جیپ

عرضه رسمی جیپ کامپس جدید در قاره سبز

سرانجام نسل جدید جیپ کامپس در اروپا عرضه شد و در همین زمان تمامی جزئیات مدل‌های مربوط به این بازار نیز منتشر شدند.


کامپس جدید محصولی کلیدی در سبد محصولات اروپای جیپ خواهد بود و بدین ترتیب این برند خواهد توانست به محبوب‌ترین کلاس‌های خودرو این منطقه دسترسی بیشتری داشته باشد. انتظار می‌رود این کلاس خودرویی تا سال ۲۰۲۰ رشدی حدود ۲۰ درصدی خواهد داشت.


کامپس های بازار اروپا با دو پیشرانه بنزینی و دو پیشرانه دیزلی و در کل هشت ترکیب قوای محرکه عرضه خواهد شد. جیپ همچنین چهار تریم متفاوت را عرضه می‌کند که عبارت‌اند از اسپورت، لانگتیتود، لیمیتد و نسخه آفرودر تریل هاوک که بنا به ادعای جیپ توانایی‌های در حد بهترین‌های کلاس دارد.


مدل‌های بنزینی پایه از پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی مولتی ایر ۲ که قدرت ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متری دارد سود برده و این پیشرانه با طراحی دیفرانسیل جلو و گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس است. این پیشرانه در ترکیب با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک قدرت ۱۷۰ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری دارد.

مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود از بین پیشرانه‌های دیزلی ۱.۶ و ۲ لیتری مولتی جت یکی را انتخاب کنند. مورد اول با خروجی ۱۲۰ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری و گیربکس ۶ سرعته دستی و دیفرانسیل جلو عرضه شده و پیشرانه دوم قدرت ۱۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری را در ترکیب با گیربکس دستی یا اتوماتیک یاد شده و سیستم چهار چرخ محرک ارائه می‌کند.

Jeep Compass Trailhawk
نسخه فول کامل ۲ لیتری مولتی جت دیزلی قدرت ۱۷۰ اسب بخار داشته و تنها با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس است. نسخه‌ی بنزینی ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۱۸۴ نیوتون متری در سایر بازارها نظیر روسیه، آفریقا و خاورمیانه عرضه خواهد شد.


جیپ کامپس جدید همچنین با دو سیستم ۴×۴  تمام وقت در دسترس خواهد بود: سیستم جیپ اکتیو درایو و جیپ اکتیو درایو لاو که دومی نسبت کرال ۲۰:۱ دارد. هر دو سیستم ۵ حالت مختلف اتو، برف، شن و گل و حالت صخره (مختص مدل تریل هاوک) را دارا هستند.

ارتفاع مدل تریل هاوک ۲.۵ سانتی‌متر بیشتر بوده و همچنین دارای قلاب یدک کشی قرمز در عقب، نمای جلو و عقب منحصربه‌فرد با زوایای حمله و فرار ۲۴.۴ و ۳۳.۶ درجه و رینگ‌های ۱۷ اینچی و لاستیک‌های آفرود می‌باشد.


کامپس جدید بر مبنای ساختار کوچک پهن فیات کرایسلر ساخته شده و با سیستم تعلق کاملاً مستقل و دامپرهای ویژه عرضه می‌شود. جیپ می‌گوید شاسی این خودرو بیش از ۶۵ درصد فولاد با کشش بالا برای دینامیک و ایمنی بهتر دارد.


مشتریان می‌توانند سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect با صفحه‌نمایش ۵، ۷ یا ۸.۴ اینچی را سفارش دهند. نشان‌دهنده‌های جلوی راننده نیز صفحه LED 3.5 یا ۷ اینچی دارند که این آخری در مدل‌های لیمیتد و تریل هاوک به‌صورت استاندارد وجود دارد.

سیستم‌های کمک‌راننده مفصلی در این خودرو نصب شده که شامل هشدار برخورد جلو، هشدار خروج خودرو از خط، پایش نقاط کور و تشخیص ترافیک پشت، دوربین پشتی، دستیار پارک موازی و دوبل، کروز کنترل تطبیقی، کنترل پایداری الکترونیکی و ۶ کیسه هوا می‌باشد.


بازارهای بزرگ اروپایی شامل ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش، بلژیک، سوئیس و لهستان در جولای سال جاری این خودرو را دریافت خواهند کرد. جیپ به تدریج این خودروی جدید را تا اوایل سال ۲۰۱۸ در کل اروپا معرفی خواهد کرد. نسخه‌های فرمان راست نیز معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    تو منطقه آزاد ارس جیپ گرند چروکی سوار شدم . واقعا علی بود و من عاشقش شدم . قسمت نشد آفرود بریم چون صاحبش حساس بود ولی در کل سواری خوبی داشت و طراحی عالی
    فضای داخل نه میشد گفت بزرگه و نه تنگه از سانتافه بزرگتر بود یکم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. توحید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    دوستان به عکس این خبر نگاه بندازین:
    http://www.khabarfoori.com/detail/139306/%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7
    انفجار تروریستی بغداد هستش ، تو این تصویر شورولت سیلورادو با وجود انفجار آسیب آنچنانی ندیده ! فقط قسمت جلوش آسیب دیده به اتاق هیچ اتفاقی نیوفتاده حتی شیشه ها هم کامل نشستن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سينا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان
    کسی اطلاع داره قیمت ماشین وارداتی تو این چند ماه چرا افرایش پیدا کرده ؟
    به خصوص بی ام و
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا