جیپ

وقتی که جیپ رانگلر در چنگال آتش گرفتار شد!

آتش‌سوزی خودروها همیشه مایه تأسف بوده اما این موضوع زمانی بدتر می‌شود که شما درست در بطن موضوع هستید. این دقیقاً همان اتفاقی است که برای یکی از یوتیوبرها با نام کیسی کیسر افتاده است. او در حال فیلم‌برداری ماجراجویی آفرود خود با جیپ رانگلرش بوده است.


کیسر به دنبال محلی برای استراحت در شب بوده و هرچه نگاه می‌کرده به نتیجه‌ای نمی‌رسیده تا اینکه به دهانه‌ی گیتی می‌رسد که باید باز می‌شد. او جیپ را روشن کرده و بیرون می‌آید اما متوجه می‌شود از زیر کاپوت دود بلند شده است.

کیسر کاپوت را بازکرده و ظاهراً ورود اکسیژن بیشتر به پیشرانه باعث بیشتر شدن آتش شده است. خوشبختانه او آتش‌خاموش‌کنی با خود به همراه داشته و از آن استفاده کرده است. او به اسپری کردن ماده‌ی آتش‌خاموش‌کن ادامه داده تا اینکه کپسول خالی شده و در ابتدا به نظر می‌رسید که او موفق شده است.

متأسفانه شعله‌های آتش با خالی شدن کپسول دوباره پیدا شده و کیسر هم چند گالن آب روی آتش پاشیده است. به نظر می‌رسد این کار هم جواب داده اما آتش قبلاً به بخش سرنشین سرایت کرده بوده است.

با توجه به وخامت ماجرا کیسر به تلاش‌های خود خاتمه داده و تصمیم می‌گیرد هرقدر که می‌تواند تجهیزات خود را از خودرو بردارد. این موضوع کاملاً مهم بوده زیرا او حدود ۴۸ کیلومتر در جاده‌های اصلی فاصله داشته است.


در ۵ دقیقه‌ی بعدی فیلم شاهد گسترش بیشتر آتش و نهایتاً گرفتار شدن رانگلر در چنگال آتش هستیم. کیسر پس از سوختن خودروی خود روی جلوگیری از سرایت آن به پوشش گیاهی منطقه تمرکز داشته است.

پس از آنکه آتش نهایتاً خاموش می‌شود کیسر می‌تواند با جی‌پی‌اس موقعیت خود را به دوستش بفرستد. هنوز مشخص نیست که دلیل این آتش‌سوزی چه بوده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    این چنین مواردی 99 درصد تقصیر رانندست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (172 ديدگاه)

      آره البته اگه ماشین آمریکایی باشه اینی که میگی صدق میکنه
      بعد راننده خودش فوت کرده تو موتور خراب کندش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فورد

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      خودش اتیش زده میخواد جلب توجه کنه تو اول اتش سوزی چه با ارامش فیلم برداری میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    احتمالا میتونه غرامت سنگینی از جیپ بگیره و یک رانگلر نو واسه خودش و چند تا از دوستاش بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    بدبخت کلا سفرش ریخت به هم اگر یوتوبر معروفی باشه که بحث مالیش اصلا براش مهم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    وقتی کاری از دستت برنمیاد بهترین راه آرامشه، کپسولش استفاده کرد، آب ریخت وقتی نمشید کاری بکنه بهترین راه حفظ آرامش بود، اونجا بیمه ها ی خوب دارن، خود نمایندگی خودرو ها هم اینجور وقتها همکاری میکنن نیازی نیست صاحب ماشین مثل ما نگران باشه که ماشین به باد رفته، ماییم که اینجور وقتها باید نگران باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا