خودروهای سنگین

حراج یک اتوبوس کلاسیک مدل 1937

قرار است در ماه آینده یک اتوبوس کلاسیک منحصربه‌فرد به حراج گذاشته شود. این یک اتوبوس وایت ۷۰۶ مدل ۱۹۳۷ است که توسط Bender اتاق‌سازی شده و به‌عنوان یک اتوبوس گردشگری در پارک ملی یلواستون مورداستفاده قرار می‌گرفته است. این پارک ملی با بیش از دو میلیون هکتار زمین، سه ایالات و ۲۲۸ کیلومتر جاده، به‌طور رسمی در تاریخ ۱ مارس سال ۱۸۷۲ تأسیس شد.

اما از این اتوبوس موردنظر ما به‌طورکلی بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ تعداد ۹۸ دستگاه ساخته شده است که همگی به پارک ملی یلواستون تحویل داده شده و بسیاری از آن‌ها هنوز هم در شرایط کار قرار دارند. شاسی این اتوبوس‌ها توسط شرکت وایت در کلیولند اوهایو ساخته شده و اتاق آن نیز به‌وسیلهٔ شرکت اتاق‌سازی Bender در همان کلیولند ساخته می‌شد.

تمامی ۹۸ دستگاه این اتوبوس‌ها در اختیار شرکت حمل‌ونقل پارک یلواستون بوده و روزانه به‌طور مداوم در سراسر پارک تردد کرده و به جابجایی مسافران در جاده‌های دیدنی یلواستون می‌پرداختند. این نمونهٔ به حراج گذاشته شده اما به‌تازگی بازسازی شده و نه‌تنها کاملاً قابلیت کار و استفاده را دارد که حتی مورد مدرن‌سازی هم قرار گرفته تا قابلیت استفادهٔ بهتر و بیشتری داشته باشد.

این اتوبوس دوست‌داشتنی از یک پیشرانهٔ ۳۰۰ اینچ مکعبی (۴.۹ لیتری) شش سیلندر خطی فورد به همراه گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کند و به فرمان هیدرولیک، پمپ سوخت الکتریکی، بوستر ترمز، سیستم الکتریکی ۱۲ ولت و سایر تجهیزات مدرنی مجهز شده است که در قبل از جنگ جهانی دوم در دسترس نبودند. علاوه بر این، در تعلیق آن نیز تغییراتی ایجاد شده تا سواری راحت‌تری داشته باشد.

این اتوبوس به همراه درِ صندوق بار مجموعاً پنج در دارد و سقف آن نیز به‌طور کامل قابل‌ جمع شدن است که به مسافران امکان بازدید فوق‌العاده‌ای از پارک یلواستون را می‌داده است. قرار است این اتوبوس کلاسیک در تاریخ پنج اکتبر در یکی از حراجی‌های تحت نظر RM Sotheby’s در پنسیلوانیا به حراج گذاشته شود و برآوردها قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار را برای آن نشان می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یاد اتوبوس کلاسیک شهربانی شیراز افتادم که بازسازی شد و در حال تردده به عنوان یه موزه سیار! تصاویرش رو می‌تونین از این‌جا ببینین: http://gohar-ghavami.ir/wppg_photogallery/gallery12/

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من هم قبطه خوردم وقتی این بر رو خوندم چو به چشم خودم دیدم یک کامیون وایت رود باس و رود کومندر و چندین دستگاه ماک که ارزش بالایی داشتند(هم کلاسیک و هم تاریخی چون به تعداد کم و برای مصرف خاصی تولید شده بودند) و خیلی از ماشین های بی نظیر دنیا از جمله عشق خودم پونتیاک ترنس ام 1972 سال 84 سر از کوره های ذوب آهن در آوردن!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    فکر میکردم رنگ زرد مخصوص اتوبوس های مدرسه هستن تو امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از اهمیت اتوبوس که بگذریم وسعت پارک ملی یلواستون چشمو گرفت چقدر امریکایی ها به محیط زندگیشون اهمیت میدن اونهمه درختو دارن حفظ میکنن موتور اتوبوسه خیلی جالب بود طراحیش برام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا