جیپ

پیوند جیپ و آلفارومئو در نسل بعدی گرند چروکی!

نسل فعلی جیپ گرند چروکی بیش از ۹ سال است که در بازار حضور داشته و علیرغم برخی به‌روزرسانی‌ها همچون اضافه شدن پیشرانه هلکت به طیف پیشرانه‌ها سن بالای خود را نشان می‌دهد.


گروه خودروسازی فیات-کرایسلر اخیراً برنامه‌های مفصل خود برای معرفی نسل جدید این شاسی‌بلند تا پایان سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده و البته هم‌اکنون برخی جزئیات آن نیز به بیرون درز کرده‌اند.

مدیرعامل فیات-کرایسلر سرجیو مارکیونه در مصاحبه با Motor Authority گفته که نسل بعدی جیپ گرند چروکی از نسخه اصلاح شده پلتفرم جیورجیوی آلفارومئو جیولیا و استلویو استفاده خواهد کرد. او می‌گوید:

این پلتفرم اساساً به معماری آلفا تعلق داشته و هم‌اکنون برای استفاده در نسخه‌های دو و سه ردیفه گرند چروکی اصلاح شده است.

اگرچه استلویو خودروی خاص آفرود نیست اما مارکیونه می‌گوید مهندسان شرکت این پلتفرم را برای همخوانی با نیازهای جیپ اصلاح خواهد کرد. او اشاره زیادی به جزئیات نداشته اما به نظر می‌رسد تمرکز بیشتر مهندسان بجای پرفورمنس بالا روی عبور از شرایط بسیار سخت و آفرود سنگین خواهد بود.


چیز زیادی درباره نسل جدید گرند چروکی نمی‌دانیم اما فیات-کرایسلر قبلاً تأیید کرده نسل بعدی این خودرو با تکنولوژی نیمه خودران و قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو از قوای محرکه مشترک با مینی ون کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی که دارای یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری، دو واحد الکتریکی و یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۱۶ کیلووات ساعتی است سود خواهد بود. این قوای محرکه خروجی ترکیبی ۲۶۰ اسب بخاری داشته و در حالت الکتریکی برد ۵۳ کیلومتری دارد.


موضوع جالب اشاره مارکیونه به نسخه سه ردیفه گرند چروکی جدید بوده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود مدل سه ردیفه کلاس E که در برنامه ۵ ساله جیپ به چشم می‌خورد همین گرند چروکی به سه ردیف صندلی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. PARTHIAN

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    ای کاش میتونستن مثل نسل فعلی از فرم بدنه روی شاسی استفاده استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hami

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (169 ديدگاه)

      هیچ کدوم از نسل های Grand Cherokee بدنه روی شاسی نبودن، از همون اول unibody بود، نسل فعلی هم از پلتفرم ML Class استفاده میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    پیوند ایتالیایی آمریکایی ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    این فیات کرایسلر چقد دیر دیر به روز میکنه الان دوج جورنی داره زار میزنه دورانگو همینطور چارحر چلنجر چندساله تغییر نکردن
    کرایسلر۳۰۰هم مث همینا وحالا جیپ دیگه زیادی طراحیاشون قدیمی شده یکم دست بجنبون بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا