خودروهای سنگین

خاتمه عرضه کامیون‌های درون‌سوز در اروپا تا سال 2040

برای اولین بار در تاریخ و در ماه سپتامبر، فروش خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در اروپا از میزان فروش محصولات دیزلی در اروپا پیشی گرفت. شکی وجود ندارد که این روند در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه خواهد داشت چراکه قاره همیشه‌سبز آماده‌ی استفاده از حمل‌ونقل پاک و بدون آلایندگی در سال‌های پیش رو می‌شود. برخی از بزرگ‌ترین کامیون سازان دنیا نیز با این روند همگام شده و موافقت خود با تولید محصولات بدون آلایندگی را اعلام کرده‌اند.

دایملر، اسکانیا، مان، ولوو، داف، ایویکو و فورد با رسیدن به یک توافق متعهد شده‌اند فروش خودروهای سنگین با پیشرانه‌های درون‌سوز تا سال ۲۰۴۰ را متوقف کنند که این چارچوب زمان‌بندی ۱۰ سال سریع‌تر از برنامه‌های اولیه بوده است. صنایع خودروهای سنگین به دنبال صرف هزینه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد یورویی برای توسعه تکنولوژی‌های هیدروژنی، باتری و سوخت‌های پاک می باشد.

مدیر اجرایی اسکانیا گفته است: “اگر بخواهیم چنین هدفی را محقق کنیم باید با یکدیگر کار کنیم.” این شرکت همچنین در حال کار با یک شرکت آلمانی برای بررسی این موضوع است که بهترین تکنولوژی برای آینده کدام است.

صنعت خودروهای سنگین به دو کلاس اصلی یعنی محصولاتی با کاربری‌های داخل شهری و محصولات برون‌شهری تقسیم می‌شود. دسته اول را راحت‌تر می‌توان به سمت تکنولوژی‌های بدون آلایندگی هدایت کرد اما بخش دوم بیشتر به پیشرانه‌های درون‌سوز متکی است زیرا این دسته از کامیون‌ها فواصل بیشتری را طی می‌کنند و قوای محرکه الکتریکی با مشکلاتی در زمینه شعاع حرکتی و زمان شارژ باتری‌ها روبرو هستند.

پروفسور یوهان راکستروم مدیر موسسه Potsdam می‌گوید:

کامیون‌های سنگین ستون هر جامعه‌ی امروزی است اما باید بدانیم که چنین محصولاتی کاملاً به پیشرانه‌های درون‌سوز متکی هستند.

تمامی این موارد به معنی آن است که از نظر تکنولوژی‌های سبز برای کامیون‌های آینده گوناگونی‌هایی وجود خواهد داشت. تکنولوژی باتری برای محصولاتی با کاربری‌های شهری پاسخگو خواهد بود اما انتظار می‌رود هیدروژن گزینه‌ای محتمل‌تر برای کامیون‌های برون‌شهری باشد. همچنین از سوخت‌های زیستی نیز به عنوان راه‌حل‌های کوتاه‌مدت نام می‌برند.

مدیر موسسه Potsdam می‌افزاید:

گلوله‌ای نقره‌ای وجود ندارد. تنها یک تکنولوژی برای هدایت همه‌چیز وجود نخواهد داشت بلکه تکنولوژی‌های دیگری نیز در طول زمان ظهور خواهند کرد. این تکنولوژی‌ها با سرعت‌های مختلفی پدیدار خواهند شد اما اگر بنشینیم و منتظر تکنولوژی عالی مورد انتظار باشیم جهان را به آتش خواهیم کشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    احتمالا خیلی زودتر این اتفاق می افته چون رقابت خیلی شدیدی تو خودران و الکتریکی سازی وجود داره

    موافقم 24
    مخالفم 1
  2. جمشید

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (381 ديدگاه)

    تا سال ۲۰۴۰ کی زنده و کی مرده

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. Mohsen

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      چند سالته که فکر می‌کنی ۱۸ سال دیگه مردی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. net

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    اسکانیا لوکس و قشنگه

    موافقم 11
    مخالفم 5
  4. حسام

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قابل توجه مسئولین که چشم امیدشون همیشه برای فروش نفته، آقا در چاهای نفتو ببندید،

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا