جیپ

نگاهی به طراحی احتمالی جیپ گرند واگُنییر جدید

آیندهٔ پروژهٔ جیپ گرند واگُنییر جدید هنوز هم تا حد زیادی نامعلوم است ولی ما قصد داریم با ارائهٔ این رندر کمی به روشن شدن طراحی این خودرو کمک کنیم. این چیزی است که می‌تواند در چند سال آینده راهی خط تولید جیپ شود. البته چند وقت پیش تصویری از محصولات جیپ افشا شد که گرند واگُنییر هم در آن دیده می‌شد؛ بنابراین این رندر نیز با توجه به همان تصویر طراحی شده است. بدین ترتیب در نمای جلویی گرند واگنییر جدید شاهد چراغ‌های باریک LED هستیم که در زیر آن‌ها نیز چراغ‌های روشنایی در روز LED قرار گرفته است. جلوپنجرهٔ این SUV فول سایز نیز طبق سنت جیپ با ورودی‌های عمودی طراحی شده است درحالی‌که به جلوپنجرهٔ گرند چروکی نیز شباهت دارد. در کل قسمت جلویی گرند واگُنییر نمایی پریمیوم‌تر از برادر کوچک‌ترش یعنی گرند چروکی دارد.

jeep-grand-wagoneer-render3

طراحی کلی بدنه و پروفیل جانبی گرند واگنییر نیز مطابق خانوادهٔ محصولات جیپ انجام گرفته است اما چندین سانتیمتر طول بیشتری دارد که آن‌را به یک SUV فول سایز سه ردیفه تبدیل می‌کند. همچنین هرچند در این رندر نمی‌توان قسمت عقب این خودرو را دید اما در همان تصاویری که از محصولات جیپ افشا شد نمای عقبی گرند واگنییر نیز مشخص است که در آن برای تطابق با نمای جلو از چراغ‌های باریک LED استفاده شده درحالی‌که دیفیوزر و سر اگزوزها نیز برجسته‌تر هستند.

jeep-grand-wagoneer-render

اما بااین‌حال متأسفانه به این زودی‌ها شاهد معرفی گرند واگُنییر جدید نخواهیم بود چراکه موانعی بر سر راه این پروژه قرار دارند. جیپ اعلام کرده است که پروژهٔ ساخت نسل جدید گرند واگنییر در حال حرکت روبه‌جلو است اما فعلاً یک عقب‌نشینی جزئی در آن رخ داده است. بنا بر گزارشات، این تأخیر به خاطر مسائل مهندسی به وجود آمده است زیرا جیپ گفته است که ممکن است قادر به پیدا کردن راهی جهت انطباق پلت‌فرم گرند چروکی برای استفاده در یک سگمنت بزرگ‌تر پیدا نکند.

jeep-grand-wagoneer-render2

به هر صورت این SUV لوکس ممکن است طی سال‌های آینده و با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه گردد. این در حالی است که مدیرعامل جیپ «Mike Manley» نیز گفته است که احتمالاً گرند واگُنییر برچسب قیمتی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار دلار خواهد داشت. البته گفته شده که گرند واگنییر نسخهٔ پریمیوم و لوکس‌تر است و یک نسخهٔ پایین‌تر از آن نیز با نام واگنییر تولید خواهد شد که قیمت کمتری خواهد داشت. بااین‌حال جیپ گرند واگنییر در قدم نخست در برابر رقبای مستقیم و هم‌وطن خود یعنی کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور قرار خواهد گرفت و در وهلهٔ بعد به رقابت با رقبای خارجی چون مرسدس بنز GLS، رنجروور، لکسوس LX و اینفینیتی QX80 خواهد پرداخت درحالی‌که می‌تواند حتی نیم‌نگاهی هم به بنتلی بنتایگا داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد گرافیک بسیار زیبای چراغ جلو بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Infinite

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (452 ديدگاه)

    به نظر من خیلی طراحی جالبی نداره. کمی بی‌روح هست.
    ——————-
    مرسدس بنز سدان هیبریدی زیبای خودش رو با ۸۰۵ اسب بخار قدرت معرفی کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (195 ديدگاه)

    به رقابت با رقبای خارجی چون مرسدس بنز GLS، رنجروور، لکسوس LS و اینفینیتی QX80 خواهد پرداخت

    لکسوس LS ؟
    فکر کنم منظورتون RX یا LX بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ghost

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    کاش با برند مازراتی و البته طراحی مازراتی عرضه می شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (24 ديدگاه)

      داداش فازت چیه؟؟برند. مازراتی؟؟؟اونم جیپ!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      وقتی جیپ هست مزراتی چرا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Omid622

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    من که در وهله ای اول اسکالید و در وهله ای دوم بنزGLS البته با احترام به بقیه رقبا با لاخص Lx

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا