تویوتاجیپلندروور-رنجروورهفته نامه

رقابت شاسی‌بلندهای لوکس دهه 90، واگنییر، لندکروزر، رنجروور

سرانجام پس از سال‌های غیبت، جیپ واگنییر رسماً بازگشته است و به همین بهانه بد نیست یادی کنیم از مقایسهٔ نسل قبلی این اس‌یووی نمادین آمریکایی با رقبای لوکس زمان خود. این رقابت در آگوست سال ۱۹۹۰ توسط کارانددرایور منتشر شده که این یعنی تنها یک سال بعدازآن، تولید واگنییر خاتمه یافته است؛ بنابراین در زمان این مقایسه، واگنییر کاملاً سالخورده بوده است.

این روزهای شاسی‌بلندهای مدرن به خودروهایی جادار، بادوام و همه‌کاره تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد همه باید یکی از آن‌ها را داشته باشند. تحلیلگران صنعت خودروسازی پیش‌بینی می‌کنند که امسال ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا اقدام به خرید شاسی‌بلندهای نو کنند. البته بسیاری از این افراد هرگز با خودروی چهارچرخ محرک خود به آفرود نمی‌روند اما این ماشین‌ها امروزه برای استفاده‌های روزانه هم به گزینه‌های بسیار خوبی تبدیل شده‌اند زیرا مثلاً شاسی‌بلندهای امروزی از لحاظ سطح سروصدا پایین‌تر از خودروهایی مثل مزدا ۹۲۹ یا آئودی ۹۰ قرار می‌گیرند و بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از خریداران می‌خواهند از داشتن یک خودروی بلندقامت لذت ببرند.

حال در بین شاسی‌بلندهای بازار کسانی که خواهان نمونه‌های لوکس‌تری نسبت به نیسان پث‌فایندر، فورد اکسپلورر و شورلت S10 بلیزر هستند، باید سراغ یکی از این سه خودروی حاضر در این رقابت بروند. البته این‌ها اس‌یووی‌های گران‌قیمتی بوده و فروش چندان بالایی ندارند به‌گونه‌ای که لندروور انتظار دارد امسال تنها حدود ۵ هزار دستگاه از رنجروور لوکس ۳۸ هزار دلاری را به فروش برساند درحالی‌که جیپ هم حدود دو برابر این تعداد از گرند واگنییر ۲۷,۸۰۰ دلاری خواهد فروخت. تویوتا نیز حدود ۶ هزار دستگاه لندکروزر خواهد فروخت که قیمت آن از رقم نسبتاً مناسب ۲۲ هزار دلار شروع می‌شود اما اگر آن‌را کمی لوکس‌تر کنید، این رقم به ۲۷ هزار دلار می‌رسد.

البته کسانی که سراغ این شاسی‌بلندهای لوکس می‌روند مطمئناً توان پرداخت این مبالغ بالا را دارند زیرا طبق تحقیقات جیپ، خریداران گرند واگنییر از اکثر خریداران کادیلاک ثروتمندتر هستند. درهرحال، سه خودرویی که از این کلاس منحصربه‌فرد در اینجا گرد هم جمع شده‌اند همگی به سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک مجهز هستند. ما در زمستان آریزونا که اکثراً بسیار سرد و خشن است، این سه ماشین را آزمایش کرده‌ایم تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها پیشتاز بخش اس‌یووی‌های لوکس خواهد بود.

مقام سوم: جیپ گرند واگنییر

گرند واگنییر آلفارومئو اسپایدر دنیای شاسی‌بلندها محسوب می‌شود. این یک خودروی کلاسیک کرومی است که زمانی متولد شد که تلویزیون رنگی تکنولوژی بسیار کمیاب و عجیبی بود. در سال ۱۹۶۳، یک واگنییر چهارچرخ محرک ۳,۳۳۲ دلار قیمت داشت و امروز همان ماشین شش‌نفره البته با تجهیزات کامل و پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8، با قیمت ۲۹,۰۵۹ دلار عرضه می‌شود. این موتور تنها ۱۴۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که حتی از قدرت موتور ۲.۵ لیتری V6 تویوتا کمری هم کمتر است اما هنوز هم با ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، کاملاً حریف گرند واگنییر ۲ تنی می‌شود به‌گونه‌ای که جیپ ظرف ۱۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نمایشی منطقی است اما ۱.۳ ثانیه از رنجروور ۱۷۸ اسب بخاری کُندتر است.

گرند واگنییر در سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بسیار پایدار است و روی جاده‌های خشک می‌تواند رنجروور و لندکروزر را شرمنده کند. همچنین جیپ آزمایشی ما از لاستیک‌های خیابانی چهارفصل استفاده می‌کند که به هندلینگ جاده‌ای آن کمک می‌کنند. گرند واگنییر به سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت مجهز است اما می‌توان آن‌را در حالت دو چرخ محرک قرار داد تا مصرف سوخت کمی کاهش یابد. این موضوع می‌تواند مهم باشد زیرا جیپ در بزرگراه در هر صد کیلومتر ۱۸ لیتر سوخت را می‌بلعد و ما در سفر ۸۰۰ کیلومتری خود که بیشتر آن در حالت چهارچرخ محرک انجام گرفت رقم ۱۹.۶ لیتر را ثبت کردیم. گرند واگنییر با باک ۷۵ لیتری خود با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند تا حدود ۴۰۰ کیلومتر را طی کند درحالی‌که رنجروور با یک باک حدود ۱۰۰ کیلومتر و لندکروزر بیش از ۱۶۰ کیلومتر بیشتر از جیپ قابلیت پیمایش دارند.

سامانهٔ چهارچرخ محرک جیپ بسیار روان کار می‌کند اما سیستم تعلیق فنر شمش آن خیلی راحت نیست. همچنین محورهای صلب گرند واگنییر هم روی مسیرهای ناهموار خیلی بیشتر از لندکروزر و رنجروور تکان دارند تا جایی که کاپوت خودروی مورد آزمایش در این مسیرها بشدت می‌لرزید. پشت فرمان گرند واگنییر نیز فضای کابین کمکی به فراموش کردن این مشکلات نمی‌کند زیرا صندلی‌ها متعلق به دوره‌ای هستند که همهٔ خانواده‌ها شش عضو داشتند و جیپ همگام با تغییرات خانواده‌ها و پیشرفت تکنولوژی پیش نرفته است. همچنین خودرو از لحاظ ارگونومی هم مشکلاتی دارد و مثلاً رادیو دور از راننده نصب شده و دسترسی به آن دشوار است. سیستم تهویهٔ جیپ نیز عملکرد خوبی ندارد و تنظیم هوای مطلب برای همه‌جای کابین دشوار است به‌گونه‌ای که برای یخ‌زدایی پنجره‌ها مجبور خواهید بود سردی پاها را تحمل کنید.

بااین‌حال، اگر پیشرانهٔ V8 جیپ روان‌تر کار می‌کرد شاید همهٔ این کاستی‌ها قابل‌تحمل بودند اما این موتور از نوع کاربراتوری است و استارت زدن آن در یک صبح سرد زمستانی خاطرات خودروهای بیست سال پیش را زنده می‌کند. البته وقتی این موتور گرم شود آرام‌تر می‌شود و گشتاور عظیم آن به‌خوبی در کنار گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک کار می‌کند اما وقتی به بزرگراه برسید و سرعت از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر شود، پیشرانه پرسروصدا خواهد شد؛ اما جایی که گرند واگنییر می‌درخشد، روی جاده‌های پیچ‌درپیچ است. این جیپ سالخورده در اینجا هندلینگ مطمئن و متعادلی را به نمایش می‌گذارد و تقریباً مثل یک خودروی سواری احساس می‌شود.

مقام دوم: تویوتا لندکروزر

از نظر ما، لندکروزر جدید که به‌تازگی با مدل ۱۹۹۰ به بازار آمده به‌اندازهٔ اس‌یووی کوچک‌تر تویوتا یعنی فورانر که خیلی بدان علاقه داریم ارزش قیمتی ندارد. لندکروزر جدید با قیمتی نزدیک به ۲۷ هزار دلار با آپشن‌ها، حدود ۱۳۰۰ دلار از یک فورانر فول آپشن گران‌تر است. البته لندکروزر جادارتر بوده و به سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت مجهز است درحالی‌که فورانر سامانهٔ چهارچرخ محرک را صرفاً به‌صورت نیمه‌وقت ارائه می‌کند. هرچند ما فورانر V6 را خودروی باارزش‌تری میدانیم اما تویوتا از آن به‌عنوان یک اس‌یووی شکل گرفته بر اساس پیکاپ برای بازار ایالات‌متحده یاد می‌کند. از سوی دیگر، لندکروزر یک آفرودر جدی از تویوتا برای سایر نقاط جهان است. این شاسی‌بلندی است که هر تور لیدر سافاری به آن علاقه دارد.

اما برخی از ویژگی‌های این فلسفهٔ لندکروزر در ایالات‌متحده کار نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال پیشرانه. موتور ۴ لیتری شش سیلندر خطی این خودرو که از نسل قبلی گرفته شده در ده‌ها کشور در پنج قارهٔ جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد. مأموریت اصلی این موتور این است که بادوام باشد و برای همیشه با سوخت نامناسب کار کند. پیشرانهٔ شش سیلندر لندکروزر برای مناطقی طراحی شده که در آن‌ها دور موتور هرگز فراتر از ۲ هزار rpm نمی‌رود و به همین دلیل وقتی در ایالات‌متحده تحت‌فشار قرار می‌گیرد، خشن و پرسروصدا می‌شود. خروجی ۱۵۵ اسب بخاری این موتور نیز وقتی در کنار وزن ۲.۲ تنی لندکروزر قرار می‌گیرد، به معنای شتاب ضعیف‌تر از جیپ یا رنجروور خواهد بود. کمبود نیرو همچنین بین دنده‌های سه و چهار هم بشدت احساس می‌شود و کُندی خودرو در بزرگراه‌ها را به دنبال دارد. البته می‌توان با قفل کردن گیربکس اتوماتیک در دندهٔ سه تا حدودی اوضاع را بهبود بخشید ولی ما یک گیربکس دستی سفارشی را ترجیح می‌دهیم.

با وجود ضعف موتور اما لندکروزر به لطف کابین کاملاً متناسب و سیستم تعلیق نرم و راحت، یک خودروی بین‌شهری عالی است. صندلی‌ها مطابق همان استانداردهای بالای خودروهای تویوتا هستند و چیدمان کنترلرها، ارگونومی و فضای راننده در صدر این کلاس قرار می‌گیرند. تنها انتقاد ما از کابین لندکروزر وجود مکان‌های خالی دکمه‌ها روی کنسول میانی است اما تویوتا اعتقاد دارد که این فضاهای خالی با افزودن کلید چراغ‌های مه شکن، وینچ، کمپرسور هوا و سایر وسایل کمپینگ پُر خواهند شد. در کل، لندکروزر جدید یک اس‌یووی همه‌کاره و کاملاً شبیه سواری است و مادربزرگ هم از رانندگی با آن برای رفتن به کلیسا خوشحال خواهد بود.

مقام اول: رنجروور

با اختلافی اندک، رنجروور برترین خودروی این کلاس است. البته قیمت ۴۰ هزار دلاری نمونهٔ مورد آزمایش ما در بخش ارزش از امتیاز آن کم می‌کند اما رنجروور با پالایش کلی و توانایی‌های استثنایی آفرود این نقص را جبران می‌کند. رانندگی با این خودرو راحت و جذاب است. V8 آلومینیومی آن قوی‌ترین موتور در این گروه محسوب می‌شود و به‌طور روانی دور می‌گیرد تا جایی که در هیچ سرعتی لرزش وجود ندارد. تعویض دنده‌های گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک رنجروور نیز دقیق و بدون مشکل انجام می‌گیرد و ضرایب آن به‌خوبی از هم فاصله دارند. در کل آزمایش هیچ‌گاه نشد احساس کنیم خودرو خواهان دندهٔ دیگری است.

واضح است که مردان لندروور توجه زیادی به سیستم تعلیق رنجروور داشته‌اند زیرا این ماشین ما را با سواری روان خود اغوا کرد و به همین دلیل رنجروور اولین انتخاب ما در بین اس‌یووی‌ها برای سفرهای بین‌شهری خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد کابین خودرو از این توجه بی‌بهره مانده است زیرا هرچند اینجا با چرم نرم پوشیده شده و لوکس به نظر می‌رسد اما صفحه آمپر بیرون زده، غربیلک فرمان نامناسب و زاویهٔ عجیب صندلی‌ها به کابین رنجروور لطمه زده‌اند. این خودرو تقریباً ۳۰ سانتی‌متر از جیپ و تویوتا کوتاه‌تر است و به همین دلیل تنها می‌تواند چهار نفر را با راحتی حمل کند و برای پنج نفر فضا تنگ خواهد بود. فاصلهٔ محوری رنجروور نیز از خودروهای دیگر کمتر است اما این به مانور پذیری خودرو در مسیرهای آفرودی کمک می‌کند.

رنجروور رفتار جاده‌ای قابل‌تحسینی دارد هرچند که در آزمایش شتاب جانبی ضعیف‌تر از دو خودروی دیگر عمل کرد. همچنین در آزادراه نیز خودرو بیشترین حساسیت را نسبت به بادهای جانبی و باد ناشی از حرکت کامیون‌ها داشت که ما را مجبور به حرکت‌های کوچک و بی‌شمار فرمان برای حفظ جهت مطلوب رنجروور می‌کرد. البته خوشبختانه فرمان سبک و دقیق است و حرکت دادن آن به‌راحتی صورت می‌گیرد. ازآنجایی‌که رنجروور تعلیق نرمی دارد، در پیچ‌ها از خود بادی‌رول زیادی نشان می‌دهد که در ابتدا این احساسی ناخوشایند است اما تأثیری در پرفورمنس خودرو ندارد و به‌مرور یاد خواهید گرفت که به حرکات اغراق‌آمیز بدنه اعتماد کنید.

مشخصات فنی

جیپ گرند واگنییر

تویوتا لندکروزر

رنجروور

پیشرانه ۵.۹ لیتری V8 ۴.۰ لیتری I6 ۳.۹ لیتری V8
قدرت ۱۴۴ اسب بخار ۱۵۵ اسب بخار ۱۷۸ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر ۲۹۰ نیوتن متر ۳۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۵۴ کیلوگرم ۲۱۸۷ کیلوگرم ۲۰۲۹ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۱۳.۳ ثانیه ۱۴.۱ ثانیه ۱۲.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۹.۲ ثانیه ۱۹.۶ ثانیه ۱۸.۵ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۶۴.۹ متر ۶۹.۱ متر ۶۴.۰ متر
شتاب جانبی ۰.۷۰ جی ۰.۶۸ جی ۰.۶۳ جی
مصرف سوخت ۱۹.۶ لیتر ۱۶.۷ لیتر ۱۵.۷ لیتر
قیمت پایه ۲۷,۷۹۵ دلار ۲۱,۹۹۸ دلار ۳۸,۰۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۲۹,۰۵۹ دلار ۲۶,۹۸۳ دلار ۳۹,۹۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    در مورد رنجروور امروزی نظری ندارم ولی در مورد گرند واگنیر جدید باید بگم قطعا اونو به لندکروزی که شاسیش مربوط به یک دهه پیشه ترجیح میدم

    موافقم 43
    مخالفم 32
    1. امیرحسین

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش این تازه طراحی شده،از نو،از صفر
      ولی لندکروز ماله ۱۵ سال پیشه،حالا نسل جدیدش بیاد باز بهتر هم میشه
      معلومه که این از لندکروز بهتره
      لندکروز بخ۱و۱ نسل جدیدش نیمه لوکسه ولی این لوکسه،خیلی با هم فرق دارند

      موافقم 28
      مخالفم 4
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      کاربر محمد نازنین
      خداوکیلی شما این منطق جالبتون را از کجا میاورید ، اگر فروشیه ، بفرمایید تا ما هم بخریم !!!!

      واگینیر جدید چه ربطی داره به لندکروزری که برای سال ۲۰۰۸ وارد گود شده و نسل جدیدش احتمالاً تا چند ماه دیگه رونمایی میشه !

      اما خارج از بحث ، عجب مقاله‌ی دل‌انگیزی ، ممنون پدال .
      این اتاق لندکروزر که از سری ۸۰ هست و معروف به ( لیلا علوی ) ، اعجوبه‌ایه برای خودش ، البته در نمونه‌ی دنده دستی و یه هیبت عجیبی در وجودش هست که هر زمانی نگاهش کردیم لذت بردیم .
      تجربه‌ی سواری با این خودرو را به مدت یک هفته مسافرت داشتم که ۸سیلندر ارتقاء یافته شخصی با دنده دستی و برای یکی سفارت‌ها بود که دوست ما از مزایده‌ای خریداریش کرد برای خیلی سال پیش و اکنون هم خبری از این خودرو ندارم چون فروختندش و مدل ۹۷ بود با طراحی داخلی زرشکی و داشتن یخچال فاریک کارخانه و… !
      البته بگم که تویوتا لندکروزری که در بین طرفداران جاودان شده ، اتاق ۱۰۰ هست که به شخصه حتی به اتاق ۲۰۰ ترجیهش میدهم !
      کلاً تویوتا‌های شاسی‌بلند و پیکاپ باید دنده دستی باشند تا بفهمید تویوتا سواری یعنی چی و آفرود و کویر گشتن یعنی چی !

      در مورد جیپ نظری نیست چون تجربه‌ای نیست !

      اما در مورد رنجرور زیاد تعریف شنیدیم بخصوص بدنه‌ی آلومینیومی که مخصوص مناطق با رطوبت بالاست و سواری نرمشون !

      کسی را میشناسم که سه عدد رنجرور داره که دوتاش برای روز مبادا خریده که اگر مشکلی برای خودروی اصلی پیش آمد ، قطعات و لوازم اون دوتای دیگر را بدون دغدغه استفاده کنه و مثل خودروی امروزی ، روزانه استفاده میکنه و حتی مسافرت سالانه و جاده‌ای هم میره و جالب هست برام که کولرش هم مثل یک جعبه روی سقف نصب هستش !

      کلاً دنیای خودرو فقط همون دوران شیرین دهه ۹۰ که ما بچه بودیم و سختی‌هاش را دیدیم با چشم اما اینقدر لذتبخش و همه چیز با روحیه مثبت و شیرین بود که سختی‌ها را میپوشاند و همه چیز رنگی و زیبا بود نه مثل امروز که همه چیز هست ولی نه مردم اون مردم لوتی و معرفتیه قدیم هستند و نه خودروها روح دارند مثل آن وقت‌ها !

      موافقم 29
      مخالفم 12
      1. Hadi

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        با احترام به جیپ و لندروور انتخاب من حضرت تویوتا لندکروز هستش ?
        اگه این نسلش هنوزم تولید میشد بازم خواهان داشت…
        نسل جدید لندکروز هم تا 1 ماه دیگه ماه آوریل معرفی میشه
        با موتور 6 سیلندر 3 لیتری تویین توربو هیبرید با 600 اسب قدرت !
        قراره کولاک کنه…

        موافقم 21
        مخالفم 22
        1. sepehr

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (45 ديدگاه)

          این دیسلایک ها واسه چیه!؟

          موافقم 5
          مخالفم 3
  2. R@m!n

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    دهه 80 90 که دوران افول ماشینای آمریکایی بود کاملا تو واگونییر دیده میشه. از اونطرف دوران شکوه تویوتا و پادشاهی گروه لندروور بود. اما الان همه چی برعکس شده روزای تیره و تار جگوار و لندروور و بازگشت شکوه جیپ و تویوتا همیشه مدعی. امیدوارم مشکلات این جنتلمنای انگلیسی هم برطرف شه.

    موافقم 36
    مخالفم 28
    1. امیرحسین

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقاً
      تویوتا داره رو به افول میره
      تمام خودروهایی که تو کل دورانشون انجین ۸ سیلندر نداشتند الآن واسشون ارائه شده،حالا تویوتا که خیلی نسبت به الکتریکی ها و توربوها مقاومت کرده داره پیشرانه ۶ سیلندر و توربو میزه.
      این واقعا عجیبه.

      موافقم 10
      مخالفم 34
      1. سامان اذری

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        تویوتا هم اوایل موتورهای خوبی میزد و نمونش هم 2jz افسانه ای بود
        ولی اینو یادتون نره که تویوتا یه تنه تکنولوژی هیبریدی رو اورد تا اینجا
        در مورد لندکروز و رنجروور دهه ۹۰ هم بگم که از نظر قابل اعتماد بودن زمین تا اسمون باهم فرق دارن

        موافقم 15
        مخالفم 10
        1. امیرحسین

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          سلام
          بله درست میفرمائید
          من منظورم این نیست که الآن تویوتا موتوراش خرابه،نه اصلا همچین نظری ندارم،مطمئنا موتوری توربویی که تویوتا میزنه جزو بهترین موتورهای جهان میشه،نه از نظر قدرت(البته شایدم بشه معلوم نیست)بلکه از نظر دوام و استهلاک(اینو مطمئنم،تویوتا هیچ وقت هیچ چیزیو فدای استهلاک،دوام و ماندگاری نمیکنه)
          من منظورم این بود که تویوتا بجای موتور ۸ سیلندر رو آورده به ۶ سیلندر در حالی که جیپ،لندروور و رپتور که تو عمرشون موتور v8 نداشتند الآن دارند در حالی که تویوتا تا چند وقت پیش خیلی به توربو و الکتریکی سازی مقاومت میکرد و دلیل دومش اینکه فورد آمده واسه سری اف یه موتور ۷.۳ لیتری و میخواد واسه موستانگ اتجین ۶.۸ لیتری بزنه در حالی که تویوتا حجم موتورو کم کرده(بهتر بود تویوتا همون موتور ۵.۷لیتریشو توربو میکرد،چرا؟چون این قدرتو که الآن میخواد با یه موتور۳.۵ لیتری بدست بیاره یا شاید ۴ یا ۴.۴،شاید هم ۳ لیتری ولی فکر نکنم اما خب یکی از دوستان تو همین مقاله تو کامنتشون گفتم(بالا☝️)،از اون موتور راحت تر بدست میامد و مطمئنا نیاز به بوست کمتری داشت و این بوست بیشتر واسه اون موتورا هم استهلاکو میبره بالا و هم دوام و ماندگاریو میاره پایین)و اینجاست که میگم تویوتا از اصالتش فاصله گرفته و این استهلاک ،ماندگاری و دوامشو میاره پایین،درحالی که بعضی جاها تویوتا رو بخاطر اون دلایلی که بالا عرض کردم میشناسند و میخرنش.
          (تویوتا پیشدانه ۳ لیتری رو توربو نمیکنه،چون واسش استهلاک مهمه،شما همین ۳ لیتری رو تو سومرا میبینید که همچین قدرتی نداره،مطمئنا بین ۳.۵ تا ۴و حداکثر ۴.۴و۴.۵ باشه،شایدم ۵ لیتری که این گزینه آخری به احتمال زیاد نیست)

          موافقم 3
          مخالفم 9
    2. 2646

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      رامین جان
      این کامنت رو برای کل کل یا طرفداری از Range Rover نمی نویسم، صرفا دوست دارم یه زاویه دید جدید به داستان بدم تا بشه هر ماشینی رو درست قضاوت کرد. هر 3 تا ماشین این پست فوق العاده ان اما باید به اندازه چیزی که واقعا هستن قضاوت بشن.

      یکی از پاشنه های آشیل محصولات Range Rover تو استهلاک، سیستم تعلیق (به ویژه Air Suspension) است. سوال اینجاست، چرا این سیستم این قدر پیچیده است؟ یا سوال بهتر، چرا رنج روور نمی تونه مثل Toyota Land Cruiser یا Lexus LX استهلاک رو پایین نگه داره؟

      مشکل بزرگ اینجاست که خیلی از ما از پشت مانیتور این ماشین ها رو نقد می کنیم و هیچ تجربه مستقیمی نداریم. بدتر از این، خیلی از ما حتی آپشن های خودروهای مورد مقایسه مون رو هم به درستی نمی دونیم. برای همین استهلاک بالای بعضی از خودروهای لوکس به نظرمون عجیب می رسه. تو این کامنت فقط 2 تا نکته ساده رو در مورد تفاوت استهلاک رنج روور با لندکروز (و Lexus LX) میگم، اگرچه می تونم چندین برابر فکت برات بیارم.

      Toyota LC GXR رو می گذاریم کنار، سیستم تعلیق ایشون در حد Toyota FJ Cruiser هست (عملا 4 تا دونه دمپر ساده است فقط!). میریم سراغ مقایسه Air Suspension سه تا ماشین Toyota LC VXR و Lexus LX و Range Rover. هر 3 تا این ماشین ها تو لیست آپشن تنظیم ارتفاع، تنظیم سختی کمک فنر و … رو دارن اما میزان استفاده (یا بهتره بگم سیاست کمپانی در استفاده) از این آپشن متفاوت هست:

      * Toyota LC VXR: تنظیم ارتفاع همیشه در حالت نرمال هست، مگر اینکه راننده سیستم کنترل اتوماتیک رو خاموش کنه و به صورت دستی بالا یا پایین ببره. برای جلوگیری از آسیب بالون ها، دمپرها و آنتی شوک ها بعد از سرعت 40 کیلومتر ارتفاع دوباره حالت به نرمال بر می گرده؛ یعنی اگر ضرورتی برای حرکت با ارتفاع بالا یا پایین داشته باشی، باید زیر 40 کیلومتر رانندگی کنی. تنظیم سختی کمک فنرها و آنتی شوک ها هم به صورت دستی است.

      * Lexus LX: دقیقا عین LC VXR تنظیم ارتفاع همیشه در حالت نرمال هست، مگر اینکه راننده سیستم کنترل اتوماتیک رو خاموش کنه و به صورت دستی بالا یا پایین ببره. برای جلوگیری از آسیب بالون ها، دمپرها و آنتی شوک ها بعد از سرعت 40 کیلومتر ارتفاع دوباره حالت به نرمال بر می گرده؛ یعنی اگر ضرورتی برای حرکت با ارتفاع بالا یا پایین داشته باشی، باید زیر 40 کیلومتر رانندگی کنی. تنظیم سختی کمک فنرها و آنتی شوک ها به صورت دستی است.
      اما یک تفاوت مهم با LC VXR داره! بعد از اینکه ماشین خاموش میشه، سیستم تعلیق به عنوان بخشی از سیستم Easy entry به صورت اتوماتیک به پایین ترین سطح برمی گرده. به زبان ساده تر، بعد از خاموش شدن ماشین صندلی تا انتها میره عقب و پایین، فرمون تا انتها میره تو داشبورد و ارتفاع ماشین تا انتها میاد پایین تا سرنشینان بتونن به راحتی پیاده بشن، بارهای صندوق رو خالی کنن و برای دفعه بعدی هم راحت تر سوار بشن.
      همین آپشن به ظاهر ساده Lexus LX، استهلاک سیستم Air Suspension رو نسبت به LC VXR چند برابر می کنه! یعنی به ازای هر استارتی که ماشین می خوره، حداقل 2 بار پمپ باد باید کار کنه و فشار بالون ها رو تنظیم کنه. بالون ها به واسطه پر و خالی شدن بدنه شون در مقابل ترک حساس تر میشن. سنسورهای تنظیم ارتفاع بیشتر کار می کنن. مدارهای برقی سیستم تعلیق فشار بیشتری تحمل می کنن و …

      * Range Rover: رنج روور فارغ از اینکه در هنگام خاموش و روشن شدن عین Lexus LX بالا و پایین میشه، میزان سختی/نرمی و ارتفاع سیستم تعلیق اش هم هنگام رانندگی بر اساس تشخیص اتوماتیک نوع مسیر توسط سنسورها تغییر می کنه. یعنی مدام ماشین سطح مسیر رو آنالیز می کنه و سفتی دمپرها و آنتی شوک ها و از طرف دیگر ارتفاع ماشین رو تغییر میده.
      همین 2 خط جمله یعنی ده ها برابر پیچیدگی و استهلاک نسبت به Toyota LC VXR! نمی خوام بگم مشکلی تو کیفیت یا طراحی قطعات رنج روورها نیست اما حتی با ساده ترین مقایسه ها هم واقعا Range Rover با Toyota LC VXR و Lexus LX دو دنیای متفاوت هستن.

      پس حتی اگر بخوایم خیلی ساده هم بررسی کنیم، در کمترین حالت Toyota LC VXR به ازای هر بار استارت عملا استفاده ای از Air Suspension نداره، Lexus LX حداقل 2 بار استفاده می کنه، Range Rover ده ها بار (بسته به تغییرات مسیر). تغییر سفتی و نرمی کمک فنرها که بیشترین فشار رو به دمپرها و آنتی شوک ها میاره، در Toyota LC VXR و Lexus LX کاملا دستی است اما در Range Rover باز به صورت اتوماتیک بارها می تونه در هنگام رانندگی تغییر کنه. بالطبع کاملا طبیعی است که با این تغییرات مداوم سیستم تعلیق Range Rover، در کنار سواری فوق العاده، هزینه قطعات و استهلاک هم تصاعدی بالا بره.

      رامین جان این یک مقایسه خیلی ساده بود. میشه خیلی ریزتر شد و تفاوت دمپرها رو بررسی کرد، بازه بیشتر تغییر ارتفاع Range Rover رو بررسی کرد، سرعت بیشتر (بالطبع آسیب های بیشتر) حرکت در ارتفاع پایین یا بالای Range Rover رو بررسی کرد. بازم تاکید می کنم، هدفم نیست که بگم Range Rover ها مشکلی ندارن اما سواری که Range Rover میده رو هیچ وقت Toyota LC VXR و Lexus LX نمیده و بالطبع هزینه خودش رو داره.

      موافقم 34
      مخالفم 3
      1. مازیار

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2467 ديدگاه)

        تشکر میکنم دوست من ۲۶۴۶
        و ممنون میشم اگه این اشتراک گذاری ادامه دار باشه

        موافقم 24
        مخالفم 2
      2. R@m!n

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        حرفت کاملا درسته دوست عزیز و اینم بر کسی پوشیده نیست که رنجروور محصول پریمیوم تولید می کنه. اگر کامنتای منو دیده باشی من فن متعصب برند خاصی نیستم. ماشینای آمریکایی رو خیلی دوست دارم اما هیچوقت متعصبانه نظر نداده و نمی دم. فکر کنم این سو تفاهم شده که هیتر لندروورم ?. بچه های طرفدار انگلیسی ازم ناراحت شدن و هستن. همین جا از همشون عذرخواهی می کنم جایی تند حرف زدم. دوست دارم همین جا این بحثو دیگه تموم کنم. از بچه های فن دیفندرم عذر میخوام تند حرف زدم البته حرفای تندی هم شنیدم ولی بیخیال دنیا ارزش این چیزای کوچیکو نداره.
        راجب لندروورم متاسفانه همین پیچیدگی زیادش که شما بخش کوچکشو اشاره کردی و خوب می دونی کل بخش های خودروهای لندروور هم مثه موتور و سیستم بسیار پیچیده انتقال قدرت به چرخا که بخوام بحثه شو باز کنم سه تا کامنت کامل طول می کشه، همین پیچیدگی رو دارن اما این وسط یه موضوعی هست آیا واقعا این همه سیستم الکترونیکی پیشرفته نیازه ؟؟؟ برند پریمیوم درسته اما لندروور داره تاوان بدی میده سر اینکارش طوری که میخوان ماشینارو ساده سازی کنن که این خودش خودکار رو تجربه سواری و القای حس موردنظر به سرنشین تاثیر میزاره. حالا از خود شما می پرسم تا کجا حاضرین توی این دریای تکنولوژی که چپ و راست هزینه سنگین رو دستت میزاره با این ماشین بمونین ؟؟؟ بنظرم بهتر بود قیمت خودرو بالاتر می بردن تا از متریال با کیفیت تر و مقاوم تری استفاده کنن. شاید با یه موج انتقاد روبرو شن اما قطعا ارزششو داره. همیشه کامنتاتو دنبال می کنم و لذت می برم ازشون. دوست دارم فعال تر باشین. با وجود امثال شما کیفیت سایتم بالاتر میره. راستی من کامنتمم کل کل نبود بیشتر تحلیل بود.

        موافقم 8
        مخالفم 7
      3. REVO

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (222 ديدگاه)

        حالا ک بحث رنج شد اینا هم جالبن:
        رنجهایی ک ب ایران وارد شدن اکثرا ۸ سیلندر هستن.قسمتی مخصوص بر روى گیربکس داشتن که نیروى موتور را براى به ‌کار اندازى دستگاههاى مختلفى مثل پمپ‌هاى آب، ژنراتورهاى مختلف، وینچ مکانیکی ک روی سپر جلو با استفاده از نیروی موتور قویتر از وینچ  الکتریکی (نیروی وینچ با واسطه کلاچ دار از مرکز فولی سر میل لنگ جلو موتور گرفته میشد)بسیار کاربردی میشد استفاده کرد.

        سیستم تعلیقشم همونطور ک گفتین قابل تنظیم ارتفاع بود و بجز چارتا فنر لول سر هر چار چرخ کمک فنر حفظ تعادل اتاق Leveling Unit در قسمت بالای دیفرانسیل عقب داشت

        و ی هندل دوسداشتنی واسه استارت موتور درمواقعی ک باتری ماشین ضعیف شده.

        یادمه توی یکی از مسابقات افروود یکی از شرکت کنندگان دچار سانحه شد…کنار پیست کوهی بود ک کسایی ک ماشین داشتن میتونستن برن اونجا دید بهتری ب پیست داشته باشن. ی رنجروور خودجوش از ی شیب وحشتناک رفت پایین کمک…میخواست برگرده همون مسیرو دنده عقب گرفت اومد بالا!!!مجری مسابقه میگف بیا به توهم کاپ بدیم با این دنده عقبت ?

        موافقم 15
        مخالفم 0
      4. مازیار

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2467 ديدگاه)

        نظرات دوستمون ۲۶۴۶ علاوه بر محتوای فنی مفید یه موردی رو هم به من خواننده یادآوری میکنه که
        اگه میخوای حرفی بزنی چیزی بگو که ارزش گفتن داشته باشه
        و این خوبه?

        موافقم 18
        مخالفم 2
      5. 2646

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        * مازیار جان
        عزیزمی. چشم، تا اونجایی که زندگی بهم فرصت بده اطاعت امر می کنم.

        * رامین جان
        حقیقتا من حس تعصب ازت نگرفتم، به همین دلیل برات کامنت گذاشتم.
        هر کسی تجربیاتی داره که ارزشمند و قابل احترام است. خیلی خوب میشه که همه با هم دوست باشیم. تو فضای دوستی بحث و تبادل نظر خیلی لذت بخش تره.
        اما در مورد سوال خیلی خوبی که پرسیدی (حالا از خود شما می پرسم تا کجا حاضرین توی این دریای تکنولوژی که چپ و راست هزینه سنگین رو دستت میزاره با این ماشین بمونین ؟؟؟)، نظرم رو بگم.
        من تجربه رنت و رانندگی با محصولات Range Rover رو داشتم، بی نظیره واقعا. اگر بخوام توصیف کنم، دقیقا S-class شاسی بلندهاست. از لحاظ کلاس اجتماعی، متریال، دیزاین، سواری و … هم دقیقا تو رده S-class محسوب میشه و اگر نیاز به ماشین تشریفات شاسی بلند باشه، اولین انتخاب است.
        به نظر من فروش کم محصولات Range Rover نسبت به 10 سال پیش، ناشی از استهلاک بالا و قطعات گرون نیست، چون 10 سال پیش هم Range Rover یکی از پیشرفته ترین SUVهای بازار بود و بالطبع نیاز به هزینه نگهداری بالایی داشت. مشکل حال حاضر Range Rover، حضور رقبای جدید تو سگمنت Premium SUV هست. 10 سال پیش کلاس Premium SUV عملا در اختیار Range Rover و MB G-class بود که کاملا بازار هدف متفاوتی از هم داشتن. اما امروز سگمنت Premium SUV به خاطر محبوبیت و فروش بالا به شدت متنوع شده، Lamborghini Urus، Rolls Royce Cullinan، Bentley Bentayga و … به واسطه جذابیت های خاص خودشون به شدت بازار رو تحت تاثیر قرار دادن و فروش Range Rover را پایین آوردن.
        از دید من در حال حاضر Range Rover نمی تونه پرفورمنس ماشین هاش رو کاهش بده، چون اگر قرار باشه ماشین هاش رو ساده تر کنه، مشتری هاش به دو گروه خودروهای لوکس تر (Lamborghini Urus، Rolls Royce Cullinan، Bentley Bentayga و …) یا خودروهای هم سطح (Porsche Cayenne، Audi Q8، Jeep Grand Wagoneer، BMW X7 و …) کشیده میشن.
        همین داستان در مورد MB S-class هم وجود داره. ماشین های لوکس مرسدس بنز هم استهلاک پایینی ندارن اما یه تفاوت بزرگ وجود داره. سگمنت Full-size luxury sedans که بنز در اون حضور داره، به شدت خلوت هست و مدت هاست که عملا رقیب تازه ای وارد اون نشده. اتفاقا شاید بشه گفت خلوت تر هم شده! غیر از BMW 7 و Audi A8/S8 و Lexus LS، عملا رقیبی MB S-class برای وجود نداره. یک سری از حاضرین این سگمنت هم مثل Hyundai Sentinel و Jaguar XJ و Lincoln Continental هم از بازار خارج شدن. حتی تو این شرایط استیبل هم می بینیم که MB S-class دگردیسی می کنه و اصلا وارد یه فضای دیگه میشه.
        بنابراین از دید من لندروور – رنج روور چاره ای جز تغییرات بنیادین تو نسل جدید خودروهاش نداره. تغییراتی که از نظر من اتفاقا منطقی و بر اساس یک برنامه طولانی مدت است. حذف محصولات کم بازده Jaguar، روی آوردن به شاسی های مونوکوک برای نسل جدید محصولات، قرارداد خرید موتور با BMW و … می تونه Range Rover – Land Rover رو به بازی برگردونه.
        به نظر من انتقادات مدیر کمپانی از پیچیدگی محصولات، برنامه حرکت به سمت کاهش پیچیدگی قطعات، اعلام از دست رفتن مشتری ها به واسطه پیچیدگی قطعات و … همه و همه با هدف قرارگیری اسم برند در راس اخبار، ایجاد انگیزه خرید مجدد در خریداران گذشته، کاهش انتقادات استفاده از شاسی مونوکوک و … انجام میشه. به هر حال من روزهای خوبی رو برای Range Rover و Jeep Grand Wagoneer می بینم. از اون طرف هم Toyota LC VXR که قراره از این سگمنت خارج بشه. Lexus LX هم به نظر من زورش به رقبا نخواهید رسید، مخصوصا با این قیمت احمقانه اش!

        * REVO عزیز
        نکات عالی بود.
        Range Rover رو تک تک قطعاتش واقعا فکر شده.

        موافقم 22
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          BMW و موتوراش داره کل صنعت خودرو تو اروپارو تنبل می کنه ?? امیدوارم هر کاری می کنن کلاس و اعتبار لندروور – رنجروور حفظ شه.

          موافقم 4
          مخالفم 7
  3. ارش

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مطمئنا رنجرور هنوز هم توانایی بهترین بودن رو داره نکته جالبش شتاب جانبی جیپ هست که به نظرم باتوجه به سال ساختش عالیه در کل اگه بیشتر برای اتوبان و سفره ای بین شهری خب جیپ بهتره اگه دوام بیشتر مهم باشه تویوتا ولی اگه ماشین عالی میخواین برای افرود رنجرور.

    موافقم 20
    مخالفم 0
  4. یانکی

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    جیپ

    موافقم 12
    مخالفم 37
  5. دانیال_Surrey،England

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    طبیعی بود.
    چندین دهه ی متوالیه که رنج روور سنگ محک این کلاس شناخته میشه و با اومدن نسل جدیدش این روند به احتمال زیاد ادامه پیدا میکنه.

    موافقم 29
    مخالفم 15
    1. R@m!n

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      البته اگر به چینیا فروخته نشن. فقط یه معجزه می تونه اینارو نجات بده. متاسفانه به جای بالا بردن کیفیت میخوان ماشینو ساده سازی کنن این واقعا توجیه پذیر نیست.

      موافقم 5
      مخالفم 29
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2777 ديدگاه)

        شما نگران نباش.
        مطمئنا کیفیت لندروور اینقدر بالا هست که توی مسیر برفی مجبور نباشی بری تعمیرگاه زاویه میل فرمونتو ثابت کنی.
        اینقدر ایمن هست که به خاطر 1 ستاره ی ایمنی نمیری.
        اینقدر سیستم تعلیقش خوب هست که به خاطر تکان های وحشتانک و حرکات گهواره ای مجبور نباشی یک روز کامل بری مراکز ماساژ درمانی.
        اینقدر هم خاطرخواه داره که اکثر افراد مشهور حداقل یک مدل از رنج روور رو تو گاراژشون دارن.
        و….
        قرار بر سادگی هم نیست.
        فقط قراره پیچیدگی بیش از حد رو کاهش بدن همین.
        ..
        فعلا هم از پیروزی لذت ببر.❤

        موافقم 36
        مخالفم 15
        1. R@m!n

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          متاسفم فکر کردی تیکه انداختم. پیروزی من و شما هم زمانیه ک قرونی از سود اینا تو جیبمون باشه نه اینکه پشت گوشی بهم بپریم. صرفا یه نظر بود من اهل تیکه نیستم بخوام مسخره یا توهین کنم خیلی رک میگم

          موافقم 18
          مخالفم 22
        2. Amir Machine

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          جناب دانیال
          متأسفانه شما سر هر مسئله‌ای فقط بلدی تیکه پرونی کنی و فرت فرت پای رانگلر رو وسط بکشی، اونم ماشینی که سالی 200 – 300 هزار دستگاه فروش داره و حتماً اون خریدارها از این موارد خبر ندارن!!

          دوست عزیز، قطعاً رنجروور یکی از معیارهای این کلاسه و حرفی درش نیست، اما اونم مشکلات خاص خودشو داره که مهم‌ترینش قابلیت اطمینان پایینه
          از طرف دیگه، گرند واگنییر خیلی با قدرت برگشته و قطعا میتونه حریف گردن کلفتی برای رنجروور باشه
          بنظر من با اومدن گرند واگنییر دوران یکه‌تازی رنجروور تموم شده و مثل دهه 70 دوباره شاهد رقابت جذاب این دو نماد دوست‌داشتنی خواهیم بود

          موافقم 11
          مخالفم 23
        3. دانیال_Surrey،England

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          امیر جان من فقط خواستم جواب تیکه ی ایشون رو بدم که تو هر پست لندروور یه مزه ای میپرونه بعدشم میگه؛من که تیکه ننداختم فقط خیلی رک هستم!!!
          ..
          من مگه از رقابت بدم میاد.
          تو همون پست کانسپت واگنییر هم گفتم تنها رقیب واقعیه رنج رووره.
          در ضمن نگفتم لندروور مشکلی نداره،فقط دارم میگم بعضی طرفدارا به مشکلات برندای مورد علاقه ی خودشون برسن بهتر از این عیب جویی از دیگرانه.

          موافقم 28
          مخالفم 5
        4. یانکی

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          همین که یه کراس اوور رو با suv واقعی مقایسه میکنی مشخصه تو چه حالی قرار داری.چقدر بده برند مورد علاقت حتی یه suv تو تولیداتش نداره

          موافقم 8
          مخالفم 25
        5. Elmiraj

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          مشکل واقعی اونیه که یا خود شرکت تایید کنه یا NHTSA کشف کنه….

          در مورد لندروور مثل اینکه خودشون علنا اقرار کردن ولی در مورد جیپ هیچکدام از مشکلات نه توسط خود جیپ و نه NHTSA تایید نشدن…

          موافقم 9
          مخالفم 18
    2. REVO

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      داداش مجبوری مگه؟
      یک ماه پیش اومدی ریپلای ب من زدی ک لندروور داره ۱۰۱ برنامه پیاده میکنه و زمینو زمانو شخم میزنه و پیشرفت میکنه!
      ازون لحظه تا الان پدال از هر چارتا پست یکیش لندرور-جگوارو کوبیده.
      خب چیزی واسه عرضه نداری نیا خیالبافی کن.
      گرگ ک دنبالت نکرده.
      از ماشین مستربین بنویس لایکت کنن.

      موافقم 18
      مخالفم 22
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2777 ديدگاه)

        حالا تو چرا ناراحتی؟

        موافقم 20
        مخالفم 13
        1. REVO

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (222 ديدگاه)

          فانتزیو خیالبافی خوبه ولی نه توی سایت تخصصی خودرو

          موافقم 11
          مخالفم 23
        2. دانیال_Surrey،England

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          ببین پسر خوب من اصلا خوشم نمیاد تو یه پست n تا کامنت بزارم.
          اون اطلاعاتی هم که دادم تمام سایت های معتبر پوشش دادن و سیاست جدید شرکت رو گفتم.
          کدوم فانتزی؟؟

          موافقم 23
          مخالفم 8
  6. Ramin

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ??
    واگنوییر رتبش 3 ؟؟؟؟
    لند کروز 2 ؟؟
    لند روور 1 ؟؟؟
    ما شا الله رتبه بندی.

    خیلی خب. باشه. 30 ساله پیش واگنوییر رتبش 3 بود…

    ولی الان چی ؟؟؟ الان قطعا با معرفی واگنوییر 2022 همه رقبا به نابودی رفتن…

    موافقم 15
    مخالفم 39
    1. Benz309 1974

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      دقت کنی اون موقع سالخورده ترین بینشون بود الان برعکس شده.

      موافقم 17
      مخالفم 3
  7. REVO

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    سه تا عشق
    شاید بعد از ماه ها بشه گفت بهترین پست پدال!
    چقد با اینا خاطره داریم
    یکی از رفقا دقیقا ب همین رنگ و طرح جیپ گرند واگنییر v8 ضدگلوله ۳تنی داره.چقد جذابه…چقد نرم و راحت و خر زوره! جوری واست روی اسفالت با این وزن لاستیک دود میکنه و دریفت میزنه برق از سرت میپره…با چ صدای دلنشینی!
    رنج هم ک نگو…تجربه سواری با هشت سیلندرشو داشتم…سرمه ای،تو کرم! بسیاااار راحت…تعلیق محشر…نه ب جایی نمیگه…میتونه افرودو با حس ی مبل سلطنتی بهت بده.
    حضرت ۸ دو زاپاس دو کولر دو باک ک سرور ماس…ی فرمون دیگه میذاشتن رو ماشین میشد دوتا ماشین ازش درورد!
    این سه تا تاریخو ساختن??

    نبینم کسی فاز کل واسه این اسطوره ها برداره…
    اینا واسه صاحبان ایرانیشون حکم فرزندشونو دارن!
    بخون و لذت ببر فقط❤️

    موافقم 28
    مخالفم 5
    1. Benz309 1974

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اون واگنییر V8 سه تن ضد گلوله رو گفتی آب از لب و لوچم‌ آویزون شد . همچنین دوتای دیگه ‌.

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. REVO

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (222 ديدگاه)

        با دراوردن سرب توی سقف و درها رسید ب سه تن! با اینحال شتاب عالی داشت اصلا از ماشینای سواری ک میخواستن کل کل کنن کم نمیورد.صندلی نگو مبل راحتی بگو. صدای موتور و اگزوز ک خودت ۸ رو درنظر بگیر.

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. Benz309 1974

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          پس خاوری بوده برا خودش .

          موافقم 4
          مخالفم 1
  8. علی

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    پدال درگ 765ltودیمن رو که چندروز قبل درگ تایمز برگزار کرد بزار.

    موافقم 13
    مخالفم 4
  9. ツSAMURAIツ

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خیلی حال کردم با این پست

    نسل جدید واگونییر که اومد لندکروزر هم که دو سه ماه دیگه میاد .
    رقابت جالبی میشه…..

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. Benz309 1974

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اونوقت رنجرور مثل ماست مونده نگاه میکنه.

      موافقم 18
      مخالفم 8
  10. امیر

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اس یو وی لوکس رو جیپ اولین بار تعریف کرد!
    پرستیژ رنج روور واقعا با هر ماشینی فرق میکنه
    تویوتا که بنظرم با اینکه همیشه خوب بوده اما هیچ‌وقت در حد رقبای اروپایی و امریکاییش نبوده و نخواهد شد

    موافقم 11
    مخالفم 20
  11. Farzad

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    برای افراد ماجراجو و علاقه مند به مسیرهای سخت طبیعت ، مثلث ( جیپ ، تویوتا ، لندروور) بیشتر از بقیه خودروسازها اهمیت دارن که هر کسی بنابر سلیقش یکدوم رو ترجیح میده .
    انتخابم لندروور هست ، بیش از هفتادسال تجربه فقط درساخت شاسی بلند و آفرودرهای سخت جان اون رو به یک متخصص در این زمینه تبدیل کرده .

    موافقم 33
    مخالفم 3
  12. Sina10

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ممنون از پدال بابت این مطلب جذاب

    مطالب تاریخی فوق العاده جذابن
    فکر میکنم بهترین مطالب پدال باشن
    بیشتر از اینا بذارین

    موافقم 13
    مخالفم 0
  13. مازیار

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2467 ديدگاه)

    مقایسه جالبی بود خصوصا که ۳ پرچمدار اصلی ۳ قاره روبروی هم قرار گرفتن و با نتیجه ای که حداقل برای رنجروورفن ها قابل پیش بینی بود

    در هر صورت جای تشکر داره آقای پدال

    موافقم 24
    مخالفم 3
  14. مازیار

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2467 ديدگاه)

    کسب مقام اول در جایی که سی چهل درصد از دو رقیب دیگه گرون تر باشی و ضمنا لندکروز هم با اون فاکتورهای داور پسند حضور داشته باشه ارزش بیشتری پیدا میکنه

    موافقم 23
    مخالفم 4
  15. ffff

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قدیما اخبار مثلا خیلی از اواره های افریقایی میگفت. فیلمایی از فرارشون پخش میکرد. چطور سوار یه ماشین میشدن از جاهایی که خر نمیره رد میشدن. ده بیست تا ماشین پر ادم از رودخونه های وحشی رد میشدن.
    و جالب این بود اکثرشون لندروور دفندر بود. سرویس مدرسمون دفندر بود. چند تا ماشین بودن. یکیش از این ونهایی بود که فکر کنم سایپا یا مونتاژ میکرد یا وارد کرده بود مال کیا بود. یکیش امریکایی بود مارکشو نمیدونم شبیه همین واگنی ییر بود. یه دونه پژو جیگری رنگ و استیشن بود.

    هعی خدا لعنتت کنه تاتا که گند زدی. از جیلی یاد بگیر. همون موقعا تاتا وقتی خرید میگفت لندروور رو مثل سابق میکنم. دفندر رو کلا نابود کرد. رنج روور رو کلا برده قعر جدول از نظر کیفیت.
    حتی اسمش باقی نمونده. همه میگن بی کیفیت.
    کل این دیفندر جدید به جلوپنجره ی دینفدرای قدیم نمیرسه. سایت لندروور رو باز کنی همشون شبیه همن و اتفاقا همشونم کار دیفندر رو میکنن. انگار از رو رنج روور اسپرت کپی زدن.

    موافقم 7
    مخالفم 15
  16. میثم

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    یادش بخیر دهه 70 شمسی این مدل لندکروز ماشین فرودگاهی بود

    موافقم 6
    مخالفم 0
  17. یوسف

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (937 ديدگاه)

    یه مطلبی خوندم که می‌گفت چرا مردم رنجرور می‌خرند در حالی میدونن دردسر بیشتری نسبت به ماشین های دیگه دارن….. بعد از کلی تحقیق… نتیجه این بود که…. برای خریداران رنجرور مهم نیست چه دردسری براشون پیش میاد… مهم فقط داشتن رنجروره و از داشتن اون لذت میبرن…

    و واقعیتش هم همینه که لندرور و رنجرور بدجوری آدمو درگیر میکنن و آدمو وابسته میکنن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  18. mahan

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    انتخاب منو میدونیدکه با تجره 3 نسل لندکروز و 2 مدل رنجروور
    انتخابم رنجروور هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mohamad rahmati

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ‌تجربه سواری رنجرور مدل۱۹۷۵ سفید v8رو دارم که تو بابایی با دنده دوش پاترولی رو که داشت با ۴میرفت رو گرفتم عجب ماشینی بود این رنجرور!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا