خودروهای سنگینولوو

بیست و پنجمین سالگرد تولید ولوو FH

ولوو در حال گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تولید سری محصولات FH خود بوده و علیرغم گذشت ربع قرن از آغاز تولید این محصول سوئدی‌ها می‌گویند FH هنوز هم کامیون آینده است.

ولوو FH
این کامیون سه بار در سال‌های ۱۹۹۴، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ عنوان کامیون برتر سال را به دست آورده فروش حدود یک‌میلیون دستگاهی داشته و مدیرعامل ولوو تراکس آقای کلاوس نیلسون می‌گوید FH پایه و اساس تصویر ذهنی ولوو بوده و همه را به یاد دوران بسیار موفق این کمپانی سوئدی می‌اندازد.
او می‌گوید:

ما به پایان رکود اقتصادی نزدیک می‌شدیم اما تصمیم گرفتیم حرکتی نو انجام دهیم و این حرکت یک موفقیت محض را به ارمغان آورد. ما FH را در زمانی صحیح عرضه کردیم و زمانی که اقتصاد و صنعت حمل‌ونقل جانی دوباره یافته بود جذاب‌ترین محصول را معرفی نمودیم.

ولوو FH
بنا به گفته‌های مدیرعامل شرکت، کلید موفقیت این کامیون استفاده از شاسی جدید و آئرودینامیکی بود که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شد. همچنین قوای محرکه ساختارشکن و طراحی کابین متمرکز روی راننده باعث شد این خودرو به موفقیت عظیمی دست یابد. شایان ذکر است در طراحی کابین FH از نظرات بیش از ۱۵۰۰ راننده استفاده شده است.

ولوو FH
کابین این خودرو بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ حداقل سه فیس لیفت را داشته و در سال ۲۰۱۲ نیز نسل جدید FH با کابینی متفاوت و سیستم تهویه مطبوع یکپارچه عرضه شد. در سال ۲۰۱۳ نیز شاهد اضافه شدن فرمان دینامیک به این کامیون بوده‌ایم.

ولوو FH
ولوو تراکس همچنین اولین برند کامیون سازی است که در سال ۱۹۹۵ اقدام به ارائه کیسه هوا کرده و در سال ۱۹۹۶ نیز سیستم FUPS را معرفی کرد که به پیشگیری از جدا شدن دماغه کامیون در زمان برخورد شاخ‌به‌شاخ با خودروهای دیگر کمک می‌کند.

ولوو FH
گیربکس آی شیفت ولوو که بنا به گفته شرکت اولین نمونه اتوماتیک در نوع خود است نیز جایگاه ویژه‌ای در تکامل این کامیون داشته و با نیازهای گوناگون رانندگان همخوانی دارد.

ولوو FH
ولوو می‌گوید گیربکس دوکلاچه آی شیفت به حمل‌ونقل‌های طولانی و منطقه‌ای به ویژه در سربالایی‌ها و مسیرهای پر پیچ و خم کمک شایانی کرده و تعویض دنده‌های آن با دقت صورت گرفته و از هدر رفت قدرت و گشتاور جلوگیری می‌نماید.

ولوو FH
معرفی ولوو FH LNG در سال پیش همچنان سنت قدیمی ولوو را ادامه داده است. نیلسون می‌گوید این کامیون همان عملکرد دیگر کامیون‌های ولوو FH را با استفاده از بیوگاز یا گاز طبیعی فراهم می‌کند.

این مدیر ارشد خاطرنشان می‌سازد:

ما سفر و داستان فوق‌العاده احساس‌برانگیزی با FH داشته‌ایم و اخبار هیجان‌انگیز زیادی نیز در راه است. با توجه به تکنولوژی‌های جدید، ما واقعاً به ادامه راه موفقیت‌آمیز خود اطمینان داریم.

ولوو FH
بی‌شک می‌توان گفت سال‌های آینده حتی جذاب‌تر از ۲۵ سال پیش خواهد بود…

ولوو FH

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10185 ديدگاه)

    همیشه یکی از آرزوهام این بود که راننده یه FH ۱۸ چرخ با کانتینر گمرکی بشم .
    یه آهنگ ملایم تو شب بزارم و جاده ها رو زیر پا بزارم .
    بار ببرم اروپا و کل اروپا رو بگردم .
    توجه کردین راننده ترانزیتها چه انسانهای پخته ، صبور و دوست داشتنی هستن .
    همیشه هم میگن این کار عشق و اعتیاد به ماشین میاره و لذتشون اینه که راننده باشند و با جونشون تو این جاده ها ، با این همه سختی بازی کنن .
    ولوو و بنز همیشه دو یار جدانشدنی جاده و حمل ونقل ایران بوده اند .

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Fericuda

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      من شبا با ماشین کار میکنم. واقعا معتاد شدم. نمیتونم یه شب رانندگی نکنم. جاده که دیگه خیلی جذاب تره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      دوستی پرسیده بود چرا کامیون هایه آمریکایی دماغ داره.البته در گذشته اکثر کامیونها تو دنیا دماغ دار بود که با شلوغ شدن جادها و نزدیکی شهر ها به هم خصوصا اروپا و جادهایه کوهستانی پر پیچ و خم کامیونه بی دماغ بهتر جواب میده و دید بهتر طول کمتر رعایت ایمنی سواریها و اینکه به اتاق بزرگی نیاز نیست چون مسافت کوتاهه.اما آمریکا جادهایه صاف و طولانی و معمولا خلوت نیاز به کفی صاف اتاق ودست رسی بهتر به موتور ایمنی بالا هنگام حادثه آیرودینامیک بهتر پس مصرف بهتر هم چنین کامیونهایه آمریکایی طکل اکسل زیاد دارن که باعث نرمی سواری میشه و به راحتی یه اتاق مجهز رو وسیله ساخته میشه ورود کمتر صدا و گرما به واسطه دور بودن موتور زیباییه کامیون دماغ دار و سنتی بودن چهرها.کلن کامیون فقط آمریکایی دنیاست لامصب عشق من ماک پیناکل و آنسم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. net

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3136 ديدگاه)

        اسکانیا ۲۰۱۸ خیلی لوکسه کابینش مثل سواری هست و جنس خوبی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        ممنون .از بین دلایلی که گفتین مصرف سوخت از همه مهمتره ولی من مقاله ای ندیدم روی این موضوع مانور بدن. البته بقیه ی موارد هم خیلی مهمه ولی الان دیگه کامیون های بدون دماغه هم اگر در حد دماغه دارها نباشن فاصله ی زیادی هم ندارن. من اکثر لیستها همین ولوو و بنز رو میبینم که در صدر هستن.با اینکه دماغه ندارن ولی تو ایمنی و آسایش کابین دست برتر رو دارن.
        ارادت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. lamborghini

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مگه میشه ولوو رو دوست نداشت ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    ولی مگنوم یه چیز دیگست واقعا داخلش مثل یک هتل میمونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (203 ديدگاه)

    چرا اثری از دوربین دنده عقب تو کابین نیست؟!!
    برای یه کمر شکن که خیلی لازمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    از سال 84 دوتا اف هاش اتومات که نسل اول این سری گیربکس ها بودن رو داریم
    به معنای واقعی کلمه میتونم بگم ولوو رقیب نداره
    خیلی علتهای ریز و درشت داره تا ثابت کنم که ولوو بسیار بسیار خاصه اما اینجا از حوصله این مطالب خارجه
    گیربکس آی شیفت یک شاهکار مهندسی تو تولید گیربکسه که قدرت و کیفیت تعویض دنده و راحتی و عملکرد رو با استهلاک خیلی پاییت تواما ارائه میده و از این نظر بی نظیره
    و هزاران دلایل دیگه ولوو رو بی رقیب میکنن
    ضمنا ولوو تنها برند غیر آمریکایی هست که تو خود آمریکا هم با ارائه کامیونهای دماغدار که مناسب جغرافیا و سلیقه های آمریکایی هست حضور پرنقش و برجسته ای داره که تو این کشور هم با ذات خریدارهای ناسونالیست رتبه سوم فروش داره و البته مالک برند محبوب و اصیل ماک هم هست
    البته رنو هم تحت مالکیت ولوو قرار داره و کلا هردو برند ماک و رنو از تکنولوژی و مهندسی ولوو نهایت استفاده و سوددهی رو دارن
    اون دوستی هم که گفت دوربین دید عقب نصب نیست خدمتش عرض کنم اتفاقا این تکنولوژی بعنوان یک آپشن قابل نصب و بهره برداری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا