خودروهای سنگین

کِشندهٔ الکتریکی Tre، محصول مشترک نیکولا و ایوکو

نیکولا و ایوکو سه ماه بعد از اعلام همکاری و مشارکت خود، اولین کِشندهٔ الکتریکی خود را با نام Tre برای بازار اروپا معرفی کرده‌اند؛ اما برخلاف کانسپتی با همین نام که سال گذشته معرفی شد، این نیکولا Tre مدل متفاوتی است که بر اساس کِشندهٔ سنگین وظیفهٔ ایوکو S-Way ساخته شده است که در ماه جولای گذشته در مادرید رونمایی شد. با نگاه به تصاویر کاملاً می‌توان به ارتباط میان Tre و S-Way پی برد زیرا کِشندهٔ الکتریکی نیکولا بسیار به ساختهٔ ایوکو شباهت داشته و صرفاً تغییراتی جزئی در آن اعمال شده است.

لوگوی N چراغ‌دار در بالای جلوپنجره و چراغ‌های مه شکن اضافی که با دی‌لایت‌های عمودی LED به چراغ‌های جلو متصل شده‌اند ازجملهٔ تغییرات ظاهری Tre نسبت به S-Way هستند. ویژگی‌های طراحی نیکولا در S-Way به‌طور مشترک توسط نیکولا و ایتال‌دیزاین انجام گرفته است و این شرکت طراحی ایتالیایی اولین ماکت نیکولا Tre را در آوریل امسال رونمایی کرد. Tre همچنین به فناوری‌های الکتریکی پیشرفتهٔ نیکولا و نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اختصاصی این شرکت هم مجهز شده که ظاهر داشبورد آن‌را به‌طور قابل‌توجهی نسبت به S-Way تغییر داده است.


اما آنچه از طراحی اهمیت بیشتری دارد، قوای محرکه است. نیکولا برای این کِشنده پکیج باطری‌های ماژولاری را طراحی کرده است که می‌تواند متناسب با نیازهای خریداران باشد. حداکثر ظرفیت این باطری‌ها به ۷۲۰ کیلووات ساعت می‌رسد اما کِشنده‌ای که فعلاً رونمایی شده از نوع ۴×۲ برای مأموریت‌های منطقه‌ای بوده و از بُرد ۴۰۰ کیلومتری برخوردار است. توان خروجی مداوم این کِشنده برابر با ۶۴۴ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور آن ۱۸۰۰ نیوتن متر است. Tre در نسخه‌های دو و سه اکسل با مجموع وزن ناخالصی بین ۱۸ تا ۲۶ تن برای استفاده‌های مختلف مثل توزیع شهری ارائه می‌شود.

نیکولا وعده داده است که پویایی عملکرد Tre برابر یا بهتر از کِشنده‌های دیزلی خواهد بود. نسخهٔ تولیدی و نهایی این کِشندهٔ الکتریکی برای اولین بار در نمایشگاه خودروهای تجاری IAA در هانوفر آلمان به نمایش عمومی درخواهد آمد و اولین نمونه‌های آن قرار است در سال ۲۰۲۱ به دست خریداران برسد. به گفتهٔ نیکولا، این Tre تمام الکتریکی اولین قدم در مسیر رسیدن به نسخهٔ سلول سوختی هیدروژنی است که بر اساس Tre ساخته و تا سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دمش گرم خیلی خوشکله….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. s.h

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    ;خیلی خوب و خوشگله ولی کلا ماشینی که گلگیر روچرخه رو فکر کنم خیلی ها نپسندند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرید

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    آنها کجاهستند و ما کجا ؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا