خودروهای سنگینولوو

کامیون زباله خودران ولوو

با تکنولوژی خودران می‌توان باعث افزایش ایمنی و کاهش گازهای گلخانه‌ای شد.


ولوو در حال آزمایش خودروهای سنگین بدون راننده است، به همین منظور این خودروساز یک کامیون حمل زباله خودکار ساخته است. ولوو با همکاری شرکت سوئدی رنووا (Renova شرکت جمع‌آوری و بازیافت زباله در غرب سوئد) در حال آزمایش یک کامیون زباله منحصربه‌فرد است که می‌تواند روند جمع‌آوری زباله در مناطق شهری را بهبود ببخشد.


خودرو در یک مسیر از پیش تعیین‌شده به راه می‌افتد و می‌تواند از یک سطل زباله به‌صورت خودکار به سمت سطل بعدی رانندگی کند. به دلیل اینکه کنترل گیربکس، فرمان، سرعت و دیگر موارد رانندگی توسط خودرو کنترل می‌شود نیازی به سوار و پیاده شدن مداوم اپراتور جمع‌آوری زباله نیست.
ولوو می‌گوید: کامیون خودکار پتانسیل آن را دارد که حوادث ناشی از کار ازجمله مشکلات زانو که در میان کارگران جمع‌آوری زباله شایع است را کاهش دهد.


تکنولوژی خودران باعث کاهش اثرات زیست‌محیطی کامیون‌های زباله می‌شود، که این مهم از طریق برنامه‌ریزی کامیون برای بیشترین کارایی ممکن به دست می‌آید.
به لطف مجموعه سنسورهای اطراف کامیون، ایمنی نیز افزایش یافته، به‌طوری‌که کامیون بلافاصله پس از شناسایی مانع عکس‌العمل نشان می‌دهد.


بخش عمده تکنولوژی کامیون زباله از کامیون معدن خودکار ولوو به عاریت گرفته شده، که در حال حاضر در معادن شمال سوئد مراحل تست خود را می‌گذراند. برنامه آزمایش کامیون زباله خودکار اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی رسماً آغاز می‌گردد. هنوز معلوم نیست ولوو چه نقشه‌ای برای آینده دارد، ما فقط قادر به انتظار خواهیم بود!

ترجمه: حسین مقدسی
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi US CARS

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    درود بر ولوو
    امیدوارم این طرح با موفقیت به پایان برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    همه ی شرکتهای خودرویی در تکاپوی خودرانها و الکتریکی کردن هستن و سرمایه گذاری فراوانی میکنند که جای تقدیر و تشکر دارد. تا یادم نرفته بگم که پرچمدارشون هم خودروسازهای ایرانند. نخندین بابا با این همه آپشن از دستگیره بگیر تا سپر نوار دور ماشین و یک موتور که در نهایت مهندسی در نصف خودروهای تولیدی انجام وظیفه میکنه . اگه راضی نباشید باید بگم خییییلی ناشکرهستید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ASA

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    دو روز دیگه دسشویی خودکار هم درست میکنن!

    با این کارشون فقط راننده بیکار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا