جیپ

تست گوزن جیپ کامپس و گرند چروکی

اگر خاطرتان باشد چند روز پیش درباره اهمیت سیستم‌های پایداری الکترونیکی در خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند صحبت کردیم. ارتفاع بیشتر از سطح زمین که از جمله بزرگ‌ترین مزیت‌های این دسته از خودروها می‌باشد منجر به ایجاد مرکز ثقل بالاتر شده و به همین خاطر هندلینگ خودرو تحت تأثیر قرار می‌گیرد.


به‌هرحال اکثر شاسی بلندهای مدرن بسته به بازار مربوطه دارای سیستم پایداری الکترونیکی در لیست تجهیزات خود بوده بنابراین از این بابت نگرانی‌ای وجود ندارد. به تازگی دو ویدئوی جداگانه از تست‌های گوزن محصولات محبوب جیپ منتشر شده است.


اولین خودرویی که تست شده کامپس است که در همه‌ی سرعت‌های تست امن باقی مانده است. حتی در بالاترین سرعت یعنی ۷۹ کیلومتر در ساعت هم این خودرو واکنش‌های مطمئنی به مانورهای ناگهانی نشان می‌دهد. گفته می‌شود راننده این خودرو همیشه احساس در دست داشتن کنترل خودرو در موقعیت‌های گوناگون را داشته است. حرکات بدنه در کمترین میزان خود بوده و سیستم پایداری الکترونیکی نیز به سرعت و با راندمان بالا عمل کرده است.

در سرعت ۸۱ کیلومتر در ساعت شاهد عدم موفقیت خودرو در تست هستیم زیرا راننده نمی‌تواند بدون برخورد با مخروط‌ها مانور دهد. البته حتی در سرعت بالا هم خودرو ایمن بوده و به سادگی کنترل می‌شود.


طبیعتاً اوضاع جیپ گرند چروکی کمی متفاوت است زیرا خودرویی بزرگ‌تر و سنگین‌تر بوده و همین موضوع روی کنترل خودرو تأثیر می‌گذارد. بالاترین سرعت ثبت شده برای تست موفق این خودرو برابر با ۷۱ کیلومتر در ساعت بوده است. به خاطر وزن بالاتر، تکان‌های بدنه گرند چروکی بیشتر بوده و تغییر جهت به کندی صورت می‌گیرد. البته این شاسی‌بلند بزرگ هنوز هم پایدار و قابل‌کنترل بوده و اگرچه خودروی چابکی نیست اما سیستم پایداری الکترونیکی باعث می‌شود راننده اطمینان خاطر بیشتری داشته باشد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Ali.usa

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    واقعا برای چیپ لازم همچین تست های
    چت ثابت شدن
    مخصوصا چروکی عشقه?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا