جیپ

آشنایی با جیپ گرند چروکی ضدگلوله

جیپ نسخه زرهی و ضدگلوله گرند چروکی را در مکزیک عرضه می‌کند. این خودروساز آمریکایی به دنبال یافتن مشتریانی است که خواهان شاسی‌بلندی مقاوم هستند. تا دوم اکتبر سال جاری جیپ توانسته هزار دستگاه گرند چروکی زرهی را تولید کند.

بدنه زرهی این خودرو دارای عناصری همچون پوشش‌های فولادی بالستیکی است که از بخش بالایی خودرو محافظت می‌کند. شیشه خودرو نیز جای خود را به پلی وینیل چندلایه با ضخامت کلی ۱۹ میلی‌متری داده است. بهبودهای بی‌شمار دیگری نیز وجود دارد شامل مواردی همچون پانل زیرین ضد نارنجک، محافظ پیشرانه، تقویت شیشه‌ها و فریم، سیستم تعلیق بهتر و لاستیک‌های ران فلت می‌باشد.

گرند چروکی موردبحث توانسته سطح حفاظتی NIJ-IIIA وزارت دادگستری آمریکا را دریافت کند. به منظور دریافت این رتبه خودرو باید در برابر گلوله‌های ۴۴ مگنوم و… مقاومت کند. در واقع این خودرو در برابر اکثر سلاح‌های دستی مقاومت نشان می‌دهد.

جیپ این خودرو را در کارخانه جفرسون شمالی در دیترویت ساخته و به مکزیک می‌فرستد جایی که فرایند ضدگلوله شدن آن انجام می‌شود. بخش مهندسی فیات-کرایسلر و شرکتی آلمانی محافظت بالستیک این خودرو را انجام داده‌اند.

قیمت گرند چروکی زرهی در مکزیک از ۱۸۵۰۹۰۰ پزو معادل ۸۶۵۱۴ دلار شروع می‌شود. این شاسی‌بلند مقاوم از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. تنها گیربکس موجود نیز از نوع ۸ سرعته اتوماتیک بوده و سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد. از جمله ویژگی‌های کابین نیز می‌توان به صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی و تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ho3in

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    لعنتی با 86 هزار دلار ضد گلوله 😱
    البته برای یه کشور مث مکزیک به درد میخوره
    واقعا به کارشون میاد خیلی ساده و شیک
    اصلا کسی تفاوتشو با مدل های معمولی نمیفهمه
    ولی هزینه نگهداری این ماشین شدیدا بالاست
    و برای تعمیر هم باید به یه سری مراکز خاص مراجعه کنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  2. سهند

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    سطح مقاومتش نسبت به s650 گارد بسیار ضعیفتر هست چون s650 مایباخ گارد هم در برابر همه گلوله ها و هم در برابر انفجار ها هم مقاوم هست و سطحش vr10 است

    موافقم 11
    مخالفم 20
    1. AMG_73///

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      درسته
      داداش اون میباخه ماشین مافیا

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. Hadi

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        جدا از ضد گلوله و این حرفا
        این چروکی و گرند چروکی به یه فیس لیفت ملایم نیاز دارن…

        موافقم 11
        مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      به هر حال امن ترین و مقاومترین خودروی دنیا کدیلاک1 هستش که ماشین خفنترین چهره سیاسی دنیا پرزیدنت امریکاست.فقط یه نفر مامور بازکردن در ماشینه.یه نفر مامور تمیز کردنش.درش اندازه در بوئینگ 747 هستش.از گروه خونی پرزیدنت و شاید چند نفر دیگه داخلش هست.بعد دوران هر رئیس جمهور نابود میشه و نسل جدیدش میاد.شاسی هوی دیوتی شورولت زیرشه.

      موافقم 18
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا