خودروهای سنگین

همکاری موفقیت‌آمیز جان دییر و Designworks

بیش از ۲۰ سال همکاری بین شاخه‌ی فرعی گروه ب ام و یعنی Designworks نتایج موفقیت‌آمیزی داشته است. در سال ۲۰۱۶ این دو کمپانی توانستند ۸ جایزه را در رقابت‌های طراحی بین‌المللی برای تجهیزات ساخت‌وساز و کشاورزی جان دییر به دست آورند.

designworks-john-deere0a-02
اولیور هیملر رئیس شرکت Designworks می‌گوید: “طراحی ماشین‌آلات بسیار پیچیده نیازمند فهم تکنولوژیکی بسیار عمیقی است. از اولین باری که ما پروژه‌ی H Crawler را در سال ۱۹۹۶ برای جان دییر انجام داده‌ایم، پایه و اساس موفقیت بین دو کمپانی با دانش و تجربه آمیخته شده و ما فرهنگ طراحی مناسبی را جا انداخته‌ایم. در سال ۲۰۱۶ کمیته‌های بین‌المللی کیفیت طراحی جوایزی را به این دو کمپانی ارائه کرده‌اند.

  • جوایز Red Dot

designworks-john-deere0a-10
دو بولدوزر جان دییر با نام‌های ۸۵۰K Crawler و ۱۰۵۰K Crawler در اوایل سال گذشته به خاطر طراحی محصول برجسته برنده‌ی جایزه‌ی Red Dot شدند. طراحی این دو محصول نشان دهنده‌ی ارتباط دو هسته‌ی اصلی این‌گونه ماشین‌آلات یعنی نیرومندی و استحکام است. در همین زمان باید از زبان طراحی صنعتی جان دییر نیز استفاده می‌شود. اتحاد عناصری چون سطوح صاف و شیب‌دار بیرونی یک احساس برجسته و با معنی را خلق کرده است. این سطوح شیب‌دار باعث دید بهتر کاربر روی تیغه، کنار و خود ماشین شده و کار با آن را آسان‌تر می‌کند. کابین دستگاه نیز آرام‌تر و راحت از مدل‌های قبلی بوده و کابین با در نظر گرفته اینکه کاربر ساعت‌های زیادی را با آن در برخی از سخت‌ترین مناطق خواهد گذراند طراحی شده است.

  • جایزه Good Design

designworks-john-deere0a-05
در ماه دسامبر این دو کمپانی جایزه‌های دیگری را کسب کردند. هیئت‌داوران جوایز Good Design پنج محصول جان دییر را از نظر طراحی ستودند. مدل‌های ۸۵۰K و ۱۰۵۰K Crawler به خاطر کیفیت طراحی بالای آن ستایش شدند. به علاوه، درخت انداز چرخ‌دار ۸۴۳L  به دلیل قابلیت استفاده‌ی بهبود یافته و کار در شرایط سخت محیطی جایزه دریافت کرده است. لودر ۴۱۰L  جان دییر به خاطر توانایی‌های بالا و کاربری آسان و راحت موفق به دریافت جایزه شده است. در نهایت مدل ۸۴۸L  به دلیل عملکرد برجسته و راه‌حل‌های خلاقانه و آسان هیئت‌داوران را متقاعد کرده است. جوایز Good Design یکی از شناخته شده ترین و قدیمی‌ترین جوایز طراحی است. این جایزه از سال ۱۹۵۰ تاکنون به محصولاتی با طراحی کاربردی و عملکردی اعطا می‌شود.

  • جایزه iF Design

designworks-john-deere0a-03
در ماه ژانویه هیئت‌داوران iF با اعتبار نتایج خود را اعلام کردند که ۱۰۵۰K  در میان برندگان قرار داست. اولیور هیملر می‌گوید: “صرف‌نظر از این صنعت، به آینده که نگاه می‌کنیم چالش‌های فنی و دیجیتالی زیادی را برای ایجاد توازن در طراحی و ظاهر محصولات خواهیم داشت. به عنوان بخشی از گروه ب ام و، ما قویاً باور داریم که پیش روی در طراحی می‌تواند پاسخگوی بخشی از این چالش‌ها باشد. از طریق همکاری و تبادل دانش فنی ما قادر هستیم تا راه‌حل‌های مناسبی را برای مصرف‌کنندگان و این صنعت توسعه دهیم.”

designworks-john-deere0a-09

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    شرکت جان دییر از شرکتهای بسیار قدیمی امریکایی هست که تاسیسش به سال1837 بر میگرده و تخصصش ساخت ماشین الات کشاورزی و راه سازی هست و از رقیب های هموطنش میشه به کاترپیلار اشاره کرد که لودرهای سری 950 کاترپیلار در ایران فراوونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. VIPER ACR

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    BMW چه عظمتی داره. تو همه ی بخش های خودروسازی حضور داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AMIN

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (121 ديدگاه)

    جاندیر واقعا کمپانی قابلی هست… محصولات این کمپانی واسه من بعد از —KOMATSU— بسیار دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا