جگوارطراحی

خداحافظی یان کالوم با جگوار پس از 20 سال خدمت

جگوار اعلام کرد یان کالوم پس از ۲۰ سال حضور در سمت مدیر طراحی این شرکت را ترک خواهد کرد. از اول جولای هم جولیان تامپسون مدیر طراحی خلاق فعلی این خودروساز بریتانیایی جایگزین کالوم خواهد شد.


یان کالوم گفته است:

من دورانی باورنکردنی در جگوار داشته‌ام. یکی از بزرگ‌ترین کارهای من طراحی XF بوده زیرا این خودرو نشان دهنده‌ی شروع عصر جدید جگوار و حرکت به سمت طراحی‌های مدرن بوده که نقطه گردش قابل‌توجهی در تاریخ ما بوده است.


کالوم کار خود به عنوان طراح خودرو را از سال ۱۹۷۹ و در استودیوهای طراحی فورد آغاز کرده جایی که او ۱۱ سال در این شرکت حضور داشت و سپس به TWR پیوست. کالوم همچنین مسئول طراحی استون مارتین DB7 مشهور بوده است.


او در سال ۱۹۹۹ به عنوان مدیر طراحی به جگوار پیوست. در سال‌های اولیه حضور در این شرکت کالوم همچنان مدیر طراحی استون مارتین نیز بود و در طراحی مدل‌های ونکوئیش و DB9 نیز مشارکت نمود.

این طراح باسابقه افزوده است:

طراحی اف تایپ آرزویی بود که به واقعیت تبدیل شد و آی پیس هم یک فرصت برای خلق خودرویی بسیار خلاق و نوآورانه بود که واقعاً برای جگوار یک چالش محسوب می‌شود. موفقیت این خودرو نشان دهنده‌ی تلاش‌های زیاد ما بوده است.

یان کالوم و جگوار اف تایپ
یان کالوم و جگوار اف تایپ
کالوم در ادامه خاطرنشان ساخته است:

من برای انجام مأموریت بازگرداندن طراحی‌های افسانه‌ای جگوار این سمت را پذیرفتم. این موضوع ۲۰ سال طول کشیده اما معتقدم به آنچه باید رسیده‌ام. با توجه به قدرت محصولات و تیم طراحی ما احساس می‌کنم هم‌اکنون زمان مناسبی برای ترک جگوار بوده و می‌خواهم از نظر شخصی و حرفه‌ای پروژه‌های طراحی دیگری را نیز کشف کنم.


یان کالوم در سال ۲۰۰۵ و از سوی RSA به عنوان طراح رویال صنعت خودرو انتخاب شد. اگرچه کالوم دیگر در پست مدیر طراحی جگوار حضور نخواهد داشت اما همچنان به عنوان مشاور در کنار این شرکت خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    دوستان عزیز شرمنده سوال بی ربط میپرسم دوستانی که میدونن (مهران 911 و فراری و کلا هرکس میدونه ) ممنون میشم آدرس چند تا مجله علمی معتبر مهندسی بین المللی (حالا مخصوصا مهندسی مکانیک یا احتراق ) رو برام بنویسین با تشکر ضمنا نماز روزتون قبول عیدتون مبارک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      Car and drive و‌ اتو اکسپرس و …. معمولا مقالات فنی خوب دارند در کنار برسی خودرو اما من تنها منبع تخصصی که سراغ دارم Automotive Engineering هست که فزیکی هست و متن بشدت تخصصی اماکاملی را ارائه می کنه شاید در اینترنت بتوانی نسخه هایی ازش پیدا کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا