تا سال ۲۰۱۵ و با نام XS معرفی خواهد شد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Aref

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خیلی خوشگله…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. jaguar

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      یه طراحی متناسب با تلفیقی از تجربه موفق قبلی یعنی اف تایپ
      امیدوارم مدل نهایی حداقل تو نمای بیرون بیشترین شباهتو به مدل های مفهومی داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. slr722

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        اخم این ماشین باعث میشه تا همه بیشتر عاشقش بشن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      طراحی و ابعادش فوق العادست
      ماشین های جگوار هم با این طراحی هویت پیدا کردن و میشه از 100کیلومتری یه جگوار رو از بقیه ماشین ها متمایز کرد
      درست مثل اکثر مرسدس،بی ام و ،پورشه،کادیلاک و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        خوشحالم که جگوار دوباره به روز های اوجش داره بر می گرده و چون ماشین های آسیای شرقی در آمریکا کمتره رقیب ]ای این ماشین شرکت های دوج و فورد و شورولت است که باید ببینیم کدام محصولات بیشتر فروش میروند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        میدونید چرا در آمریکا محصولات دیگر جا ها کمتره چون به صنعت وساخته های خودشون اعتقاد دارند و محصولات خودشون رو میخرند مثل آیفون اپل که با این که از htc و سامسونگ عقب افتاده اند ولی اکثرشون محصولات خودشون رو می خرند البته خریداران محصولات خارجی کم نیستند ولی منظور من اینه به صنعت خودشون کمک می کنند نه مثل ما که تاجرامون محصولات چینی می آورند و ماخودمون به صنعت مون ضربه می زنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمد حسین

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      وقتی سقفشو و توشو دیدم زبونم بند اومده بود به این میگن طراحی . چرا غ های با ابهت ولی
      سایپا فقط هر دفعه چراغارو کوچیک میکنه از صبا رسید به تیبا از تیبا رسید به 111 هاچ بک دیدن چقد
      کوچیک شده و فک کنم بعد عا یک چراغ ال ایدی میزارن و در آخر هم دیگه از چراغ خبری نیست.
      آره دیگه باید از برق بهینه استفاده کرد برای نسل های آینده هم برق گذاشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. slr722

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      جگوار یعنی عشق یعنی کلاس یعنی خود انگلیس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. HASSANBMW

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    تو کل اتومبیلای جگوار میشه نمره 20 رو به این داد!!!

    top speeds : over 300km/h
    100g of CO2 per kilometre

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Infinite

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جلال

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    الان همه فهمیدن که باید متناسب با خواسته های مردم خودرو تولید کنن
    داشتن اصلالت اگر منجر به محدودیت بشه باعث میشه از گردونه رقابت ها بیرون بیفتن
    الان شدت رقابت باعث شده خودروسازان اصالتشون رو کم کم فراموش کنن……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود جلال.
      نمیشه گفت دارن فراموش میکنند.
      ولی دیگه اصالت جزو اولویت های اول نیست.
      ولی باز تو این مدل اگه ارمشو برداری میتونی حدس بزنی که این ماشین و نوع طراحی با المان های مشخصش یک جگواره.

      ایران و المان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    ماشین خوب و لوکسیه.
    ولی 4 تا سرنشین برای این ماشین خیلی کمه.
    دیگه از رنجرور.بنز GL.بی ام و X5 و….که لوکس تر نیست.اون برای رقابت با این ها اومده دیگه.
    تا نیاد نمیشه نظر قطعی داد.

    ایران و المان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. km

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    رقباش چه ماشینایی هستند؟؟‌ اگه لطف کنید بگید ممنون میشم. پشتش خیلی شبیه F-type 2014 هست فقط مشکلش اینه که برای یه اس یو وی ظرفیت ۴ نفر کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سینا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    دیدین ولیعصر به سمت شمال، نرسیده به پل پارک وی، تقاطع با مدرس، سر نبش یه نمایندگی زده رو شیششم عکس یه جگوار انداخته و نوشته Coming Soon ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن.د

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    عجب طراحی داخلی داره!!! جگوار امسال ترکوند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کرمانشاه

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    باید با طراحان و مهندسان جگوار گفت خسته نباشید و به مسولان سایپا و ایران خودرو گفت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد MASERATI GT

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    پشتش شباهت زیادی به رنجروور ایووک داره . در کل زیاد خوشتیپ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. jalal

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    شاهکاری دیگر از یک خودرو ساز انگلیسی زیبا و لوکس و باوقار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    آقایون این یه ماشین کانسپت هست و برای همین تعداد سرنشینان کمه و بیشتر خواسته چهار چوب کلی رو مشخص کنه
    مگرنه مطمئن باشید که کمتر از 5 سرنشین نخواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد.ف

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    به نظرم با مقایسه با شاسی بلند های بتنلی و لامبورگینی خیلی ابعلد و طراحی متناسب تری داره و امضای کمپانی رو هم بیشتر در طراحی اش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. xj220

    ۱۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    زنده باد جگوار. زنده باد اصالت طراحی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Amir Mahdi

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این یه انقلابه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    به این میگن یه ماشین تموم عیار….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    وااااای خدای من-ینی باید دست طازاحای جگوار را ماچ کرد و دست طراحای ایران خودرو سایپارو … به این میگن اصالت و وقار در یک طراحی که همیشه اولویت تو صنعتشون مردم بوده و هست و خواهد بود نه مثل فرقون سازای ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا