جیپ

تائید تولید جیپ رانگلر با پیشرانه 8 سیلندر هِمی

آیا چند ماه پیش را به یاد می‌آورید که جیپ با رونمایی از کانسپت ۸ سیلندر رانگلر ۳۹۲ مراسم خوش پرده‌برداری از فورد برانکو جدید را تا حدی خراب کرد؟! بسیاری افراد شک داشتند که این خودرو وارد خط تولید شود و می‌گفتند که جیپ تنها آن را در فاز مفهومی متوقف خواهد کرد.

وقتی که اصحاب رسانه پشت فرمان این خودروی مفهومی نشستند شک و تردیدها بیشتر شد زیرا علیرغم اینکه رانگلر با پیشرانه همی تست شد اما جیپ گفت که این تست و بررسی پیش‌نمایشی از یک مدل خاص نیست بلکه اثباتی بر توانایی‌های این کانسپت است.

اما این یک دروغ بزرگ بوده است! همان‌گونه که مشاهده می‌کنید یک تصویر از جیپ رانگلر منتشر شده که خب سورپرایز کننده نیست اما در کپشن این پست اینستاگرامی چنین نوشته شده است:

برخی کانسپت ها به حدی قدرتمند هستند که در واقعیت طوفانی به پا می‌کنند.

اما جمله بعدی بوده که همه‌چیز را تائید کرده است:

نسخه تولیدی نمایش داده شده است. از سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود.

بله نکته همین جاست! رانگلر ۳۹۲ استفاده کننده از پیشرانه ۸ سیلندر همی وارد خط تولید خواهد شد و احتمالاً به زودی آن را خواهیم دید. اگر واقعاً شک دارید که زیر کاپوت این خودرو نیروگاه همی قرار دارد پس بهتر است به صدای تیزر منتشر شده گوش کنید که غرشی گوش‌نواز دارد.

اگرچه این خبر به معنی تائید تولید رانگلر ۸ سیلندر است اما تضمینی وجود ندارد که همان رانگلر ۳۹۲ کانسپت به‌صورت مستقیم روانه خط تولید شود؛ اما خب اگر این‌گونه باشد انتظار می‌رود یک نیروگاه ۶.۴ لیتری با حداکثر قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتون متر را در دل رانگلر ببینیم. این آمار و ارقام بالاتر از هر خودروی آفرودر دیگری هستند که به‌صورت استوک عرضه می‌شوند و خب مشهورترین و خبرسازترین آن‌ها نیز برانکو رپتور است که در آینده پدیدار خواهد شد. بهتر است فورد کمی دست بجنباند تا با دست پر در برابر رقیب خود حاضر شود…

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ho3in

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    این خوو چهار سیلندرش هرجا بگی میره اصلا ماشین خودش زبون میفهمه ?
    هشت سیلندر دیگ واسه چشه ?
    مگه قرار ماشین سنگین یدک بکشه ?

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. Reza.M

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (309 ديدگاه)

      محشره…برانکو رپتور و احتمالا یه نسخه از دیفندر با اون 8 سیلندر سوپرچارج بدن بیرون…در کل کلاسه رقابت دوس داشتنییه…ولی ای کاش تویوتا به جای رد کردن احمقانه اف جی کروز نسل جدیدش رو معرفی میکرد یا لنکروزر رو به عنوان یه افرودر همرده اینا معرفی میکرد که جذاب تر بشه…

      موافقم 12
      مخالفم 2
  2. ارشیاsvj

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    چه جنگی بشه بین اینا.
    ولی من هنوزم دیفندر رو به جفتشون ترجیح میدم.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. Audi s8

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    جیپ رانگلر عالیه برای آفرود

    موافقم 23
    مخالفم 2
  4. ali_x76

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    امیدوارم تعادل و تقسیم وزنش بهم نخوره
    شاید پرخوران کردن موتور V6 خودش ایده ی بهتری باشه، اما از اونجا که بحث کل کل و رو کم کنیه، مجبور شدن V8 بذارن.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. زیزیگولو

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    انگار برعکس اون چیزی که فکر میکردم موتورای هشت سیلندر دوباره دارن میان رو بورس

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      قراره به یک هیولای واقعی تبدیل بشه…

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        قطعاً هر چقدر موتور بزرگتر باشه قدرت تولیدیشم بیشتره ولی خیلی وقتا هم بوده که یه موتور هشت یا شیش سیلندر، قدرتو حجمی برابر با موتوری ۱۲ سیلندر داره ولی یه سری مسائل باعث میشه که کمپانیای خودروسازی یکی از مدلای مختلف موتور رو انتخاب کنن مثلاً بعضیا به موتورای خطیو کم حجم و توربو روی آووردن و بعضیا به موتورای حجیم تنفس طبیعی

        موافقم 6
        مخالفم 3
  6. R@min

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    الله اکبر این همه جلال الله اکبر این همه شکوه…

    موافقم 17
    مخالفم 4
  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    “این آمار و ارقام بالاتر از هر خودروی آفرودر دیگری هستند که به‌صورت استوک عرضه می‌شوند”

    البته هنوز هم دربرابر G واگن ضعیف تره!

    موافقم 7
    مخالفم 15
    1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      به گرد پای ? G ? هم نمیرسه

      موافقم 9
      مخالفم 19
    2. SRT

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (605 ديدگاه)

      البته این اگه مثل جی حدود ۳۰۰ هزار تا قیمتش میبود هزار اسب بخار بیشتر قدرت داشت

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. R@min

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        یه سیس ماست سنگین داره

        موافقم 4
        مخالفم 3
  8. Ahmadreza2002

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    یکم شک بر انگیزه
    اخه چرا؟
    وزن بالا تر
    تقسیم وزن نامناسب
    مصرف بالا تر
    فنی مستهلک تر
    قیمت بالا تر
    همه و همه فقط برای قدرت بیشتر
    قدرت مهمترین فاکتور تو افرود نیست
    به نظرم همون نسخه V6 رو توربو میکردن بهتر بود

    حس میکنم بیشتر رو کم کنی باشه

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. R@min

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      حتما این مشکلاتو برطرف کردن که دارن تولیدش می کنن یعنی جیپ با این سابقش فقط می خواد رو کم کنه ؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. SFXSuperFast

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      حرفت درسته
      تو آفرود حرف اول و آخر رو گشتاور میزنه و اینکه ماشین چند اسبه چندان مهم نیست
      این موتور همی هم گشتاور فوق العاده خوبی داره
      با یه سوپرشارژر گشتاورش بهتر هم میشه
      ولی همون تنفس طبیعی بهترین گزینه ست برا جیپ

      گفتی«برا پرفورمنس بهتر بود V6 رو توربو کنن چون V8 استهلاکش بالاتره و تقسیم وزنو هم به هم میزنه!!»
      اینو همیشه یادت باشه ک یه موتور تنفس طبیعی بزرگتر همیشه هم سبک تره هم استهلاکش کمتره از یه موتور توربو
      مخصوصا یه V8 حجیم با نسبت قدرت/حجم پایین ک هم فشار کمتری روشه هم تعداد سیلندر بالاتری داره و نرم تر کار می‌کنه

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Ahmadreza2002

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        مگه این انجین اتمسفریکه؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. SFXSuperFast

          ۲۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (263 ديدگاه)

          همی تنفس طبیعیه
          هلکت سوپرشارژه
          ~_^

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۲۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        اینکه اشتباه میکنی مشکلی نداره ولی اینکه میخوای به بقه بقبولونی و با تاکید میگی (اینو همیشه یادت باشه ک یه موتور تنفس طبیعی بزرگتر همیشه هم سبک تره ) جای دیگه بگی مسخره ت میکنن واسه خودت میگم. تعداد سیلندر بالا هم باز یه جور دیگه استهلاک رو هم میبره بالا.
        نود درصد کشنده های فعلی دنیا که در هفته هزاران کیلومتر پیمایش دارن با موتور شیش سیلندر توربو تولید میشن. شاید به آفرود ربطی نداشته باشه ولی به استهلاک ربط داره

        موافقم 1
        مخالفم 2
  9. امیر

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دوج و جیپ و‌ رم هر محصول جدیدی تولید میکنن، حتما یکی از بهترین هاست و رقبا رو میزارن کنار

    موافقم 5
    مخالفم 3
  10. مهرداد كمال

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    بازار رقابتی اینو میطلبه که کمپانی ها همواره رو به جلو پیش میرن و این اصل رقابت توی خلقت و ذات طبیعت هم هست و جایی توی ایران فقط رقابت توی افزایش قیمت وجود داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. مهدی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    رانگلر خودش یه چیز دیگس الان با این پیشرانه V8 دیگه یک اعجوبه میشه فقط خدا کنه مشکلی باسش پیش نیاد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا