جیپ

فراخوان 300 هزار دستگاهی جیپ به خاطر سیستم تعلیق

فراخوان‌های خودرویی جزو اخبار روزمره صنعت خودرو هستند و فیات-کرایسلر در این موضوع کاملاً شناخته ‌شده است. البته جدیدترین فراخوان اعلامی توسط این گروه خودروسازی کمی نگران‌کننده‌تر از موردهای قبلی می‌باشد.


این بار جیپ لیبرتی است که فراخوان شده و مشکل آن به سیستم تعلیق ربط دارد. بازوهای کنترلی پایینی سیستم تعلیق عقب این خودرو به خاطر زنگ‌زدگی می‌توانند معیوب شوند و این موضوع ریسک تصادف را در پی دارد.


سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا این وضعیت را به عنوان “خوردگی اضافی” توصیف کرده است. این امر می‌تواند باعث از دست رفتن کنترل خودرو شود.


مشکل مورد بحث مدل‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ جیپ لیبرتی را که هم‌اکنون با مدل‌های چروکی و کامپس جایگزین شده تحت تأثیر قرار داده است. فیات-کرایسلر می‌گوید تعداد ۲۳۹۹۰۴ دستگاه از این خودروها در آمریکا تردد می‌کنند که باید برای تعویض قطعات سیستم تعلیق به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. ۴۹۷۱۲ دستگاه در مکزیک و ۳۶۱۹۹ دستگاه دیگر نیز در کانادا فراخوان شده‌اند.


جیپ لیبرتی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ و در دو نسل تولید شده است. این فراخوان شامل نسل اول بوده که در داخل شرکت با نام KJ شناخته می‌شود و در سال ۲۰۰۷ بازنشسته شده است. این خودرو فروش حدود ۵۶۰ هزار دستگاهی در آمریکا داشته بنابراین فراخوان یاد شده حدود نیمی از این نسل را شامل شده است.


فیات-کرایسلر گفته که تنها یک تصادف مرتبط با این مشکل رخ داده است که خوشبختانه مجروحی نداشته است. انتظار می‌رود قطعات جدید برای تعویض تا ماه آینده آماده باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فراخوان کرایسلر.فیلمی از فورد به کارگردانی جنرال موتورز.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام
    من حاضرم یکی از همین ماشینای معیوب رو با دنا پلاس توربو شارژ سوپر….. عوض کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا