جیپفولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن تیگوآن و جیپ کامپس

دوئل باقیمانده از مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبل بین پژو ۳۰۰۸ و هوندا CR-V

مجموع آراء: ۱۱۹۰

آراء هوندا CR-V: 610

آراء نیسان پژو ۳۰۰۸: ۵۸۰

پیروز دوئل: هوندا CR-V با کسب ۵۱ درصد از کل آراء

 

هوندا CR-V

پژو ۳۰۰۸

هوندا CR-V

فولکس‌واگن تیگوآن

جیپ کامپس

؟

سیتروئن C5 ایرکراس

مزدا CX-5

؟

 

فولکس‌واگن تیگوآن

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۳۶,۳۲۳ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۱۸,۱۶۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۹۶۰ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۳,۰۸۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

جیپ کامپس

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۶

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: Small Wide فیات-کرایسلر

امتیاز از کاربایر: ۳.۱ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۵,۵۹۱ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۳,۳۶۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸۳,۲۵۳ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴۶,۷۵۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۹ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن تیگوآن

جیپ کامپس

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲.۴ لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۸۵ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۲۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۲ ثانیه ۹.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه ۱۷.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۹.۴ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۶۹ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۵۱ لیتر
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۵۷۴ کیلوگرم
طول ۴.۴۸ متر ۴.۳۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر ۲.۶۳ متر
حجم صندوق بار ۶۱۵ لیتر ۴۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۱,۶۷۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۲۵,۲۹۰ دلار ۲۳,۰۹۰ دلار
قیمت موردبررسی ۲۵,۲۹۰ دلار ۲۳,۰۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10199033]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تنفس طبیعی بودن جیپ و قیمتش که پایین تر از تیگوانه یه امتیازه مثبته برای اینکه بخوای رای بدی ولی هیچی خاص بودن تیگوان نیس?رای من تیگوانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تیگوان همینه که میبینید یه کراس زیبا و کاربردیه شهری که عالیه ولی جیپ کامپس نمونه تریل هاوک هم داره که میتونی هر جایی باهاش سرک بکشی و نا امید نشی در زمانی که به آفردرها برخورد میکنی زیباییه کامپاس هم بی نظیره دقیقن یه جیپ با اصالته.کافیه صندلیهایه عقبشون رو مقایسه کنید تیگوان نیمکت پارک گذاشته.خوبیه کامپس با فروش مهشرش معلومه به پارسال نگاه نکنید چون اون موقع تازه اومده بود ولی الان در دست رس هست و فروشه مهشری داشته.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Maskvich

        ۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (73 ديدگاه)

        ۴ خط نوشتی ۴٠ تا غلط إملائی توش بود! نمیدونم چرا اینقدر میانگین سنی آمریکایی فن ها پایینه خدایی!
        تیگوان که یکی از بهترین و شناخته شده ترین و پرفروش ترین ماشین های این کلاس هست رو با این جیپ مقایسه میکنی و میگی جیپ بهتره!
        نه طراحیش بهتره نه فنیش نه نمرات! صندلی عقب های تیگوان هم خیلی عالیه اتفاقا ! نیمکت پارک کجا بود!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Reza

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      فولکس‌واگن ??

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. M

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      داداش مگه لامبورگینیه یا فراری که تنفس طبیعی بودنش واسش مزیت محسوب بشه !
      موقعی تنفس طبیعی مزیته که غرش پیشرانه و لذت بردن از انجین پیامدش باشه که هیچ کدوم هدف این کلاس خودرویی نیستن !
      تنها پیامد این تنفس طبیعی بودنش شتاب و قدرت کمترشه و همچنین گشتاور کمتر که باعث کشش کمتر ماشین میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد مهدی کشاورزی

        ۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        دقیقا یه مساله ای که برای خریدار این کلاس مطرحه هزینه های بعد از خریده که به طور کلی (کاری به جیپ ندارم) ماشینای توربو هزینه های بیشتری روی دست مشتری میزارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Car Lover

          ۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (688 ديدگاه)

          الان ماشینای توربو خرج بنزین با کیفیت تر سرویس مرتب تر و هزینه ی نگهداری بیشتری نداره که دیس میدین اگه نه ک ریپلای کنین ماهم بریم یه توربو رو ماشینمون بزاریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. me84

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    رای من جیپ. چون تمام ویژگیهای تیگوان رو با کمی بالا پایین داره بعلاوه آفرود بهتر و سیستم دو دیفرانسیل هوشمندتر و کاراتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    آقای دهقان لطفا یا امتیازاتی که از مجلات گرفتن رو کلا حذف کنید یا فقط یدونه که معتبر تره بزارید
    اختلافات عجیب و غریب و خنده داری وجود داره بین این دو تا مجله
    همین نمونه رو ببینید هردو خودرو از کار اند درایو 3.5 گرفتن اما ;اربایر به فولکس 4.2 داده و به جیپ 3.1!!!
    این یعنی دوتا خودرویی که از نظر کاراند درایو در یک ترازن از نظر کاربایر 22 درصد تفاوت دارن
    و به نظرم درکل(جدای از این دوئل) کار اند درایو معتبر تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    داخل تیگوان نشستم خیلی مصرفش بالاس
    صندلی های بی کیفیت ک بعد مدت کوتاهی ک میگذره انگار چندین ساله استفاده شده
    اونایی ک تجربه داشتن میدونن چی مبگم
    کمی هم کند هس تو شتاب گیری
    جیپ هم نسل اولشو یبار نشستم داخلش با وجود حجم بیشتر و وزن بیشتر مصرفش کمتره و قطعا افرود بهتری داره
    هزینه نگهداری و استهلاک کمتری داره(طبق امار اعلام شده تو همین پدال ک جیپ هزینه تعمیراتش کمتر از فولکس هست)
    جیپ معقولتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pooriya.bmw..german

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (584 ديدگاه)

      داداش اونی که سوار شدی تیگو ۷ بوده نه تیگوان دقت کن خیلی فرقشه
      ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ahmad

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    واقعا تیگوان خیلی بهتره ، کیفیت و طراحی که فولکس داره ، عمرا جیپ داشته باشه تو این دوئل هم که برتری صدرصد با تیگوان هست ، رای من تیگوان .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Radin

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    آقای m منظورم از تنفس طبیعی اینه ک بعد از مدت ها روی استهلاک ماشین و مصرف سوخت و شتاب ماشین تاثیر میگذاره و بستگی به سازگاری اون با بنزینم هست. البته حرف شمام درسته?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. (Saeed(peugeot

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    رای من جیپ چون افرود این ماشین فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. #ali.m#

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    تیگوان ماشین بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Elmiraj

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    کراس اوری که اسم شاسی بلند روشه باید آفرودر خوبی ( کامپس) هم باشه تا از آسفالت بیرون رفت راننده رو نا امید نکنه ( تیگوان) ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    تا حالا چند بار با تیگوان از آسفالت رفتی بیرون و ناامید شدی؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شهرام ویسی ملکشاهی

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    اگه جیپه توربو شارزر روش نصب بود و حجم باکش بیشتر میشد و فاصله بین محورهاش بیشتر میشد و حجم صندوقش افزایش میافت و اگرهای دیگر این هم فولکس تیگووانی برای خودش میشد
    همچنین اگر فولکس تیگووان مصرفش پایینتر میکردند و گیربکسش را ارتقا میدادند ووو این هم امتیازات جیپ کامپس را بدست میاورد که بیشتر فنی بوده و نه ساختار بدنه که نیاز به تغییر کلیه یعنی کافیه موتورش حجمش را ارتقا بدهند و قدرتش با تنفس طبیعی بالا ببرند و حتی مصرفش را پایین بیاورند ولی جیپ کامپس شاید برتریهای فنی داشته باشه اما تغییر ساختاری و بنیادیش سخته و اصلا” دیگر محصول دیگری میشود که این متن بنده این را میرساند با تغییرات کوچولو فولکس تیگووان عیبش پوشیده میشود ولی جیپ کامپس نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شهرام ویسی ملکشاهی اصل

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اگه جیپه توربو شارژر روش نصب بود و حجم باکش بیشتر میشد و فاصله بین محورهاش بیشتر میشد و حجم صندوقش افزایش میافت و اگرهای دیگر این هم فولکس تیگووانی برای خودش میشد
    همچنین اگر فولکس تیگووان مصرفش پایینتر میکردند و گیربکسش را ارتقا میدادند ووو این هم امتیازات جیپ کامپس را بدست میاورد که بیشتر فنی بوده و نه ساختار بدنه که نیاز به تغییر کلیه یعنی کافیه موتورش حجمش را ارتقا بدهند و قدرتش با تنفس طبیعی بالا ببرند و حتی مصرفش را پایین بیاورند ولی جیپ کامپس شاید برتریهای فنی داشته باشه اما تغییر ساختاری و بنیادیش سخته و اصلا” دیگر محصول دیگری میشود که این متن بنده این را میرساند با تغییرات کوچولو فولکس تیگووان عیبش پوشیده میشود ولی جیپ کامپس نه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا