جیپ

جیپ رانگلر به پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی مجهز می‌شود؟

جیپ رانگلر JL یک آفرودر خارق‌العاده است که خریداران آن بعضاً با خلاقیت‌های چشمگیری آن‌را سفارشی‌سازی می‌کنند. یکی از اصلاحات رایجی که در این خودرو صورت می‌گیرد نصب پیشرانه‌های V8 همی بجای موتور استاندارد رانگلر برای قدرت بیشتر و صدای بهتر است. در همین حال، دهه‌ها رؤیای علاقه‌مندان جیپ این بوده است که پیشرانهٔ V8 به‌صورت کارخانه‌ای برای رانگلر ارائه شود و حالا به نظر می‌رسد سرانجام ممکن است این انتظار به پایان برسد و این رؤیا به حقیقت تبدیل شود چراکه به‌تازگی جیپ در صفحهٔ فیس‌بوک خود تصویری از یک رانگلر با دریچهٔ بزرگ روی کاپوت و نشان ۳۹۲ منتشر کرده است. آیا بالاخره برای رانگلر گزینهٔ موتور V8 که بسیاری از خریداران خواهان آن هستند ارائه خواهد شد؟

تیزری که توسط جیپ منتشر شده طراحی بسیار منسجمی را نشان می‌دهد که مطمئناً واقعی‌تر از یک اسکچ ساده به نظر می‌رسد و احتمال قرارگیری موتور هشت سیلندر در زیر کاپوت رانگلر را تقویت می‌کند. این موتور ۳۹۲ هشت سیلندر همی که در پست فیس‌بوکی جیپ به آن اشاره شده هم‌اکنون در محصولات مختلف دوج شامل چارجر و چلنجر Scat Pack و دورانگو SRT و همین‌طور جیپ گرند چروکی SRT ارائه می‌شود و در لیست موتورهای کرایسلر دقیقاً زیر موتور هلکت قرار می‌گیرد و پرفورمنس میانی مناسبی را ارائه می‌کند.

این موتور ۶.۴ لیتری V8 همی هم‌اکنون در خودروهای مذکور بین ۴۷۵ تا ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ تا ۶۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به‌مراتب بیشتر از ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور موتور ۳.۶ لیتری V6 کنونی رانگلر است. انتقال نیروی موتور ۳۹۲ هم توسط گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک یا شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. در گذشته جیپ تأیید کرده بود که یک موتور V8 همی می‌تواند در محفظهٔ موتور رانگلر JL جای گیرد و این موضوع بارها توسط شرکت‌های افترمارکتی که موتور استاندارد رانگلر JL را با نمونه‌های V8 تعویض می‌کنند ثابت شده است.

طبق گزارش‌ها، چیزی که مانع ارائهٔ موتور V8 به‌صورت کارخانه‌ای برای رانگلر می‌شود، ایمنی در تصادفات است زیرا رانگلر با موتور همی نمی‌تواند استاندارهای ایمنی را پاس کند. بااین‌حال به نظر می‌رسد جیپ برای این مشکل راه‌حلی پیدا کرده و امیدواریم خیلی زود اطلاعات بیشتری در مورد این رانگلر هیجان‌انگیز کسب کنیم. همچنین این پُست فیس‌بوکی جیپ دقیقاً قبل از رونمایی فورد برانکو منتشر شده که نشان می‌دهد جیپ قصد دارد افراد بیشتری را به سمت رانگلر جذب کند. البته وقتی زیر این پُست در مورد تصویر سؤال شد، ادمین‌های جیپ هیچ جوابی ندادند. درهرحال، آیا سرانجام رؤیای رانگلر JL با موتور ۶.۴ لیتری همی و گیربکس شش سرعتهٔ دستی تحقق خواهد بخشید؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    افرودری جذاب و استثنائی با موتوری حجیم
    ترکیب جالبی خواهد شد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      طوفان در راهه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان جباری

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    بوی خون میاد
    ?? Jeep vs Ford ??

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Solid Snake

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      از بوی خون گذشته بوی استخون میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامین

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      آدم یاده فیلمای تارانتینو میوفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    عجب
    عجب آفرودری بشه کم نیار
    جداً چه حالی میکنن مردم آمریکا از این همه آزادی در کار زندگی خرید فروش عشق حال و…. .

    پیج اینستا فرهاد کاشانی را دنبال میکنم ، این اواخر یه کلیپ گذاشته بود از خریدن خودرو تسلا S ۲۰۱۶ که حدود دوسال هم گارانتی کرد فروشنده از هنگام خرید ، میگفت تسلایی که چهارسال پیش ۱۵۰ هزار دلار با مالیاتش در اومده ، خریدم ۵۳ هزار دلار با ۴ سال کارکرد در حد نو ، البته صاحب نمایندگیه تو کالیفرنیا هم ایرانی بود و تخفیف خوبی به مهندس فرهادی داد .
    مهندس میگفت ماشین خریدم حدود ۵۰ هزار دلار که با شتابش پا به پای بوگاتی شیرون حرکت میکنه??.

    دوستان ما خیلی بدبختیم ، خیلی ، اینقدر بدبختیم که امروز باک بنزین موتور سیکلت پالس ۱۸۰ مدل ۹۰ را خریدم ۳ میلیون تومن (( به غیر از متعلقاتش حدود یک میلیون هم اونها شدند )) و این در حالی بود که سال ۹۰ ، خود موتور را صفر km خریدم حدود ۱/۸۰۰/۰۰۰ .

    خداوند متعال ، یه زندگی به هممون بدهکاره ، اون دنیا پیش‌کش ، من طلبم را همین دنیا میخوام ، بگین کجا میدن ، برم بگیرم تا دیر نشده (( حالا بعضیا میگن برو نمایندگی هیوندای زندگیتو بگیر ? )) !!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Joker

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (530 ديدگاه)

    یک ستاره ایمنی و تکان های ۱۰۰ ریشتری مرگبار تنها بخشی از قابلیت های این سلطان آفرود هستن! لقب حضرت برازنده خودته?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. AMIR / ARMI

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      این ماشین با همین یک ستاره ایمنی
      هزار تا ایراد کوچیک بزرگش
      با همه این چیز ها الگو و معیار ماشین هایی در شرق اسیا و اروپا بوده حتی از روی کپی های این ماشین هم کپی کردن
      دیگه همه میدونن کدوم هارو میگم
      حتی شاه ایران دستور داد به یه شرکت اروپایی که برام جیپ بسازید ?
      اخرش هم الان بچه سوسول ها سوارش میشن ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. M.A.S

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (816 ديدگاه)

    دوج نبود فیات کرایسلر و زیر مجموعه هاش بای از کجا نون میخوردن؟
    مهندسیشون داج اس ار تی فروششونم همون داج
    بعد پول مفت بدین مازراتی و الفا بخورن همه سرمایه هارو برباد بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (893 ديدگاه)

      نوش جونشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M.A.S

        ۲۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (816 ديدگاه)

        چی نوش جونشون اگه تا الان به جای اونهمه پول که مفته دادن مازراتی و الفا یه ذره میدادن دوج یه پلتفرم جدید بسازه و یه گیربکس طراحی کنه(که همه برندا هم نونشون اینجوری دربیاد و هم دوج پرفورمنشس بیشتر شه) الان سوددهیشم خیلی بیشتر بود

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا