جگوارلندروور-رنجروور

انتقاد چینی‌ها از کنترل کیفیت ضعیف جگوار لندروور

یکی از دلایل اصلی ضرر هنگفت جگوار لندروور در سال پیش شرایط چالش‌برانگیز بازار چین بوده است؛ اما همان‌گونه که اتونیوز می‌گوید، شاید این داستان چیزهای زیادی برای گفتن داشته باشد.


فروش خودروهای جدید سال ۲۰۱۸ در چین برای اولین بار در ۲۸ سال اخیر کاهش یافته اما بازار خودروهای لوکس همچنان رو به رشد بوده و برندهایی همچون آئودی، مرسدس، ب ام و، کادیلاک، ولوو و لکسس با رشد فروش در بزرگ‌ترین بازار دنیا مواجه بوده‌اند؛ اما از طرف دیگر جگوار لندروور را داریم که افت فروش ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.


یکی از بزرگ‌ترین دلایل این افت فروش کنترل کیفیت ضعیف خودروهای جگوار لندروور در بازار چین بوده است. این خودروساز بریتانیایی از سال ۲۰۱۴ تاکنون با چری همکاری کرده و خودروهایی همچون رنجروور اووک، لندروور دیسکاوری و جگوار XFL، XEL و ای پیس را در این کشور مونتاژ می‌کند.


کیفیت محصولات این شرکت از همان ابتدا مشکل داشته و تعداد نقص‌های محصولات در طول این سال‌ها افزایش یافته و خب طبیعی است که شکایات مشتریان هم رو به فزونی گذاشته است. تنها در سال ۲۰۱۷ بود که جگوار لندروور ۱۳ فراخوان مختلف در چین را برای مشکلات گوناگون از پیشرانه گرفته تا پانل پشت آمپرها، کیسه‌های هوا و باتری‌ها اعلام کرده است. این فراخوان‌ها حدود ۱۰۶ هزار خودرو را شامل شده‌اند که ۷۰ درصد فروش سالانه‌ی جگوار لندروور در چین را تشکیل می‌دهد.


همچنین مالکان خودروهای این شرکت در حال اعتراض به جگوار لندروور بوده‌اند تا توجه مقامات این شرکت به مشکلات خودروهایشان را جلب کنند.
نمایندگی‌های محلی این شرکت در چین شروع به فروش محصولات وارداتی جگوار با تخفیف‌هایی تا ۳۰ درصد کرده‌اند.


ظاهراً این مشکلات باعث ارائه‌ی تصویری بد از محصولات جگوار لندروور در چین شده و خب مشتریان هم نظر مثبتی به این خودروها ندارند. این شرکت بریتانیایی قبلاً هزار نفر را اخراج کرده و در نظر دارد ۵ هزار نفر دیگر را هم تعدیل کند تا در طول ۲ سال آینده طرفه جویی ۲.۵ میلیون پوندی داشته باشد. این کار بخشی از دو برنامه‌ی تاتا موتورز برای احیای جگوار لندروور می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    روباه پیر استعمار شده اسباب بازی چینی ها

    واسه لندرور انتقاد میکنن اونوقت مردم ما یدونه فرغون ملی میخرن با قیمت 400 برابر، صبح تا شب خداشونو شکر میکنن.
    هر وقت هم سوارش میشن آیت الکرسی میخونن که جای سیستم ایمنی و ایربگ رو میگیره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. امیر.عارف

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (876 ديدگاه)

      آقا رضا مشکل از همین خریدن شروع میشه . اگه 6 ماه نخریم همه چیز میشه همونی که مردم میخوان ولی افسوس که خیلی از ما هنوز به اون بلوغ فکری نرسیدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حالا یکی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    نکته جالب اینکه شرکت چری داره محصولات جگوار لندروور رو در چین صرفاً مونتاژ میکنه و با مونتاژش یک برند با کیفیت رو نابود میکنه.
    حالا ببینید ماشینهایی که خودش طراحی و تولید میکنه چه وضعیتی داره و ما چقدر بدبختیم که رانتخواران دولتی همین آشغالهای چینی را به قیمت ماشینهای لوکس به ما قالب میکنن.
    خدایا خودت…..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مصطفی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    اما باید به این نکته ظریف هم توجه کرد که مشتریان چینی با دیدن مشکلات موجود در مونتاژ این برند معتبر نسبتبه حرید آن علاقه کمتری نشون دادن و این رو باید با بازار خودمون مقایسه کنیم که چون یک بازار انحصاری است کیفیت پایین تاثیری در فروش خودروسازها ندارد و باعث می شود تا آنها بیشتر به فکر سود باشند تا کیفیت و رقابت با سایر رقبا و این هم فقط و فقط رانتی است که خودروسازان وطنی در این بازار انحصاری دارند و اصلا به مشتریان اهمیتی نمیدهند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    من نظر پهلوان مک لارن برام او لآست !
    بفرمان :

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      مثل اینکه جناب پهلوان مک لارن ، اصن این مقاله را ندیدن :-) :-) :-)
      یا شاید هم بصورت چراغ خاموش و نامحسوس گذر کردن و تشریف شون را بردن !!!!
      :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مدیریت هندی ها اصلا جالب نیست کلا مدیران خوبی نیستن تو مدیریت جگوار و لندرور هم چری فقط شریک کاریشونه اونم چون قانون میگه شرکتای خارجی باید شریک داخلی داشته باشن
    امیدوارم این دوتا برند دست یه شرکتی بیفتن که کار بلد باشه نه تاتا که خودش خیلی موفق نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    اینم از جگوار و لندروور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. soroosh

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (117 ديدگاه)

    پرا خود بریتانیا دخالت نمیکنه تو کیفیت ساخت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا