خودروهای سنگین

کِشندهٔ الکتریکی Thor ET-One، رقیبی برای تسلا

تسلا تنها شرکتی نیست که به دنبال توسعهٔ کشنده‌های تمام الکتریکی است چراکه یک شرکت نوپای کالیفرنیایی با نام Thor Truck هم قصد دارد به این بخش وارد شود و به‌تازگی کِشنده‌ای تمام الکتریکی بنام ET-One را معرفی کرده است. شرکت ثور تراک فعلاً تنها ۱۶ کارمند دارد که شامل افرادی چون کارکنان سابق شرکت‌های ناویستار و بی‌وای‌دی، یک مهندس ارشد مکانیک که سابقهٔ کار در شرکت‌های بوئینگ و فارادی فیوچر را دارد و یک مهندس از شرکت توسعهٔ وسایل نقلیهٔ سبز US Hybrid می‌شود.

شرکت ثور گفته است که ET-One به باطری‌های ساخت LG مجهز است که در طرفین شاسی نصب شده‌اند. همچنین گفته شده این کشندهٔ الکتریکی می‌تواند با یک‌بار شارژ باطری‌هایش مسافتی معادل ۴۸۰ کیلومتر را طی کند درحالی‌که همانند کشندهٔ تسلا ظرفیت حمل ۳۶ تن بار را دارد. علاوه بر این، یک نسخهٔ ارزان‌تر از ET-One با بُرد ۱۶۰ کیلومتر نیز در برنامهٔ ساخت قرار دارد.

طراحی ظاهری کشندهٔ ET-One با کشنده‌های سنتی کاملاً متفاوت است. در نمای جلویی این کامیون دماغه‌ای کوتاه و شیب‌دار دیده می‌شود که فرمی کاملاً آئرودینامیک دارد. در این بخش جلوپنجره‌ای نیم‌دایره شکل نصب شده است و در طرفین آن نیز چراغ‌های جلوی LED کار شده است. در داخل اما طرحی نسبتاً سنتی بکار رفته اما بجای ده‌ها دکمه و کلید، یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده درحالی‌که صفحه آمپر نیز دیجیتالی است.

آزمایش‌های ET-One هنوز در حال انجام است اما سازنده در نظر دارد که نسخهٔ نهایی و کاملاً کاربردی آن‌را امسال آماده کرده و سپس تولید آن‌را در سال ۲۰۱۹ آغاز نماید. قیمت نسخهٔ ۱۶۰ کیلومتری این کِشنده از تنها ۱۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید مدل ۴۸۰ کیلومتری حداقل باید ۲۵۰ هزار دلار پرداخت نمود که صد هزار دلار بیشتر از قیمت نسخهٔ پایهٔ کشندهٔ تسلا با بُرد ۴۸۰ کیلومتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. شهاب شورلت

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اینا را ک میبینم فک میکنم ک در آینده زندگی میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. charger

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      البته آینده ما گذشته اونا هم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهاب شورلت

        ۱۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (63 ديدگاه)

        کاملا درسته
        مصداق اینه که میگن آنچه که برای شما آرزوست واسه ما خاطرست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. charger

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اگه اعداد و ارقام اعلامی تسلا واقعی باشه این کامیون اصلا نمیتونه باهاش رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Raha

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    تسلا زیباتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. دلار را با نرخ تبدیل 5000 تومان هم حساب کنیم با این تکنولوژی تقریبا همه نسخه ها کمتر از یک میلیارد تومان میشه تقریبا هم قیمت خودروهای مونتاژی شرکت های ماموت، سایپا و ایران خودرو برای خودروهای تجاری اسکانیا ، ولوو و بنز. بیشتر کشنده های دیزلی مونتاژی کشور هم اکنون از سوی این شرکت ها بالای ششصد میلیونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    یه نمی خوام خواصی تو چهره این بزرگوار وجود داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saeed Boroomand

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    اگه کامیون های الکتریکی بنز فروش میره اینم فروش خواهد رفت، چرا که نه.
    ظاهرش که از تسلا خیلی بهتره اما مسیله آیرودینامیکه توی کامیون برقی.
    مشکل اما تایم تو مارکت هست، این که کی عرضه بشه، همون مسیله ای که گوگل رو و اپل رو و فیس بوک رو و خیلی های دیگه رو ثروتمند کرد وگرنه ایده و مهندس های خوب رو همه دارن، بحث بخت هست و پول و اسپانسر به موقع…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا