جیپ

روش پیچیده هکرها برای دزدیدن جیپ رانگلر

مقامات دولتی اعضای باندی را که نام Hooligans را انتخاب کرده بودند دستگیر کردند. این باند خلاف‌کار تعداد ۱۵۰ دستگاه جیپ رانگلر را در دیه‌گو کانتی کالیفرنیا دزدیده بودند. این دزدی‌ها با طرح تکنولوژیک و پیشرفته‌ای صورت گرفته بودند که شامل همانندسازی کلید خودرو و گرفتن کد برای چیپ باز و بسته کردن قفل بوده است.


این باند یک خودروی رانگلر را در سن‌دیه‌گو می‌یافتند و شماره VIN آن را به دست می‌آوردند. سپس با یک نمایندگی خودرویی در کابو سن لوکاس برای دسترسی به دیتابیس کلید خودروهای فیات کرایسلر همکاری می‌کردند. اطلاعات به دست آمده، الگویی را برای کلید و کد چیپ کامپیوتری ایجاد می‌کرد و دزدان می‌توانستند از آن استفاده کنند.


باند یاد شده پس از به دست آمدن این اطلاعات به سوی رانگلر مورد هدف بازمی‌گشتند و کاپوت خودرو را باز کرده و کابل بوق را قطع می‌کردند. کلید همانندسازی شده به آن‌ها اجازه‌ی باز کردن خودرو را می‌داد و آن‌ها برای روشن کردن خودرو باید چیپ را دوباره برنامه‌ریزی می‌کردند. سپس خودرو را به Tijuana انتقال داده و آن را می‌فروختند. ظاهراً این باند خلاف‌کار با استفاده از این روش مبلغ ۴.۵ میلیون دلار به جیب زده و از این مبلغ برای انجام سایر جرائم نظیر قاچاق مواد مخدر استفاده کرده‌اند.


این طرح دزدی کاملاً مشابه طرحی است که در سال ۲۰۱۶ در تگزاس کشف شد. در آن زمان دزدان با استفاده از سیستم ارتباط نمایندگی فیات کرایسلر به کد کلید جیپ‌های رانگلر، گرند چروکی و پیکاپ های رم دسترسی پیدا می‌کردند و سپس خودرو را برای فروش به مکزیک می‌بردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    الان یعنی یکی از نمایندگیها به دزدها کمک میکرد و این فیات کرایسلر بیخود اصلا شک نکرد یک نمایندگی چرا باید اطلاعات الکترونیکی 150 خودرو از یک مدل درخواست بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اینا یک مشت ارم باهوش بودن که راه نادرستی رو انتخاب کردن.همین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    چه عجیب.
    نمیدونستم تو آمریکا هم نمایندگی ها با دزد ها همکاری می کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      الف.ی
      دیگه رک بگم اونجا دزدا با اونا همکاری میکنن ولی اینجا خود دزدا هستند☺

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        درسته
        خخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. آرش آمریکایی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    مثل بازی جی تی ای

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا